Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lasten pitäisi saada matkustaa koulun loma-aikojen ulkopuolella

Vierailija
04.11.2023 |

Ei koululla pitäisi olla mitään velvollisuutta myöntää jotain viikon mittaisia lomia tuosta vain. Koulu on lasten työtä, en minäkään voi vain tuosta vain ilmoittaa pomolle lähteväni lomalle milloin huvittaa. Jos perheet eivät syystä tai toisesta pysty matkustamaan koulujen loma-aikoina (joita on muuten yli 3 kuukautta vuodesta) niin se on voi voi. Ei lomamatka ole mikään ihmisoikeus ja syy olla koulusta pois 

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo joilla on paljon poissaoloja on masentuneita ja kiusattuja ja heille todennäköisesti tekisi hyvää siirtyä kokonaan kotikouluun. Itse juuri noista syistä lintsasin ysillä yhteensä kuukauden. Ei vaan pää kestänyt joka päivä mennä kouluun. Joku loma olisi kyllä piristänyt silloin kovasti, mutta isä oli alkoholisoitunut, työtön yksinhuoltaja niin eipä ollut lomia siitä elämästä. Ketään ei koulussa kiinnostanut miksi olen paljon poissa.

Vierailija
22/69 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP on tyypillinen suomalainen lammas. Koko elämän ajan pitäisi tanssia jonkun kunnan byrokraatin pillin mukaan. Minun lapseni ovat minun ja minä päätän heidän asioistaan eikä koulu. Päätän myös siitä menevätkö he kouluun vai eivät. Jos koulu ei tätä ymmärrä niin sitten otan heidät kotiopetukseen

Tämä kommentti paljastaa mikä nykyihmissä on vikana. Minä minä minä. Lapset saavat kymmenien tuhansien eurojen arvoisen peruskoulutuksen yhteiskunnalta ilmaiseksi mutta sitten ei sitouduta noudattamaan koulun käytäntöjä vaan vanhemmat haluavat päättää kaikesta itse. Maailma pyörii vain oman navan ympärillä. Jos päätät laittaa lapsesi julkiseen kouluun niin sitten pitää sitoutua koulun toimintatapoihin. Lasten pitää mennä kouluun koulun työaikoina ja lomailla loma-aikoina. Mikä tässä on niin vaikeaa? Nykyihmisellä on pelkkiä oikeuksia eikä lainkaan velvollisuuksi

Suomessa on ihan riistoverotus jotta voidaan ylläpitää näitä palveluita. Mieluummin korkeakoulutettuna tienaisin yhtä paljon kuin amerikkalaiset kollegani ja valitsisin mitä palveluja käytän, jos käytän. Yhdysvalloissakaan julkinen peruskoulu ei maksa mitään tai on lähes ilmaista.

Täällä on oikeasti niin yksinkertaisia orjailijoita palstalla ettei mitään rajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta ei kukaan tee enää lapsia kun lasten hankinta lamauttaa elämän vuosikymmenten avovankilaan. Jos saat vaikka 3 lasta 7 vuoden aikana, olet pakotettu lomailemaan tiettyinä aikoina 25 vuotta. 

Matematiikka ei taida kuulua vahvuuksiisi.

Vierailija
24/69 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP on tyypillinen suomalainen lammas. Koko elämän ajan pitäisi tanssia jonkun kunnan byrokraatin pillin mukaan. Minun lapseni ovat minun ja minä päätän heidän asioistaan eikä koulu. Päätän myös siitä menevätkö he kouluun vai eivät. Jos koulu ei tätä ymmärrä niin sitten otan heidät kotiopetukseen

Tämä kommentti paljastaa mikä nykyihmissä on vikana. Minä minä minä. Lapset saavat kymmenien tuhansien eurojen arvoisen peruskoulutuksen yhteiskunnalta ilmaiseksi mutta sitten ei sitouduta noudattamaan koulun käytäntöjä vaan vanhemmat haluavat päättää kaikesta itse. Maailma pyörii vain oman navan ympärillä. Jos päätät laittaa lapsesi julkiseen kouluun niin sitten pitää sitoutua koulun toimintatapoihin. Lasten pitää mennä kouluun koulun työaikoina ja lomailla loma-aikoina. Mikä tässä on niin vaikeaa? Nykyihmisellä

Mikä estää sinua muuttamasta Amerikkaan? Sinne vaan lasten kanssa testaamaan, miten omiin lomiin suhtaudutaan. 

