Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri väitti että voi on terveellisempää kuin rypsiöljy tai kevytmargariini :D

Vierailija
04.11.2023 |

Miten moni ei edes ymmärrä perusasioita tyydyttyneiden rasvojen vaaroista? Hohhoijaa...

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
42/57 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rypsiöljy sopii moottoriöljyksi

Suosittelen kaikkia yläpeukuttajia vaihtamaan moottoriöljyn rypsiöljyyn. Tulkaa sitten kertomaan miten kävi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 2000 luvun alussa opiskellessani ravitsemusta, koulun ruokasalin seinällä oli juliste jos luki "syö vähintään 9 siivua leipää päivässä". (Kuitumainos?)

Ja tämän leipämäärän päälle kilokaupalla voita. 

Silloin kun tutkittiin suomalaisten sepelvaltimotauteja, ruokavalio oli lähinnä leipää ja perunoita. Voilla tietenkin.

Että en nyt oikein usko että jos aamulla sipaisen puolikkaan teelusikallisen verran voita leivän päälle ja illalla toisen puolikkaan, että siitä mitään sepelvaltimotautia saisin aikaiseksi.

Vierailija
44/57 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rypsiöljy sopii moottoriöljyksi

Kokeile ensin itse ja kerro kokemuksista.

Vierailija
45/57 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokapyramidi on eräs viime vuosisadan suurimpia huijauksia. Siemenpohjaiset kasviöljyt ovat järjettömintä saastaa, mitä elimistöönsä voi päästä. Kas kun ette ehdota vielä hedelmien syömistä! Saataisiin sillä fruktoosilla vielä maksakin tärviölle.

Ajattelit, että kaikissa maissa missä vedetään hedelmiä ympäri vuoden älyttömästi, on maksat poksahtanut jo aikaa sitten?

Tiesitkö, että hedelmän kuitu saa aikaan sen, että fruktoosi ei ole vaarallista. Erillään syötynä on kyllä.

Rypsiöljy taas tosiaan käy moneen, mutta ei todellakaan  ravinnoksi.

Vierailija
46/57 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä Alentaja 60%kolesterolin vuoksi. Mitä mieltä olette näistä tuotteista?

Myydään tyhmille.

Vierailija
47/57 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä Alentaja 60%kolesterolin vuoksi. Mitä mieltä olette näistä tuotteista?

Ei ole tuotteista kiinni. Puoliso käyttää voita, syö kaksi kananmunaa päivässä ja on hoikka kuin mikä. Lääkäri oli kuulemma onnitellut kun ei ollut elämässään nähnyt niin hyviä kolesteroliarvoja kuin puolisollani.

Yksi työtoveri taas söi terveellisesti ja kuntoili kuin hullu. Alle viisikymppisenä hänellä oli jo ohitusleikkaus takana päin eikä kovin kauan kestänyt kun kuoli sydänkohtaukseen seisovilta jaloiltaan, kuten isänsä.

Vierailija
48/57 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/57 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin veikata jopa pienellä summalla rahaa siitä, että aloittaja on itse voihullu, ja teki avauksen päästäkseen vastailemaan itselleen ja "kouluttamaan" muita omasta ruokafilosofiastaan.

Sama ajatus tuli jo kun näin otsikon. Surullisia nämä palstan monomaanikot.

Vierailija
50/57 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä voi ei ole hyväksi ja sitä ei pysty laittaa leivän päälle. On liian kova.

Vierailija
51/57 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä voi ei ole hyväksi ja sitä ei pysty laittaa leivän päälle. On liian kova.

Juustohöylällä onnistuu hyvin.

Vierailija
52/57 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi on ehdottomasti terveellisempää kuin siemenöljyt ja transrasvoja pursuavat margariinit.

Eipä taida margariinit nykyisellään kauheasti transrasvoja pursuta, kun niitä alettiin Suomessa jo 80-luvulla valmistusprosesseja muuttamalla vähentää. Suurimmassa osassa ei taida transrasvoja olla nykyään ollenkaan. 

Voi ja muut maitotuotteet, sekä liha sen sijaan sisältävät huomattavasti transrasvoja. Et tainnut tietää?

Vierailija
53/57 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
54/57 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi on ehdottomasti terveellisempää kuin siemenöljyt ja transrasvoja pursuavat margariinit.

Eipä taida margariinit nykyisellään kauheasti transrasvoja pursuta, kun niitä alettiin Suomessa jo 80-luvulla valmistusprosesseja muuttamalla vähentää. Suurimmassa osassa ei taida transrasvoja olla nykyään ollenkaan. 

Voi ja muut maitotuotteet, sekä liha sen sijaan sisältävät huomattavasti transrasvoja. Et tainnut tietää?

Mutta tiedätkö sinä, miten ne eroavat toisistaan?

Vierailija
55/57 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä syön voita leivän päällä. En muutenkaan säästele rasvan käytössä.

Pari vuotta sitten kuvattiin verisuonet sydänsairaalassa ja kirurgi huudahti "voi, miten kauniit verisuonet!"

N55

Vierailija
56/57 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voin säilytän pöydällä, jotta on helppo voidella. Yöksi jääkaappiin.

Voi ei pilaannu kuten margariinit. Se muuttuu kyllä keltaiseksi, mutta ei ole silti pilalla. En osaa tätä selittää oikeilla termeillä.

Vierailija
57/57 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi on karppaaja, mutta he ovat onneksi lyhytikäisiä.

Mä olen myös karppaajaksi luokiteltava syöjä. Syön vihanneksia ja vähä hiilihydraattisia kasviksia päivässä noin 1,5 kg. Pääasiassa vain vihreitä vihanneksia. 

syön myös lihaa, tosin vähäsen ja kananmunia menee yksi päivässä. Syön sitäkin enemmän papuja, joista saa proteiinia. Maitotuotteista syön vain maustamatonta rahkaa, kovia juustoja, hyvin vähän voita ja kermaa.

en syö leipää tai viljoja, hedelmiä, lisättyä sokeria, eineksiä tai puolivalmisteita. Kaikki mitä ostan on luomua ja tuoreita. ölyistä käytän vain oliiviöljyä. Muita prosessoituja öljyjä en käytä, koska ne lähinnä kuvottavat. 

tällä ruokavaliolla olen saanut kilpirauhasen vajaatoiminnan lieveilmiöineen kuriin, olen pystynyt tiputtamaan lääkityksen määrää, olen laihtunut ja turvotus on kadonnut. Lisäksi kun on adhd niin olen saanut myös erilaiset impulsiivit vähän paremmin kontrolliin ja olen saanut verensokerin pysymään tasaisena pidempään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme