Onko tämä salailua vai ei?
Sain tietää että miehen isä ei olekaan tämän biologinen isä. On aina sanonut tätä isäksi niin en ole tietty osannut epäilläkään mitään. Ihmettelen ja olen loukkaantunutkin siitä että mies ei ole kertonut mitään aiemmin, meillä on yhteinen lapsikin. Mies vaan sanoo että ei ole tullut mieleen kertoa ja kiistää että olisi salaillut asiaa. Ei hän ole tietenkään väittänytkään että isänsä olisi biologinen isä mutta tietenkin oletin niin olevan. Mitä te tekisitte?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos kasvaisit aikuiseksi ja ymmärtäisit että ihminen ei ole mikään biologisten vanhempiensa jatke, vaan ihminen ihan omana itsenään?
Eihän ne geenit ole ap.n pointti vaan se, ettei noin isoa adiaa ole kertonut lapsensa äidille.
Eihän se mies ole mitään salannut, kun ilmeisesti asia on tullut esiinkin ihan vapaaehtoisesti ja asiasta mitään suurta numeroa tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On salailua,koska teillä on lapsi.
Millä tavalla?
Eihän asia edes varsinaisesti liity lapseen.
Liittyy erittäin paljon ja lapsen vanhempien väliseen luottamukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos kasvaisit aikuiseksi ja ymmärtäisit että ihminen ei ole mikään biologisten vanhempiensa jatke, vaan ihminen ihan omana itsenään?
Eihän ne geenit ole ap.n pointti vaan se, ettei noin isoa adiaa ole kertonut lapsensa äidille.
Asia tuntuu olevan iso vain ap:lle. Ei hänen miehelleen.
Etkö sä AP ole koskaan nähnyt miehesi varhaislapsuuden valokuvia ja kiinnittänyt huomiotasiihen, että appesi ei ole ollut niissä kuvissa? Oletan siis, että appesi on tullut miehesi elämään vasta vauva-ajan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On salailua,koska teillä on lapsi.
Millä tavalla?
Liittyy erittäin paljon ja lapsen vanhempien väliseen luottamukseen.
Entä jos olisi paljastunut että miehen suvussa on peräpukamataipumusta? Olisiko ap silloin yhtä mielensäpahoittanut että tätä ei kerrottu hänelle heti ensitreffeillä? Vaikuttaahan se heidän lapseenkin jos lapsella on suurempi riski saada peräpukamia.
Rauhoitu hyvä ihminen. Mikään ei ole muuttunut. Mutta jos sinulle on noin suuri asia joku ammoinen biologinen isyys niin ehkä on miehenkin kannalta parempi erota.
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä AP ole koskaan nähnyt miehesi varhaislapsuuden valokuvia ja kiinnittänyt huomiotasiihen, että appesi ei ole ollut niissä kuvissa? Oletan siis, että appesi on tullut miehesi elämään vasta vauva-ajan jälkeen.
Olen nähnyt kuvia, mutta oletin niitä isänsä ottamiksi. Ja isäkin näkyy kuvissa jo miehen ollessa alle 1v.
Ap
Yritä nyt ymmärtää että sinä et ole tämän jutun päätähti. Kyseessä on miehesi oma asia tai miehesi ja lapsenne välinen asia. Ei sinun asiasi. Mistä syystä sinulle on niin merkityksellistä että miehesi isä ei ole biologinen isä? Mikä olisi toisin jos olisi?
No kyllä minä ihmettelisin jos ei tuollaista asiaa olisi kerrottu noin vakavassa suhteessa ollessa. Menisikö luotto? Tuskin. Olisinko vihainen? Tuskin. Mutta kyllä se omituiselta tuntuisi jos yhtäkkiä tällainen kävisi ilmi.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä ihmettelisin jos ei tuollaista asiaa olisi kerrottu noin vakavassa suhteessa ollessa. Menisikö luotto? Tuskin. Olisinko vihainen? Tuskin. Mutta kyllä se omituiselta tuntuisi jos yhtäkkiä tällainen kävisi ilmi.
Minä taas en yhtään ihmettele. Mieti nyt, miehelle asia on aina ollut itsestäänselvyys että se mies on hänen isänsä, ei kukaan muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä asia oikeastaan edes liittyy sinuun tai teidän suhteeseen?
