Mitä tekisin jouluna? Ei paikkaa minne mennä
Ei perhettä, ei sellaisia ystäviä joiden kanssa viettää joulua. Mitä tekisin?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Laivalle 🛳
Ei laivalle ole kivaa mennä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa Pukki kotiisi!
Täytyypä katsoa löytyykö sopivaa, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ryhdy joulupukiksi. Laita hinta niin alhaiseksi, että muita pukkeja vi***taa.
Tai tee hyvää ja anna ilmaiseksi, oikeassa kohteessa saat itsellesikin lisäksi suurta nautintoa josta jää hyvä mieli vielä uudeksi vuodeksikin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi mennä minnekään? Ole kotona ja rentoudu.
Villasukat, hyvä kirja, joulumusiikkia ja hyvää jouluruokiaa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Haluatko että muuttaisin kirjasi mahtavaksi äänikirjakokemukseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene joulukirkkoon, silloin kirkot pullistelevat väestä. Kannattaa mennä ajoissa. Siellä, jos jossain tulee joulumieli. Kaikki ihanat tutut joululaulut ja kuoron upeat esitykset. Kukaan ei katso pitkään, kun menee yksin. Pikemminkin saa ystävällisiä hymyjä ja hyvän joulun toivotuksia. Ole avoimella mielellä ja hymyile muille osallistujille.
Jos vain on lunta, kirkkomatka on kiva tehdä jalan. Kadut ovat tyhjiä muutamaa koiran ulkoiluttajaa lukuunottamatta. Etenkin kirkon jälkeen askel on keveä. Melkein leijuu kotiin.
Asun yksin ja käyn muutenkin kirkkokonserteissa ja jumalanpalveluksissa, jos selkä sen sallii. Joulun alla on mahtavia konsertteja eri kirkoissa. Kokeilkaa muutkin yksinasuvat yllä mainitsemiani kokemuksia.
Hyvää joulunodotusta kaikille!!
Erittäin hyviä ajatuksia. Hyvää joulun odotusta sinullekin!
Kaunis kiitos!
Mäkin olen kotona. Sisko tulee ehkä käymään jonain päivänä, muuten olen keskenäni. Ja nautin siitä. Laitan kodin nätiksi, paljon koulukukkia, suuri ja tuuhea kuusi, havuköynnöksiä ja kransseja. Leivon piparitalon joka vuosi, jonka suunnittelen itse. Tämä tuo jostain syystä eniten joulumieltä. Viime jouluna tein talon sijaan hevosvaljakon, joka ajoi lumisessa metsässä pakettikuorman kera. Ihastelin sitä monena iltana, enkä meinannu raaskia syödä sitä ollenkaan. Oli niin kaunis.
Ostan myös itselleni vuoden mittaan pari pakettia, jotka laitan kuusen alle. Useampi kirja löytää yleensä tiensä sinne. Hemmottelukosmetiikkaa, pehmoisia pörrösukkia, lämpimiä pyjamia tai tossuja. Ihan mitä vaan. Kerran ostin paketteja jo alennusmyynnistä alkuvuonna ja olin jouluun mennessä unohtanut mitä niissä. Oli hauska availla ne, kun sisältö oli oikeasti yllätys.
Teen yksinäni ihan normaalit joulujutut. Menen joulusaunaan, keitän aamulla riisipuurot, teen joulupöydän ja syön hyvin. Herkuttelen suklaalla, juustoilla ja laatuviineillä. Leivon herkkuja. Käyn hautuumaalla viemässä kynttilöitä, katson joululeffoja, hörpin glögiä viltin alla, ihastelen takkatulta, kuuntelen joululauluja, luen paljon, avaan paketit aattona jne.
Eri asia tietysti jos ei joulusta nauti tai kärsii yksinäisyydestä. Itselläni on rauha ja hyvä mieli yksin jouluna. Nautin tunnelmasta ja haluan laittaa itselleni parhaan mahdollisen joulun. Ihan itseä varten. Yhden joulun vietin etelässä palmun alla uima-altaalla. Sekin oli oikein mukava vaihtoehtojoulu.
Vierailija kirjoitti:
Lähden baariin aattona ja myös joulupäivänä.
Sama.
Silloin siellä ei ole amatöörejä ryyppäämässä.
Vierailija kirjoitti:
En ole viettänyt yli kymmeneen vuoteen.ihan tavallista kotona oleilua.ei ongelmaa.....
