Miehen eksä asumaan meille puoleksi vuodeksi?
Ollaan oltu miehen kanssa suhteessa 2 vuotta, mutta lokakuussa virallisesti muutettiin yhteen ja mies erosi samalla puolisostaan. Miehen eksä meni lokakuun aikana asumaan vanhemmilleen, ei ole löytänyt asuntoa. Asutaan miehen kanssa hänen ja hänen eksän entisessä kodissaan ja eksä vaatii, että voisi asua entisessä kodissaan sen aikaa, kun on löytänyt asunnon. Eksä sanoi että puoli vuotta maksimissaan. Asunto on miehen nimillä ja eksä väittää, että asunto on osittain hänen, kun hän on maksanut puolet vastikkeista. Mitä tekisitte? Onko miehen eksällä oikeus asua mun ja mun miehen kanssa sen aikaa, kunnes löytää asunnon itselleen? Täällä on eksän osa tavaroista, joitakin vaatteita ja taulujakin (eksästä ja mun miehestä). Olenko kohtuuton? Mies sanoi että eksä voisi nukkua olohuoneessa.
Kommentit (85)
Siis onko todella noin että voi asustella toisen omistamassa asunnossa haluamansa ajan? Vastikkeiden maksaminen ei vielä synnytä omistusoikeutta asuntoon vaan kyllä se asunto on sen, jonka nimissä se virallisesti on.
Muuta kuviota en tässä ymmärrä, en itse lähtisi moiseen. Mutta jäi vaan kiinnostamaan tämä oikeus asumiseen.
Asuntonne seinällä on tauluja, joissa on aiheena miehesi ja hänen edellinen puolisonsa??? Kerro vähän tarkemmin, hääkuvia vai alastonpotretteja?
Vierailija kirjoitti:
Siis onko todella noin että voi asustella toisen omistamassa asunnossa haluamansa ajan? Vastikkeiden maksaminen ei vielä synnytä omistusoikeutta asuntoon vaan kyllä se asunto on sen, jonka nimissä se virallisesti on.
Muuta kuviota en tässä ymmärrä, en itse lähtisi moiseen. Mutta jäi vaan kiinnostamaan tämä oikeus asumiseen.
Omistusoikeus on eri asia kuin asumisoikeus. Ihmisellä on oikeus asua siellä, missä hänen kirjansa ovat. Rippumatta siitä, kuka asunnon omistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että olen ollut ainoa mieheni kanssa, jolla on entinen puoliso asunut kuukausia meidän talossa. :D
Mutta miksi tämä menee aina niin että miehen talossa asuu 2 naista eikä koskaan niin, että naisen talossa asuisi sekä ex-mies että nykyinen mies?
Koska nämä kakkosnaiset ovat aika yksinkertaisia, uskovat kaikkeen paskaan mitä mies heille lurittelee.
Vierailija kirjoitti:
Jos on virallinen osoite, niin siinä on tietty irtisanomisaika kuten vuokra-asunnoissa. Jos ei vieläkään muuta, niin sitten pitää viedä häätö käräjäoikeuteen tai jotain.
Ap täällä. Mun miehellä ei ole ollut mitään intiimejä hetkiä eksänsä kanssa vuosiin, niin mies on mulle sanonut ja luotan hänen sanaansa. Tämä eksä on vain kaveri. Miehen mielestä olen ankara, kun en suostu, että eksä tulee meille puoleksi vuodeksi. Voisin ehdottaa yhtä kuukautta, jos on pakko auttaa tätä naista. Eksä tekee paljon yötöitä hoitoalalla, joten yön saisimme olla kahdestaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän vuokralainenkaan asuntoaan omista, vaikka maksaa vastikkeet(kin). Silti hänellä on oikeus asua siinä asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Pyytäkää vuokraa. Esimerkiks 400€/kk.
Vuokranmaksu luonnossa.
Vierailija kirjoitti:
Asuntonne seinällä on tauluja, joissa on aiheena miehesi ja hänen edellinen puolisonsa??? Kerro vähän tarkemmin, hääkuvia vai alastonpotretteja?
Onko mies turkkilainen vai syyrialainen?
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Mun miehellä ei ole ollut mitään intiimejä hetkiä eksänsä kanssa vuosiin, niin mies on mulle sanonut ja luotan hänen sanaansa. Tämä eksä on vain kaveri. Miehen mielestä olen ankara, kun en suostu, että eksä tulee meille puoleksi vuodeksi. Voisin ehdottaa yhtä kuukautta, jos on pakko auttaa tätä naista. Eksä tekee paljon yötöitä hoitoalalla, joten yön saisimme olla kahdestaan.
Kovin lapsellinen pitää olla, jos uskoo nuo "ei meillä ole ollut seksiä vuosiin" sadut.
Vierailija kirjoitti:
Luotat pettäjän sanaan? Kaikenlaisia naikkosia sitä maa päällään kantaakin....
Aika vaikea on saada exää pois, jos se ei suostukaan lähtemään puolen vuoden päästä. Asunto on miehen, joten jos ei suostu lähtemään niin saa toki häädön haettua exälle oikeuden kautta, mutta prosessi on pitkä.
Miksei jatka asumista vanhempiensa luona?
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, kun olet typerä nainen. Se valehtelee.
Entä jos auttaisitte mieluummin asunnon saannissa tai hänen äiti. Usein raha auttaa siinä. Ja ei yhteisasumista enää kolmin. Mikä alue olisi hänen mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos auttaisitte mieluummin asunnon saannissa tai hänen äiti. Usein raha auttaa siinä. Ja ei yhteisasumista enää kolmin. Mikä alue olisi hänen mieleen?
Aikuinen ihminen hommaa itse itselleen oman asunnon. Ei se ex mikään pikkulapsi ole, vaikka ap onkin lapsentasoinen ajatusmaailmaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on virallinen osoite, niin siinä on tietty irtisanomisaika kuten vuokra-asunnoissa. Jos ei vieläkään muuta, niin sitten pitää viedä häätö käräjäoikeuteen tai jotain.
Kuinkahan pitkä virallinen irtisanomisaika on? Tämä on ap:n kannalta tärkeä tieto, jotta tietää oikeutensa, kun exä ja mies kohta yrittävät häätää hänet pois.
Vierailija kirjoitti:
Miksei jatka asumista vanhempiensa luona?
Because I want SEX with my EX.
Muuta sinä pois
Olet ilmeisesti syyllinen