Saako Sara Siepin uusimmasta avautumisesta keskustella täällä?
Iltalehtien sivuilla näköjään kyllä, mutta entä täällä?
Kommentit (104)
Tervetuloa Sara meidän tavallisten koulukiusattujen joukkoon. Tuollaista meidän elämä on ollut ihan ekaluokalta asti. Aina ollaan oltu vääränlaisia muiden ihmisten mielestä. Meillä vaan ei ole edes sitä kaupallista yhteistyötä.
Aika perseestä olisi oikeesti jos saisi jatkuvasti haukkumaviestejä. Helppo sanoa että älä välitä mutta kyllä mua jossain vaiheessa alkais veetittaan jos jatkuvasti mun työtä arvosteltaisiin ja lisäksi vielä mun ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saran ongelma on että yrittää kuoria rusinat pullasta. On itse päättänyt kaupallistaa ja tuotteistaa itsensä, myydä omalla naamalla ja kehollaan tavaraa. Kaikki julkisuus ei vaan millään voi olla positiivista ja ylistävää.
Jos ei sitä kestä, täytyy vaihtaa alaa.
Sinäkin olet päättänyt myydä itsesi, vapaa-aikasi ja ammattitaitosi työnantajallesi. Ilmeisesti sinulle on ok, että työnantajasi jatkuvasti kirjoittaa sinusta ja ammattitaidostasi rumia asioita tai jopa ammattitaitosi ulkopuolelta rumia asioita ? Miten Saran tai kenekään muun julkkiksen elämä eroaa sinun elämästäsi?
Ei, minä en ymmärrä sitä, että mennään henkilökohtaisuuksiin ja pilkataan asioita, joihin ei voi vaikuttaa tai eivät ole sinun ammattiisi liitännäisiä. Millä tavalla Saralla on ammattiin liitännäiset jotkut rumat haukkumasanat?
Monet tavikset joutuvat työpaikkakiusatuiksi. Se on ihan oikea ongelma ja heidän on silti pakko käydä töissä, koska kaikki eivät voi olla someinfluenssereita, joille raha tulee parilla kännykkäkamerakuvalla ja klikkauksella.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa Sara meidän tavallisten koulukiusattujen joukkoon. Tuollaista meidän elämä on ollut ihan ekaluokalta asti. Aina ollaan oltu vääränlaisia muiden ihmisten mielestä. Meillä vaan ei ole edes sitä kaupallista yhteistyötä.
Jep. Noita juttuja lukiessani mietin että kävisin varmaan hyvin julkiseen ammattiin, kun ei tuntuisi missään joku random ihmisten päänaukominen. Sen verran paljon sitä tullut kuultua elämän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saran ongelma on että yrittää kuoria rusinat pullasta. On itse päättänyt kaupallistaa ja tuotteistaa itsensä, myydä omalla naamalla ja kehollaan tavaraa. Kaikki julkisuus ei vaan millään voi olla positiivista ja ylistävää.
Sinäkin olet päättänyt myydä itsesi, vapaa-aikasi ja ammattitaitosi työnantajallesi. Ilmeisesti sinulle on ok, että työnantajasi jatkuvasti kirjoittaa sinusta ja ammattitaidostasi rumia asioita tai jopa ammattitaitosi ulkopuolelta rumia asioita ? Miten Saran tai kenekään muun julkkiksen elämä eroaa sinun elämästäsi?
Ei, minä en ymmärrä sitä, että mennään henkilökohtaisuuksiin ja pilkataan asioita, joihin ei voi vaikuttaa tai eivät ole sinun ammattiisi liitännäisiä. Millä tavalla Saralla on ammattiin liitännäiset jotkut rumat haukkumasanat?
Mutta töissä ja opiskellessahan tulee jatkuvasti arvosteltavaksi! Jos työ on näyttää naamaansa ja kertoa elämästään, niin sitten sitä arvostellaan. Jos taas vaikka leipoa pullaa, niin sitten niitä pullia arvostellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla sitä työtä vasta arvostellaankin, sekä organisaation sisäisesti että asiakkaiden toimesta.
Kyllä sitä ihan tavallisena myyjänä ja aspana on saanut kaikenlaista kommenttia kuulla, myös ulkonäköstä, myös hiuksista.