Oletko mahdollisesti jt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai tee hyvää ja anna ilmaiseksi, oikeassa kohteessa saat itsellesikin lisäksi suurta nautintoa josta jää hyvä mieli vielä uudeksi vuodeksikin.
Kunnon pukkina jakelen ilmaiseksi ympäri vuoden ja vain kerran tuli pahamieli, ei minulle mutta tuon naisen aviomiehelle joka tuli yllättäen kotiin.
Iloista antajaa jumala rakastaa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Hmmm... Ei kai sinulla ole syvää basso-ääntä??
Vierailija kirjoitti:
Ihan palvelutaloissa (ent. vanhainkodit) varmaan olisi käyttöä vapaaehtoisille "joulutontuille", mutta niihin pääsy todennäköisesti vaatii jotain SPR:n ystäväkurssia tms.
Ei palvelutaloihin esiintymään mennäkseen tarvitse olla ystäväkurssin käynyt. Kävihän yhdessä hoitokodissa pariinkin kertaan esiintymässä Hunksitkin, eivätkä varmasti olleet käyneet SPR:n kursseja.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006433440.html
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen kotona. Sisko tulee ehkä käymään jonain päivänä, muuten olen keskenäni. Ja nautin siitä. Laitan kodin nätiksi, paljon koulukukkia, suuri ja tuuhea kuusi, havuköynnöksiä ja kransseja. Leivon piparitalon joka vuosi, jonka suunnittelen itse. Tämä tuo jostain syystä eniten joulumieltä. Viime jouluna tein talon sijaan hevosvaljakon, joka ajoi lumisessa metsässä pakettikuorman kera. Ihastelin sitä monena iltana, enkä meinannu raaskia syödä sitä ollenkaan. Oli niin kaunis.
Ostan myös itselleni vuoden mittaan pari pakettia, jotka laitan kuusen alle. Useampi kirja löytää yleensä tiensä sinne. Hemmottelukosmetiikkaa, pehmoisia pörrösukkia, lämpimiä pyjamia tai tossuja. Ihan mitä vaan. Kerran ostin paketteja jo alennusmyynnistä alkuvuonna ja olin jouluun mennessä unohtanut mitä niissä. Oli hauska availla ne, kun sisältö oli oikeasti yllätys.
Teen yksinäni ihan normaalit joulujutut. Menen joulusaunaan, keitän aamulla ri
Sellainen joulusatu 🎄💝 Oletko yrittänyt myydä elokuvaoikeuksia Walt Disneylle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laivalle 🛳
Ei laivalle ole kivaa mennä yksin.
En ole koskaan ollut laivalla yksin kovin kauaa kun on jo joku neiti , useimmiten jonkun rouva jo kyljessä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, minä taas haaveillut koko aikuisikäni joulusta jota saisimme viettää kahdestaan oman kodin rauhassa, ilman yhtäkään kyläilyvelvoitetta.
Inhoan sitä tukka putkella kylästä toiseen juoksemista, ellei ruokaa niin kahville, on se ollut aika rasittavaa.
Onneksi korona-aika vähän rauhoitti tätä.
Meillä oli viime vuonna miehen kanssa toinen joulu kahdestaan, kun lapsi muutti ulkomaille eikä tullut jouluksi kotiin, kun halusi kokea sen maan joulun. Viime jouluna koristeltiin kuusi, paistettiin kinkku ja lämmitettiin laatikoita. Varattiin sitten kylpyläloma täksi jouluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itte olen käynyt ihan naapurustossa pukkeilemassa, lähinnä hyvän mielen takia. Ainoat 2 ehtoa on ollut, että pukki tulee ajoissa (klo 15-18) välillä, heti kun hämärtää. Taksana on punaviinipullo.
Hörppäätkö kuinka paljon sitä punaviiniä ennen seuraavaa kohdetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen yksinäni ihan normaali
Kiitos vain, ei ole tarvetta, kun tämä mikä sinun korvaan kuulostaa joulusadulta, on mulle ihan normaali joulusta. Se on ainoastaan siitä kiinni, että viitsii itse laittaa ja tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Hmmm... Ei kai sinulla ole syvää basso-ääntä??
Sellainen enempi kimeä nasaali, sorry. Vähän ässävikaa myös.
Ja kun lapset ovat menneet nukkumaan, voit kierroksen päätteeksi ottaa vielä pari varausta, joissa käyt antamassa piiskaa tuhmille tytöille.