Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina jos täällä joku kertoo olevansa vaikka lääkäri tai mensan jäsen tai tienaa 10.000e/kk

Vierailija
03.11.2023 |

Tullaan urputtamaan, ettei kukaan oikeesti rikas tai älykäs notku tällä palstalla kun niillä on tärkeempääkin tekemistä. Miten niin?? Kai täällä saa notkua ihan kuka vaan.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Mensan jäsen ja 18v.

Vierailija
22/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 2.3% Uudenmaan asukkaista tienaa yli 8500€ kuussa ja koko maassa 0,7% 

Se tarkoittaa että Suomessa on lähes 400.000 ihmistä joiden vuositulot ylittävät satatuhatta. Vaikea kuvitella että siitä joukosta kukaan ei koskaan eksyisi tälle palstalle. 

Miljonäärejäkin on Suomessa 47000. 

Ei voi pitää paikkansa, että miljonääreja on noin vähän, miten tuo muka on mitattu? Johan kunnollinen ok-talokin Stadissa maksaa millin. Ja ystäväpiirissäni (en minä) on ihan tavanomaista ansaita reippaasti yli satatuhatta vuodessa, satatuhatta ei mikään ihmeellinen lukema vielä ja verottaja vie siitä suurimman osan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella palstalaisella mensan testien tulos  asteikon ulkopuolella . Eikä numeroita ole annettu vuosikausiin sieltä,tai vuosikymmeneen.

Vierailija
24/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan jäsen voi olla duunari. Tai räätäli. Tai kansleri.

Vierailija
25/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin olla hyperälykäs ja tienata paljon. 😔 Olen kateellinen. 

Vierailija
26/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräässä avaamassani ketjussa kysyttiin ÄO:ni, joka on mitattu virallisessa testissä kauan sitten. Kukaan ei sitä kyseenalaistanut, yllättävää kyllä. Muita asioita on kyllä kyseenalaistettu.

No, siinä 87 ÄO:ssa ei ollut mitään kyseenalaistamista, kaikki sen uskoi!

Kyllä se vähän enemmän oli, mutta ei nyt mikään neron lukema kuitenkaan. 128. 

Sama kuin minulla. 😊

Vierailija
27/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin kerran jutun Mensasta ja tuli vaikutelma, että siellä on paljon älykkäitä ihmisiä, jotka ovat kasvaneet epäsuotuisassa ympäristössä ja jääneet siksi alisuoriutujiksi. He ovat halunneet mennä testiin tietääkseen onko vika ympäristössä vai heissä itsessään, kun asiat eivät suju. Ja syyksi on paljastunut ympäristöön nähden liian korkea äo. Uskon todellakin sen voivan olla ongelma, koska olen seurannut muutaman "neron" elämää lähietäisyydeltä. On raskasta, kun kaikki muut ovat niin hitaita eivätkä ollenkaan samalla aaltopituudella. Yksi noista neroista on oma isäni, sen vuoksi olen saanut aina kokea olevani melko hidasälyinen.

Ja vaikka oma äo on vain 128, niin koulu oli todella pitkäveteinen, kaikki liian helppoa lukion pitkään matikkaan ja yliopistoon asti. ÄO:ni mitattiin koulupinnauksen takia, kun en juuri yläasteella koulussa käynyt. Varmasti moni duunariympäristöön syntynyt nero on saanut kärsiä koulussa, joka on mitoitettu siten, että vähän hidasälyisemmätkin voivat töitä tekemällä saada kasin kokeista ja oppivat tarvittavat asiat. Siksi kaikkea junnataan loputtomiin, vaikka itse on tajunnut sen aikapäiviä sitten.

Vierailija
28/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen Mensan jäsen, mutta tienaan vain 4500e/kk

Minä olen (erikois)lääkäri, tienaan 6700€/kk, enkä kuulu Mensaan.

Vierailija
29/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että eniten paskamyrskyä ei aiheuta koulutus (PhD) eikä tulotaso (100 000/v) vaan omaisuus (4M).

Vierailija
30/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi pitää paikkansa, että miljonääreja on noin vähän, miten tuo muka on mitattu? Johan kunnollinen ok-talokin Stadissa maksaa millin. Ja ystäväpiirissäni (en minä) on ihan tavanomaista ansaita reippaasti yli satatuhatta vuodessa, satatuhatta ei mikään ihmeellinen lukema vielä ja verottaja vie siitä suurimman osan. 

