Mies ei halua, että laittaudun
Olen liikunta-alalla, eli työssä, jossa minun ei tarvitse laittautua. Kun olen vapaa-ajalla ja tiedossa on menoa jonnekin, minusta on kiva laittautua ja laittaa parempaa päälle ja lisätä hieman meikkiä, tyyliin ripsiväriä, aurinkopuuteria ja kevyttä kiiltohuulipunaa. Toisin sanoen, meikkaan hyvin vähän ja luonnollisesti. Tykkään pukeutua tyylikkäästä ja käyttää pieniä korkoja siitä huolimatta, että olen yli 170cm pitkä.
Jostain kumman syystä mieheni ei tunnu tästä erityisesti tykkäävän ja kommentoi tyyliin: "Et sinä tarvitse meikkiä", mikä tavallaan on totta, koska minulla on hyvä iho, mutta minusta kumminkin on kiva korostaa hyviä piirteitäni. Tai että: "ei sinun tarvitse laittaa eri vaatteita" ikään kuin voisin kävellä ravintolaan leggingseissä ja lenkkareissa!?!
Normaalisti työssäni minulla on liikunnalliset vaatteet ja meikkinä ainoastaan vedenkestävää ripsiväriä, mutta tästä huolimatta viime viikolla hän kommentoi minua, kun pyyhin ripsiväriä illalla silmistäni "Täydet meikit liikuntatunnilla".
Mikä tätä miestä vaivaa? Kaikki muut tapaamani miehet ovat pitäneet siitä, että laittaudun ja näytän hyvältä heidän rinnallaan. Toisaalta asuin vuosia ulkomailla suurkaupungissa, ja kaikki miehet olivat siis ulkomaalaisia. Onko tämä vain jokin suomalaisten miesten juttu vai yksilöllinen erikoinen piirre?
Olemme tapailleet pari vuotta, mutta emme ole kihloissa tai naimississa. Ja tämä tulee esille aina silloin tällöin, kun olemme menossa yhdessä jonnekin tapahtumaan, vierailuille, tai ravintolaan. Meillä on ikäeroa yli vuosikymmen.
Kommentit (25)
Mun mies on ihan samanlainen, ja hän ei ole suomalainen. :D Jakaa vain saman arvomaailman kanssani, eli mielestäni miljoona kertaa parempi noin, kuin toisin päin. Mieti nyt, että miehesi kommentoisi: "voisit kyllä vähän meikata, ennen kuin lähdemme ulos"...
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on ihan samanlainen, ja hän ei ole suomalainen. :D Jakaa vain saman arvomaailman kanssani, eli mielestäni miljoona kertaa parempi noin, kuin toisin päin. Mieti nyt, että miehesi kommentoisi: "voisit kyllä vähän meikata, ennen kuin lähdemme ulos"...
Käytät siis burkhaa...?
Ei kuullosta hyvältä. Mies haluaa kontrolloida ja on mustasukkainen, sekä pelkää, että menettää sinut. Ahdistavaa.
Olet siis terveen ja kauniin näköinen ilman meikkiä. Olisit siitä iloinen. On ihanaa kulkea saunapuhtaana.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kumpaankaan suuntaan kommentointi ei ole sopivaa. Eli ei se, että kieltää laittautumasta eikä se, että kehottaa laittautumaan. Nainen päättäköön itse tyylistään ja jos se ei miehelle passaa, niin sitten mies joko sopeutuu tai sitten todetaan, että muutenkaan ei nyt sitten sovita yhteen.
-ohis
Roskat viedään ulos. Palauta takaisin kiertoon.
Miksi esineellistät itseäsi maalaamalla naamasi kuin Babylonian portto?
Vierailija kirjoitti:
Minusta miljoona kertaa parempi on se, että saa meikata ja laittautua kun haluaa ja olla meikkaamatta kun haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kumpaankaan suuntaan kommentointi ei ole sopivaa. Eli ei se, että kieltää laittautumasta eikä se, että kehottaa laittautumaan. Nainen päättäköön itse tyylistään ja jos se ei miehelle passaa, niin sitten mies joko sopeutuu tai sitten todetaan, että muutenkaan ei nyt sitten sovita yhteen.
-ohis
Mun mielestäni mieheni haluaa noilla kommenteilla kehua, että olen kaunis ihan ilman meikkiäkin. Ja varmaan voi vähän myös turhauttaa, jos lähteminen kestää. :D T. Tuon lainatun kommentin kirjoittaja.
Mies vaihtoon. Haluaa vain määräillä ja toi tulee pahenemaan aikaa myöten. Pelkää että muut miehet kattoo sua jos laittaudut, siksi haluaa pitää sut mitäänsanomattoman näköisenä.
Se luulee että isket miehiä koko ajan? Tai miehet iskevät? Ei luota..? Pettääkö itse.
Milläköhän tavalla seuraavaksi yrittää kontrolloida
Yleensä vain vanhat ihmiset suhtautuvat "maalaamiseen" noin. Laittautuminen (=turhamaisuus) kun on syntiä ja ihmisen tulee hyväksyä itsensä Jumalan luomana sellaisena kuin on. Tuollaisesta se laittautumisen paheksuminen kumpuaa ja vaikka mies ei olisi yhtään uskonnollinen hän on voinut omaksua omilta vanhemmiltaan tuollaisen ankeuttavan tuomitsemisen.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vain vanhat ihmiset suhtautuvat "maalaamiseen" noin. Laittautuminen (=turhamaisuus) kun on syntiä ja ihmisen tulee hyväksyä itsensä Jumalan luomana sellaisena kuin on. Tuollaisesta se laittautumisen paheksuminen kumpuaa ja vaikka mies ei olisi yhtään uskonnollinen hän on voinut omaksua omilta vanhemmiltaan tuollaisen ankeuttavan tuomitsemisen.
Ei se välttämättä ihan noinkaan ole. Monet eivät vain näe mitään järkeä ns. laittautumisessa kun kuitenkin ihan laittautumattomana ja luonnollisena ihminen on parhaimman näköinen. Oma puoliso ei kampaajalla käyntiä lukuun ottamatta laittaudu mitenkään, mihin olen oikeinkin tyytyväinen. Saisi kyllä laittautuakin jos haluaisi mutta hänellä on niin vahva itsetunto ettei tarvitse.
Joo itseä kyllä ärsyttäisi tuollainen, enkä todellakaan ottaisi kehuna jos sanottaisiin että meikkaaminen on turhaa tms. Toki voi kehua kauniiksi kun on meikittä mutta ei niinpäin että mollaa laittautunutta ulkonäköä, tuo on kuitenkin usein naiselle itselleen tärkeää ja on surullista, jos miehen arvomaailman/mustasukkaisuuden vuoksi nainen joutuu aina olemaan meikittä eikä saisi edes korostaa niitä hyviä puoliaan.
Mustasukkainen ja kontrolloiva mies. Vielä aika kesyä settiä, mutta tuo tulee tuosta pahenemaan vuosi vuodelta ja etenkin kunhan saa sinulle pallon jalkaan.
JSSAP.