Kyllähän se nyt liittyy varsinkin meidän lapsen kautta. Lapsellani onkin jonkun ihan vieraan ihmisen perimää josta en tiedä mitään. Mies vaan sanoo että mitä sillä nyt on väliä ja pitää minua kohtuuttomana.
Ap
Siis sun lapsi ei ole sun miehen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vähän outoa, kun teillä on yhteinen lapsikin ja tämä mies ei ole biologinen isovanhempi. Toisaalta, jos miehesi on pitänyt tätä miestä isänään eikä edes tunne biologista isäänsä niin hänelle luonnollista. Onko biologisesta isästä mitään tietoa? Miten asia tuli ilmi?
No niinpä. Olen aina ajatellut vieläpä että lapsi on isänsä ja tämän isän näköinen, samanväriset silmät ja hiukset.
Sain tietää kun puhuttiin lapsuudesta ja mies sanoi että silloin kun hänen äitinsä tapasi hänen isänsä ja hän oli jo syntynyt silloin ja aloin ihmetellä miten se on mahdollista. Mies tietää biologisen isän nimen mutta tämä on kuollut jo kauan sitten.
Ap
Miehen oikea isä siis jo kuollut kauan sitten. Sä taidat ottaa hieman liikaa painetta itsellesi, tai ennemminkin siirrät omaa painettasi miehen "syyksi" kun ei aiemmin ole kertonut asiasta.
Kuten jo aiemmin on viitattu niin ehkä aihe ollut miehelle hieman arka, mutta kun asiat näin menneet niin ei syytä miestä enemmälti syyllistää. Toisaalta taas saat ehkä syyttää itseäsikin kun olet kiirehtinyt miehen kanssa ennen kuin olet häntä riittävästi tuntenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vähän outoa, kun teillä on yhteinen lapsikin ja tämä mies ei ole biologinen isovanhempi. Toisaalta, jos miehesi on pitänyt tätä miestä isänään eikä edes tunne biologista isäänsä niin hänelle luonnollista. Onko biologisesta isästä mitään tietoa? Miten asia tuli ilmi?
No niinpä. Olen aina ajatellut vieläpä että lapsi on isänsä ja tämän isän näköinen, samanväriset silmät ja hiukset.
Sain tietää kun puhuttiin lapsuudesta ja mies sanoi että silloin kun hänen äitinsä tapasi hänen isänsä ja hän oli jo syntynyt silloin ja aloin ihmetellä miten se on mahdollista. Mies tietää biologisen isän nimen mutta tämä on kuollut jo kauan sitten.
Ap
Siis oikeesti? Jos vielä on niin että ISÄHAHMO on ollut kuvioissa vuosikausia ja biologinen isä kuollut? Onhan meistä jokaisella oikeus kasvatuksellisesti molempiiin vanhempiin. Itse olen kovasti kärsinyt isättömyydestä ja jumaloinkin miestäni, joka on niin hyvä isä lapsilleen. Jos nyt jotain geenejä miettii niin ajattelitko jotain perinnöllisten sairauksien kollaasia että mihin varautua tai olisitko jättänyt lapsen kumppanisi kanssa tekemättä jos isä olisi ollut jotain muuta?
Se, että jokin asia ei ole tullut aiemmin puheeksi, ei ole salailua. Olkoon aihe mikä tahansa. Onko ihmeellistä, että asia ei ole tullut aiemmin ilmi? Kyllä. Ylireagoitko? Ehdottomasti. Ja se, että teillä on yhteinen lapsi ei ole syy jolla voit dramatisoida tätä asiaa näinkin paljon.
Kyllä mä ainakin ymmärrän ap:n ihmetyksen. Olisin mäkin aika hämilläni, jos mulle selviäisi tällainen asia. Ei asia olekaan mikään "big deal" - jos sen olisi maininnut suhteen alussa - mutta kyllä parisuhteessa jaetaan tällaiset asiat, varsinkin siinä vaiheessa kun ryhdytään lisääntymään. En ymmärrä, miksi asiaa ei kerrottu aiemmin.
Ja olen itsekin (ei-biologinen) äiti kahdelle aikuiselle lapselle. Ei se tee musta vähempää äitiä, että asiasta ollaan avoimia.
Millä tavalla?