Miehen eksä asumaan meille puoleksi vuodeksi?
Ollaan oltu miehen kanssa suhteessa 2 vuotta, mutta lokakuussa virallisesti muutettiin yhteen ja mies erosi samalla puolisostaan. Miehen eksä meni lokakuun aikana asumaan vanhemmilleen, ei ole löytänyt asuntoa. Asutaan miehen kanssa hänen ja hänen eksän entisessä kodissaan ja eksä vaatii, että voisi asua entisessä kodissaan sen aikaa, kun on löytänyt asunnon. Eksä sanoi että puoli vuotta maksimissaan. Asunto on miehen nimillä ja eksä väittää, että asunto on osittain hänen, kun hän on maksanut puolet vastikkeista. Mitä tekisitte? Onko miehen eksällä oikeus asua mun ja mun miehen kanssa sen aikaa, kunnes löytää asunnon itselleen? Täällä on eksän osa tavaroista, joitakin vaatteita ja taulujakin (eksästä ja mun miehestä). Olenko kohtuuton? Mies sanoi että eksä voisi nukkua olohuoneessa.
Kommentit (85)
Sano että kyllä käy. Jos sinäkin saat tuoda sun uuden miehen asumaan teille puoleksi vuodeksi.
Varsinkin jos on avoliitosta erottu ja asuttu toisen omistamassa talossa niin ole yhtään mitään asumisoikeutta siihen ellei ole vuokrasopimusta tehty. Tolla logiikalla voin muuttaa oman osoitteeni vaikka tohon naapurin kivaan uuteen taloon ja mennä sinne että "joo mulla on nyt asumisoikeus täällä kun mun osoite on täällä". Osoitteenmuutoksiahan tehdään välillä ihan kiusallaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mä ite asuin eksällä 4kk vaikka hänellä oli toinen nainen talossa, kun en löytänyt heti asuntoa. ihan hyvin meni, kun suurin osa ajasta meni töissä.
Miten pystyitte nussimaan?
Kyllä minä ainakin ihmettelen tätä. Paneeko ihmiset vaan eivätkä välitä että eksä on toisessa huoneessa kuulee sen kiljumisen ja litinän? En itse ainakaan haluaisi joutua eksän ja sen uuden kumppanin panohetkiä kuuntelemaan.
Minä taas ihmettelen ap:n moraalin täydellistä puuttumista. Törkeää toimintaa.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin jos on avoliitosta erottu ja asuttu toisen omistamassa talossa niin ole yhtään mitään asumisoikeutta siihen ellei ole vuokrasopimusta tehty. Tolla logiikalla voin muuttaa oman osoitteeni vaikka tohon naapurin kivaan uuteen taloon ja mennä sinne että "joo mulla on nyt asumisoikeus täällä kun mun osoite on täällä". Osoitteenmuutoksiahan tehdään välillä ihan kiusallaankin.
Totta, ettei toisen asuntoon saa jäädä asustelemaan. Mutta valitettavasti, jos toinen ei vapaaehtoisesti lähde, häätö täytyy tehdä virallista tietä ja siihen kyllä menee aikaa.
Höpöhöpö aloitus.
Ei kukaan tervejärkinen exä halua tai ota exää asumaan samaan asuntoon. Ihan skeidaa.
Ap : nä käskisin miehen toimittaa exän viimeisetkin tavarat pois. Jos suhde on ohi, se on ohi. Jos roikotellaan nuttua naulakossa jotain on vielä keskn... Puolen yhtiövastikkeen maksaminen on ollut vähin kohtuullinen korvaus asumisesta.