APUA!!! Onko kukaan lihonut raskaana näin paljon??
Toinen raskaus menossa, ekassa tuli painoa 15kg, kaikki lähti. Nyt toinen raskaus, jossa kuvotukseen ainoa apu jatkuva syöminen, ja olen sitä harrastanutkin eli itseäni saan syyttää.
Nyt kuitenkin rv 15+0 ja paino noussut 11 viikossa 11 kg!!!!!!!! :O Kilon per viikko siis. En uskalla enää neuvolaan...................
Kommentit (20)
Painoni on noussut kaikissa kolmessa raskaudessa yli 20 kg, mutta imettäessä ne ovat itsekseen tippuneet (ja maitoa tuli reilusti yli oman vauvan tarpeen).
Monella paino on noussut yli 30kg, mutta eivät ne raskauskilot ole jääneet pysyviksi!
Eikä menny montaa kuukautta synnytyksen jälkeen kun olin taas alipainonen.
1600 kcal on määrä, jonka 60-kiloinen nainen kuluttaa päivässä ilman minkään valtakunnan liikuntaa. Kannattaa syödä 2000 kcal, mutta laadukasta ravintoa, epäterveelliset herkut pois. Eikä niitä raskauskiloja kannata murehtia, ellei lääkäri totea, että liikaa on.
Terv. yht. +22 kg (62 > 84), ennalleen entisten tottumusten myötä n. puolessa vuodessa
Vierailija:
Tee ruokavalio paperille, jossa n. 1600 kcal/pvä. Ala liikkumaan vähän joka päivä esim. kävellen. Vauva kyllä ottaa ravintonsa vaikkei paino vähään aikaan nousisikaan yhtään. Karkit ym. herkut pannaan kokonaan. Itselläni sokeri ja suola kerää kauheesti nestettä.
Pituus 165 cm, paino synnärillä 100 kg. Synnytin kaksi reilu kolmikiloista tyttöä ja kotiin tullessa paino oli 83 kg eli reilusti jäi kiloja. Kartutin painon lähelle 100 kg:a kotona ollessani, mutta nyt tyttöjen ollessa kolme, olen saanut painoindeksini jälleen normaaliksi.
mutta katosi myös kolmessa kuukaudessa. Ei se silti kivaa ollut. Nyt toisen raskauden aikana jätin kaiken makean ym. pois jo heti plussatessa, mutta ei mitään tehoa, turpoan ilmeisesti samanlaiseksi..
Oli lihonut raskausaikana 35 kiloa! Ihmetteli kun synnärille jäi vain neljä kiloa...
Oli hauska kuunnella kun selitti usealle synnyttäneelle naiselle, että " kyllähän te ymmärrätte, että raskaus lihottaa" . Ihmetteli kun sai vain hyminää ja vinoja hymyjä vastaukseksi =)
Ja ihan sutjakassa kunnossa kai nykyäänkin.
30 kiloa. Olen 164 pitkä ja alkupainoni oli 50. Synnärille jäi 13 kiloa ja 3 kk synnytyksestä painoin 50 kiloa. Ja ei stressannut mua. Joitakin näytti stressaavan.
Olet tietty syönytkin enemmän kuin tarpeesi. Mutta hormonit kerää kaiken läskiksi jostain syystä. Varsinkin jos oot ollut hoikka ennen raskautta, keho tuntuu jotenkin imevän joka murusen itseensä. Niinku olis elänyt puutetilassa aiemmin.
Tee ruokavalio paperille, jossa n. 1600 kcal/pvä. Ala liikkumaan vähän joka päivä esim. kävellen. Vauva kyllä ottaa ravintonsa vaikkei paino vähään aikaan nousisikaan yhtään. Karkit ym. herkut pannaan kokonaan. Itselläni sokeri ja suola kerää kauheesti nestettä.
Aina ihmetellyt kuinka ihmeessä joku voi lihoa kolmekymmentäkin kiloa yhden raskauden aikana!!!! Sitä ei selitä edes turvotus yksistään.
Itsellä takana kaksi raskautta ja ekasta tuli +11kg toisesta +7kg. Lähtötilanne 163/49
Kerooko se turvotuksesta, jos esim. makuultaan jää vaatteiden saumoista pienessäkin ajassa syvät jäljet ihoon? Itselläni on paino noussut myös ja olen huomannut tällaista.
raskauden aikana 30 kiloa, nyt lapseni on 9 kuukauden ja olen laihtunut 35 kiloa, ja kaikki on lähtenyt kuin huomamatta, eli en ole ollut millään laihdutuskuurilla! Kyllä ne kilot lähtee pois mitä tuleekin!
Minulla ainakin aineenvaihdunta hidastui aivan mielettömästi ja paino kerääntyi normaalilla syömisellä hurjaa vauhtia.
Aineenvaihdunta palautui synnytyksen jälkeen normaalisti ja jälkitarkastuksessa jäljellä oli enää 4kg ylimääräistä. Sekin sitten hävisi seuraavan kuukauden aikana.
Nyt odotan toista rv 33 ja painoa on tullut 7kg eli ei mitekään hirveästi. Nyt on kuitenkin se aineenvaihduntakin pysynyt suht samanlaisena.
Jos on kerran ' pakko' syödä koko ajan, silloin pitäisi PIKKUISEN katsoa, että MITÄ syö...
lähtötilanne oli 178/68. synnytyksestä on nyt aikaa kymmenen päivää ja mittari näytti aamulla 75 kg.
en ota asiasta stressiä, olen varma että kilot karisevat ennen pitkää.
Minä ainakin söin raskausaikana täysin normaalisti. Samalla syömisellä paino putosi raskauden jälkeen normaalin vajaassa kolmessa kuukaudessa ja samalla syömisellä olen aina muuten ollut normaalipainoinen.
T. 10
20 kg raskauden loppuun mennessä. Siitä osa turvotusta. Painoin 60 kg ennen raskautta, 80 kg raskauden lopussa ja nyt pari vuotta myöhemmin 53 kg. Eipä se siis ikuista ole jos sattuu ylimääräistä kertymään. Jälkitarkastuksessa mulla oli enää n. 5kg jäljellä ja sittemmin on mennyt miinuksen puolelle. Eli ihan hyvä, että välillä kertyy.
Jotenkin ruokahalu oli tavaton ja vatsa kurni jatkuvasti. Tiesin syöväni liikaa, mutta elämä oli aika vaikeassa vaiheessa ja en jaksanut ajatella asiaa. Tosin olin aika turboturvotuksessa myös. Synnytyksestä viikon päästä oli lähtenyt jo 17 kiloa eli nestettä oli runsaasti. Ja loput sitten jäikin... Kyllä ottaa päähän. Ei edes imetys laihduttanut kuin 2-3 kiloa, jotka pompsahti heti takaisin imetyksen loputtua. Tarvis oikeasti ottaa niskasta itseään kiinni. Vihaan läskejäni ja en ollut edes ennen raskautta mikään keijukainen. Nyt ylipainoa vajaa 20 kiloa...
Vierailija:
pahoinvointiin auttoi vain rasvainen ja tuhti ruoka, hedelmät yms ovat pahentaneet oloa. Omaa vikaa toki on mutta vihaan oksentamista ja esikoisen vauhdissa on jaksettava mukana, ei äiti makaa ja yöki kotona... Paska fiilis on, tuntuu että jos tällä tahsilla mennään, lihon 40 kg. Raskauden alussa 61, pituus 169