Vierailija
25/69 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kommentti paljastaa mikä nykyihmissä on vikana. Minä minä minä. Lapset saavat kymmenien tuhansien eurojen arvoisen peruskoulutuksen yhteiskunnalta ilmaiseksi mutta sitten ei sitouduta noudattamaan koulun käytäntöjä vaan vanhemmat haluavat päättää kaikesta itse. Maailma pyörii vain oman navan ympärillä. Jos päätät laittaa lapsesi julkiseen kouluun niin sitten pitää sitoutua koulun toimintatapoihin. Lasten pitää mennä kouluun koulun työaikoina ja lomailla loma-aikoina. Mikä tässä on niin vaikeaa? Nykyihmisellä

Et sitten kuitenkaan ole valinnut sitä USA:ta vaan täällä vain mariset. Ei siellä jenkkilässä tuollainen hiton marisija pärjäisikään.

Vierailija
26/69 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ei ole virkailija tai pikkuaikuinen, vaan lapsi. Ehkä matka tekee joskus hyvää, jos alue on turvallinen.

Koululaisialla on lomaa 3 kuukautta vuodessa. Aika pahasti on vanhemiilla elämänhallinta hukassa jos eivät onnistu sovittamaan lomamatkoja näihin koulun loma-aikoihin. Eikä joka vuosi ole pakko tehdä useampaa ulkomaanmatkaa, niitä voi tehdä lisää sitten kun lapset ovat aikuisia.

Vierailija
27/69 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden lomamatkojen aikaan pitää tehdä koulutehtäviä. Onko loma lapsen mielestä kiva, jos se pyörii koulutehtävien ympärillä?

Vierailija
28/69 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ei ole virkailija tai pikkuaikuinen, vaan lapsi. Ehkä matka tekee joskus hyvää, jos alue on turvallinen.

Koululaisialla on lomaa 3 kuukautta vuodessa. Aika pahasti on vanhemiilla elämänhallinta hukassa jos eivät onnistu sovittamaan lomamatkoja näihin koulun loma-aikoihin. Eikä joka vuosi ole pakko tehdä useampaa ulkomaanmatkaa, niitä voi tehdä lisää sitten kun lapset ovat aikuisia.

Itse asiassa jopa neljä kuukautta vuodessa lomaa.

Vierailija
29/69 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lomailu on kivaa. Elämästä pitää nauttia! Etenkin kun siihen on mahdollisuus. Lapsen koulumenestyksen kannalta yksi viikko kerran neljässä vuodessa on merkityksetön tekijä. 

Vierailija
30/69 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämää eletä koulun tai työpaikan takia.

Vierailija
31/69 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin unohtui se vastuullisuus ja ilmastonmuutoksen torjunta? Ai, niin se koskee vain muita, kun ulkomaille pitää päästä.

Se on jännä, että ne kovimmat lentomatkustajat, toitottavat yleensä koviten myös ilmastonmuutoksesta ja vihreistä arvoista. Luulevat, että kaikki ovat samanlaisia saastuttajia ja ympärintön pilaajia kuin he itse.

Vierailija
32/69 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa anonut lapsille (2 kpl) lomaa loma-aikojen ulkopuolella ja saanut toivomani päivät. Vaikka koululaisilla on mitä, 10vk kesäloma, viikko syyslomaa ja toinen talvilomaa plus vuodenvaihteessa sen mitä onkaan, ei tarkoita että saisin omia lomiani (5vk yhteensä) sovitettua näihin aikoihin. Työelämässä kun lomakausi alallani toukokuun alusta syyskuun loppuun...

