Voiko syyhyn saada kuntosalilta?
Aiempi aloitukseni poistettiiin jostain syystä?Onko kellään kokemuksia? En ehtinyt lukea vastauksia.
Kommentit (8)
Sitten myös syylät käsiin ja jalkapohjiin.
IL:
On periaatteessa mahdollista, että syyhyn voisi saada jumppamatosta, jolle on varissut edellisen jumppaajan iholta punkkeja. Tällainen tartunta ei ole todennäköinen, mutta se on mahdollinen.
Syyhyn voi saada yökylässä olleelta syyhypunkkia kantavalta henkilöltä, jos punkkeja on pudonnut esimerkiksi vuodevaatteisiin tai sohvalle.
Tottakai voi, esim penkistä missä toiset on maannu ja hikoillu. Se vaatii hetken ihokontaktin johonkin
Sen takia niitä laitteita pitäs aina pyyhkii ku niitä on käytetty, ja myös ennenku niitä käyttää.
Yöööööök nuoret tytöt treenaa salilla pikkuhousuissa ja topeissa. Saattaa vaihtua vaatteet ekan punkkitartunnan jälkeen.
Syyhypunkki on ehkä hirveintä mitä olen koskaan kokenut. Onneksi pääsin nopeasti eroon, koska ihoni reagoi välittömästi tosi voimakkaasti lapsena sairastetun punkkitartunnan takia ja muutenkin herkän ja atooppisen ihon takia, eikä siten ehtinyt tarttua todennäköisesti kenellekään muulle tai levitä itselleni laajalle. Olen lukenut että moni kuukausia jopa vuosia taistellut punkkien kanssa! Se kutina meinaa tehdä hulluksi, on jotain todella hirveää. Itse luulen saaneeni tartunnan juurikin kuntosalilta. Niinpä pyyhin aina kaikki laitteet sekä ennen että jälkeen käytön!
Sieltä voi tarttua mikä tauti vaan.
Missä tautiset liikkuu, tartunta on mahdollinen.
Ihosilsa ainakin tarttuu.