Ei taida olla.

100k:lla ei olla edes lähellä +40% tuloverolukemia.

Vierailija
31/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla.

No joo, vähän liioittelin veroprosenttia, mutta ei se paljon naurata, kun verottaja vie tuhkatkin pesästä.

Vierailija
32/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pössyteini on yleensä vähintään 3 lapsen isä/äiti joka on ongelmitta vetänyt aineitaan kymmeniä vuosia. Ei toki mitään riippuvuutta, muuten vaan on pitänyt vetää tavaraa kymmeniä vuosia. Jonka sivussa on tehnyt upean uran insinöörinä ja menestyneenä yrittäjänä. Huume-riippuvuutensa ei ole koskaan vaivannut.

Vierailija
33/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin kerran jutun Mensasta ja tuli vaikutelma, että siellä on paljon älykkäitä ihmisiä, jotka ovat kasvaneet epäsuotuisassa ympäristössä ja jääneet siksi alisuoriutujiksi. He ovat halunneet mennä testiin tietääkseen onko vika ympäristössä vai heissä itsessään, kun asiat eivät suju. Ja syyksi on paljastunut ympäristöön nähden liian korkea äo. Uskon todellakin sen voivan olla ongelma, koska olen seurannut muutaman "neron" elämää lähietäisyydeltä. On raskasta, kun kaikki muut ovat niin hitaita eivätkä ollenkaan samalla aaltopituudella. Yksi noista neroista on oma isäni, sen vuoksi olen saanut aina kokea olevani melko hidasälyinen.

Ja vaikka oma äo on vain 128, niin koulu oli todella pitkäveteinen, kaikki liian helppoa lukion pitkään matikkaan ja yliopistoon asti. ÄO:ni mitattiin koulupinnauksen tak

Mun on pakko kertoa, että mun äitini kuului Mensaan, mutta hänen koulutus oli perushoitaja. Hänellä oli paljon ongelmia itsensä kanssa, jonka vuoksi hän ei il.eisesti uskonut itseensä. Äidilläni oli myös todella hyvä estetiikan taju ja vaikka kuinka häntä sille alalle yritettiin houkutella ja kuvia kodista näytettiin, niin hän ei lähtenyt. 

Itselläni ei ole älykkyysosamäärä kuin vähän yli keskiverron, niin täytyy sanoa, että jo sillä peruskoulu tuntui ihan liian tylsältä. Eikä minua kiinnostnut opiskella yhtään ja halusin tehdä kaikesta vaikeampaa, koska kaipasin lisää haastetta. 

Vierailija
34/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla.

100 000 veroprosentti on 43,2% ja marginaaliveroprosentti on 59,6%. 

Vierailija
35/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaan yli 100k vuodessa ja lutkutan kullia.

Liittyykö nuo kaksi toisiinsa? 

Vierailija
36/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on niin paljon trollaamista, propagandaa ja yksinkertaisia mielipiteitä, että lukijoille syntyy kuva että keskustelijat ovat kaikki aivan tyhmiä. Ja ilmeisesti kuvittelemme helposti että koulutetut/älykkäät/rikkaat ovat automaattisesti avarakatseisia ja empaattisia.

Vierailija
37/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka oma äo on vain 128, niin koulu oli todella pitkäveteinen, kaikki liian helppoa lukion pitkään matikkaan ja yl

Eikö tulokset anneta sanallisina, ainoastaan. 

Vierailija
38/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tulokset anneta sanallisina, ainoastaan. 

En tiedä miten nykyään, mutta minulla on kaapissa Mensan diplomi jossa on kyllä se ÄO:kin mainittu. Ja mihin prosenttiin kuulun. 

Vierailija
39/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka oma äo on vain 128, niin koulu oli todella pitkäveteinen, kaikki liian helppoa lukion pitkään matikkaan ja yliopistoon asti. ÄO:ni mitattiin koulupinnauksen tak

Aika ylimielistä tekstiä. Olisit sitten hankkinut itsellesi enemmän haastetta, jos sitä kaipasit ja jos kerran olit niin välkky. Olisit voinut esim  peruskoulussa lukea jo lukion tai yliopiston materiaaleja. Et kuitenkaan tuota hoksannut. 

Vierailija
40/43 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kolmesta täsmää. Päivittäin täällä notkun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän