Äitini joi raskausaikana todennäköisesti. Voisiko siinä olla syy näille omille vammoille?
Hän on juonut sen aikaisten lääkärin tekstien mukaan mutta ei paljoa. "Saunaoluita" mutta itse en usko tuohon. Luulen, että on juonut enemmän ja koko ikäni on juonut liikaa, joka toinen päivä. Edelleen juo. Alkoholisti on.
Kun synnyin oli sydämessäni reikä. Ajan mittaan huomattiin myös huono kuulo, silmien katsastus, keskittymisvaikeudet sekä keuhkoissani oli jotain häikkää. Olen ollut aika kömpelö ja elämässäni tuuliviiri suoriutuja. Olen pärjännyt muuten ihan hyvin mutta mielenterveysongelmat ovat valitettavasti asia, joka saa kaiken elämäni merkityksettömäksi ja ajoittain työkyvyttömäksi.
Olen alkanut miettimään paljon äitini ja minun välistä suhdetta. En luota häneen lainkaan. On vaikea ymmärtää, että oma äiti on monissa asioissa toiminut niin kuin on.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Selkeä FAS
No minä näytän ulkoisesti ihan normaalilta, olen ihan kaunis eikä silmieni vammaa onneksi huomaa. Sekin tulee vain jos olen todella väsynyt, silmälasit korjaa. Kuulon suhteen tilanne ok vielä, putket useaan kertaan laitettu. Sydänkin ok ja keuhkot lähes myös.
Ei siis sinällään vaikutusta elämääni, ainoastaan nuo keskittymisvaikeudet ja depressio taipumus on ikävää. Muuten minusta ei huomaa eikä näe ulospäin mitään poikkeavaa. -ap
Selkeä FAS