Oletteko koskaan kuulleet väitettä että lapselle äidin kuolema olisi pahempi asia kuin isän kuolema?
Itse sain kuulla tämän useammankin kerran ollessani lapsi. Mietin, mikä ihme saa ihmiset ajattelemaan näin? Eihän vanhemmuus riipu vain vanhemman sukupuolesta.
Kommentit (13)
Joillakin se on noin. Jos on hyvä äiti ja pitää huolta. Isät eivät aina elä loputtomasti. Ellei ole sellainen jolle isä oli turva.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin se on noin. Jos on hyvä äiti ja pitää huolta. Isät eivät aina elä loputtomasti. Ellei ole sellainen jolle isä oli turva.
Ja joillakin päinvastoin. Äiti on huono ja isä se vakaa turva.
Totta se on
Mutta elämä ilman isää on myös todella huonoksi lapselle
Nykyäänhän naisparit julistavat henkeen ja vereen koko isän roolin mitättömäksi. Ei mitään väliä vaikka lapsi olisi poika, mitään miehenmallia tai isän rakkautta hän ei tarvitse, aivan pöhkistä moinen!
Sterotypia pullantuoksuisesta äidistä.
Onhan tuo totta. Äitipuolet ovat kautta aikain olleet julmia ja raakoja, tuo ei ole muuttunut miksikään. Leskiäiti sen sijaan toimii kuin tiikeriemo lastensa puolesta.
Yhdessä ei olla puolison takia vaan lasten
On todella todella vanhingollista lapsille kokea ero ja elää eroperheessä
Tämä on fakta
Se ei ole vahvistava teko
Olin ala-asteella missä äidittömiä paapottiin. Heidän tekemisiään katsottiin läpi sormien ja he sai jopa sen päivän vapaaksi kun koulussa askarreltiin äitienpäiväkortteja. Isättömiä taas pilkkasi jopa opettajat. Ja tämä tapahtui vuosituhannen vaihteessa, ei 50-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Nykyäänhän naisparit julistavat henkeen ja vereen koko isän roolin mitättömäksi. Ei mitään väliä vaikka lapsi olisi poika, mitään miehenmallia tai isän rakkautta hän ei tarvitse, aivan pöhkistä moinen!
Mitä asioita se ns. miehenmalli sitten sisältää?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä yhtäkään isää, joka eläisi loputtomasti. Mutta en sen puoleen kyllä yhtään äitiäkään!
Olen kuullut vain peräsuolen laskeumasta. Aina jaksaa naurattaa 😂
Tuttu lause. "Onneksi se oli vaan sun isä joka kuoli".