Vierailija
33/69 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni ka on 9,2. Opiskelee normaaliluokassa autismin kirjon dg:stä huolimatta, eikä tarvitse mitään tukitoimia. Koulussa hän ei opi mitään. Hän keskittyy pidättämään stimmailujaan ja sietämään sitä, että Jere heittelee kuminpalasilla muita, Jare huutaa "mummos oli kun sua teki" kun opettaja pyytää tekemään yhtään mitään, Jiri vaeltaa ympäri luokkaa ja Jori on laitettu kotiin, koska oli vaaraksi muille oppilaille jo ensimmäisellä tunnilla. Koulun jälkeen tyttäreni tarvitsee päiväunet toipuakseen kaikesta tästä ja sen jälkeen opiskelee päivän asiat itsenäisesti.

Voisitteko kertoa, miten tyttäreni koulutus kärsii lomailusta?

Henkilökohtainen mielipiteeni on, että koulun olisi hyvä käyttää resurssinsa muiden asioiden kontrolloimiseen, kuin satunnaisten lomapyyntöjen.

Vierailija
34/69 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien lomat eivät välttämättä ole samaan aikaan koulujen lomien kanssa. Itsellåni kesäloma voi olla esim. toukokuussa tai syyskuussa, automaattisesti myöskään en voi olettaa saavani lomaa koulujen syys- tai hiihtoloman aikaan joululomasta tai pääsiäislomasta puhumattakaan työstäni johtuen. Puolisollani tämä onnistuu helpommin. Perheenä lomailu tapahtuu siis muulloin kuin oletettavina ajankohtina. 

Ymmärrän täysin, jos anoo vapaata koulujen lomien ulkopuolella. Toisaalta kaikilla ei ole vara lomailla missään. Jotkut eivät vaan voi käsittää sitäkään. 

Vierailija
35/69 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lapselleni ainoa huoltaja, enkä esim. viime talvena saanut talvilomaa lapsen hiihtoloman ajankohtaan vaan vasta huhtikuulle joten lapsi lomaili kanssani silloin pari viikkoa kun kikkailin lomapäivät pääsiäisen pyhien ympärille. Yksikään opettaja ei nillittänyt poissaolohakemuksesta vaan toivottivat mukavaa lomareissua ja antoivat kasan tehtäviä mukaan. Tämä hyvällä keskiluokkaisella alueella Helsingissä. 

Vierailija
36/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vanhempien lomat saattavat olla kouluaikojen ulkopuolella. Siksi.

Vierailija
37/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ei ilmoita pomolle milloin on lomalla, toiveita voi esittää ja varsinaisen lomakauden ulkopuolella ne on yleensä toteutettavissa. Siksi perhe lomailee silloin kun vanhempi saa lomaa.

Vierailija
38/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu ei kai ole mikään rangaistuslaitos, vaikka välillä ehkä siltä tuntuukin.

Perustuslain mukaan:

Suomen kansalaisella ja maassa laillisesti oleskelevalla ulkomaalaisella on vapaus liikkua maassa ja valita asuinpaikkansa.

Jokaisella on oikeus lähteä maasta. Tähän oikeuteen voidaan lailla säätää välttämättömiä rajoituksia oikeudenkäynnin tai rangaistuksen täytäntöönpanon varmistamiseksi taikka maanpuolustusvelvollisuuden täyttämisen turvaamiseksi.

Vierailija
39/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesälomalla on vähän haastavaa lähteä Lappiin laskettelemaan, eikä silloin yleensä ole tarvetta lähteä etelään lämmittelemään samaan tapaan kuin vaikka marraskuussa.

Vierailija
40/69 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme narinaa taas lyhyestä lomasta! Ei kaikkia matkoja ole mahdollista toteuttaa loma-aikaan. Esimerkiksi jos ollaan menossa johonkin tapahtumaan. Suuret poissaolot on ihan muun porukan ongelma kuin turistien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän