Mitä järkeä käydä töissä?
Suurimmalle osalle tilanne on tämä. Mitä tästä jää käteen kun eläminen ja kaikki palvelut on niin kallista nykyään? Itse hyppäsin pois oravanpyörästä.
Raskas työ vie terveyden henkisesti ja fyysisesti.
Heikko palkka.
Menetät vapaa-ajan.
-työtön veronmaksaja
Kommentit (74)
Oletko niitä mä en nyt jaksa ihmisiä?
Olen kerran elämässäni ollut jakson työttömänä: Olin todella turhautunut.
onneksi se on takanapäin; pidän työstäni ja työkavereistani.
Nykyinen systeemi on sellainen että rikkaat loisivat ja repivät rahansa toisten ihmisten työnteolla. Eli ei ole mitään järkeä tehdä mitään mitä ei halua jos palkkaus ei ole kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, harmi. Minä koen työni mielekkääksi.
Samoin. Lisäksi lomapäiviä kertyy ja työterveys on myös sitä tarvitessa tosi hyvä asia.
Hyvin tulee rahaa. Kannattaa vaihtaa alaa, jos on huono palkka. Itselläkin uudessa työssä 500€ enemmän/ kk.
Niin sellainen työ ei kannata mikä ottaa enemmän kuin antaa.
Paras tilanne on se missä työ on mukavaa, työkaverit mieluisia ja palkka kohdillaan. Valitettavasti usein jostain joutuu tinkimään, mutta lopputulema on silti parempi kuin työtä vailla olevalla.
Jos taas työ on kurjaa, työkaverit tökkii ja menojen jälkeen palkasta jää vähemmän käteen mitä työttömänä. Silloin toki kannattaa jäädä kotiin.
Töissä on kivaa ja siellä voi kehittyä.
Kunhan päästään Aktiivimalli seiskaan niin virkailija saa tulla kotiisi koska tykkää.
Onhan se mukava saada elää kohtuullisen mukavasti, kun tienaa omat rahansa itse eikä tarvitse odotella tukia kunnalta.
Enpä kuule hirveästi maksaisi näitä osamaksuja ja lainoja, jos olisin työtön. Ai, että voisi antaa kaiken mennä ulosottoon? Vois, joo, ja sen jälkeen en ostelisi enää yhtään kallista puhelinta osamaksulla enkä yhtään matkalippua puhelinlaskulla.
Mikä on se parempi vaihtoehto? Istua kotona kaiket päivät ja kituuttaa minimietuuksilla? Myydä persettä OF?
Vierailija kirjoitti:
Enpä kuule hirveästi maksaisi näitä osamaksuja ja lainoja, jos olisin työtön. Ai, että voisi antaa kaiken mennä ulosottoon? Vois, joo, ja sen jälkeen en ostelisi enää yhtään kallista puhelinta osamaksulla enkä yhtään matkalippua puhelinlaskulla.
Ja toisaalta, käyn kyllä töissä ihan pään takia. Että on joku velvollisuus elämässä ja näkee ihmisiä.
Työ kannattaa aina! Mun bruttopalkka on 1500.
Veikkaan, että alkuun olisi kiva nukkua pitkään ja olla vaan kotona. Mutta aika pian alkaisi tuntea itsensä yksinäiseksi, ulkopuoliseksi ja tarpeettomaksi.
Palkkaa kyllä jäi mukavasti käteen, muttei se työn mielekkyyttä juuri parantanut. Alkoi tulemaan samoja mietteitä että siellä olen töissä ikkunattomassa hallissa kuluttamassa puolet elämääni asian vuoksi joka ei itseäni voisi liikuttaa vähempää. Vähän kuin vankilassa olisi ja odottaa jotain vapautta (eläkettä) jolloin viimein pääsee "elämään".
Työhistoria voi nousta arvoon arvaamattomaan, maailmantilanne on niin epästabiili ettei voi luottaa siihen että työttömänä pystyy elämään.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan päästään Aktiivimalli seiskaan niin virkailija saa tulla kotiisi koska tykkää.
onneksi on keksitty pesäpallo maila.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tulee rahaa. Kannattaa vaihtaa alaa, jos on huono palkka. Itselläkin uudessa työssä 500€ enemmän/ kk.
mikä firma ja ala?
mihin kannattaiais vaihtaa??????
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että alkuun olisi kiva nukkua pitkään ja olla vaan kotona. Mutta aika pian alkaisi tuntea itsensä yksinäiseksi, ulkopuoliseksi ja tarpeettomaksi.
Monessa työpaikassa tuntuu juuri tolta siksi parempi olla ilman työtä.
Aijaa, harmi. Minä koen työni mielekkääksi.