Mutta eipä ole koskaan sellaisia tuloja siunaantunut, että olisi voinut hetken mielijohteesta ostella yli miljoonalla kaksi ylimmän kerroksen asuntoa Helsingin arvoalueilta ja oman mökin tuosta noin vaan edes käymättä katsomassa sitä ensin. Eikä ole mahdollisuutta myöskään viettää suurinta osaa vuodesta lomaillen, matkustellen ja ravintolaruokaa tilaillen.
Miksi Sara ei ole onnellinen, vaikka sillä on tuo kaikki?
Hän itse jakaa jatkuvasti sisältöä luksuselämästään. Matkoja, ravintolaillallisia, kalliita meikkejä ja vaatteita tulvii ilmaiseksi ovista ja ikkunoista. Onko ihme että ihmiset on kateellisia? Naurettavaa edes kuvitella että voisi elää ilman negatiivista kommentointia ja kuoria vaan kermat kakun päältä.
Pohdin aina näiden julkkisten ja somettajien itkuisten avautumisten kohdalla sitä, kuinka luonteva on se tilanne, että henkilö kännykkäkamera kädessä itseä filmaten tuhertaa sitä itkua. Ottaako nämä ensin kameran käteen, tsekkaa valaistuksen ja filtterit ja sitten alkaa itkeä, vai toisinpäin?
Tuo on niin epäaitoa, eikö se kenestäkään muusta ole outoa? Jos oikeasti itkettää ja on todella paha mieli, tuleeko siinä edes mieleen kaivaa kännykkä esille ja alkaa kuvata sitä?
Katsokaa nyt mua kun mä oon niin kaltoinkohdelluksi tullut rikas ja kaunis julkkis
Ei ole nyt hyvä olla tytöllä. Keskusteluapua ehdottomasti kun on varaa niin nyt heti.
Minua huolestuttaa tuo lausahdus ettei olis tässä /täällä jos ja miten se nyt meni.
Vierailija kirjoitti:
Aika perseestä olisi oikeesti jos saisi jatkuvasti haukkumaviestejä. Helppo sanoa että älä välitä mutta kyllä mua jossain vaiheessa alkais veetittaan jos jatkuvasti mun työtä arvosteltaisiin ja lisäksi vielä mun ulkonäköä.
Niin? Sinua ei kuitenkaan kiinnosta tavisten saama joka päiväinen haukkumamäärä pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku nyt elämässä pielessä eikä se ole some
Älä keksi.. Eikä kuulu sulle.
No sitten ei pidä ulista somesssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä sanon totuuden, jota ei saisi sanoa, kyllä te kiusatut useinmiten olette ihan itse syyllisiä kiusatuksi tulemiseen.
Psykologia ei tue väitettäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä sanon totuuden, jota ei saisi sanoa, kyllä te kiusatut useinmiten olette ihan itse syyllisiä kiusatuksi tulemiseen.
Miten Sara on syypää kiusatuksi tulemiseensa? Postaa kuvia nettiin? uuu, onpa hirmuinen syy alkaa kiusaamaan. Et sitten löytänyt vaikka Putinin toimista vikaa?
Mones kerta tää on kun itkeä tihrustaa kun ihmiset ovat ilkeitä hänelle????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti saa. Mediapersoona on vähän erikoinen ilmiö kun nauttivat suojelua vaikka avautuvat jatkuvasti elämästään.
Se salasuhteilee jonkun moden kaverin kanssa. Muuta syytä en keksi.
Koskee mediapersoonia yleisemminkin.
Outo juttu. Sama jos kirjoittaisi kirjan tai tekisi tietokoneohjelman, mutta sitä tuotetta ei saisi oikein arvioida eikä varsinkaan arvostella huonoksi.
Tottakai ihmisillä on oikeus kommentoida ja arvostellakin somepersoonien ulostuloja ja käytöstä. Se ei ole kiusaamista.
Sen sijaan esim. ulkonäön haukkuminen, uhkailu, epäasialliset yksityisviestit eivät ole ok ja tälläinen käytös on kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykologia ei tue väitettäsi.
Mutta käytäntö todistaa. Olen seurannut asiaa liki 60 v, kyllä ne syyt löytyy aina kiusatun käytöksestä.
Elämä on raskasta. Jaksamista vaan Sara Siepille. Vaikuttaa että elää raskasta elämää. Miten voisimme häntä auttaa. Käydäänpäs kaikki tykkäämässä Saran kuvista ja kehumassa.