Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaipaan suhdetta, jossa mies oli minua kohtaan julma. Siitä puuttui rakkaus, silti hän on mielessäni päivittäin. Miten eteenpäin?

Vierailija
03.11.2023 |

Siitä kesti kauan päästä eroon. Palasimme aina yhteen. Se oli jotain epätodellista ja raastavaa aikaa. 

Alkuun kaikki oli niin mahtavaa. Muistelen niitä edelleen lämmöllä. Sitä huolettomuutta, naurua, yhteistä tekemistä. Hän osasi valloittaa mutta myös tiputtaa alas. Muistan sen pahuuden tunteen kun hän muuttui kylmäksi, välinpitämättömäksi ja vihaiseksi. 

Hän saattoi hylätä minut, nauraa ja alistaa muiden nähden ja vetää taas takaisin. Flirttaili naisille ja haukkui minut mustasukkaiseksi. Löi ja kertoi sen olevan omaa syytäni. Haukkui kuin olisin ansainnut sen. Katosin pahasti itsestäni, murennuin ja lopulta olin vain kuin tyhjiin imetty ja toisen täydellisessä vaikutusvallassa. Asiat välillä korjaantui ja sitten jälleen tapahtui paljon kaikkea joka sai minut vain särkymään.

Ne mitä välissä oli, olivat itselleni ihania asioita. Arkisia, yhteisiä hyviä asioita. Välillä olimme tiiml, välillä vastakkain. Sitten hän löysi uuden, onneksi. 

Itsetuntoni musertui. Kuulen edelleen ne sanat miksi en kelpaa, miksi en ole hyvä ja millainen olen. Hän väitti niitä vitsiksi tai kun rauhottui, pyysi anteeksi ja sanoi ettei tarkoittanut. Se tapahtui niin monta kertaa, että en vain enää ymmärtänyt mikä on totta ja mikä ei. Minussa kuoli jokin. 

Nyt sitten vaikka lopullisesta erosta on vuosi aikaa niin edelleen olen jollain tasolla hänen vallassaan. Koskaan enää en häntä halua nähdä. Mutta jokin sisälläni toivoisi korjaavaa kokemusta, anteeksi pyyntöä tai keskustelua. Jotain konkretiaa tapahtuneille. Koska yritin niin paljon, tein kaikkeni että olisin hyvä ja tarpeeksi mutta silti en vain riittänyt ja syytän siitä itseäni. Valitettavasti. 

Olen huojentunut, että se on ohi mutta silti en ole oma itseni tai tiedä enää tästä elämästä. Kun eläisin synkässä todellisuudessa, johon minut on työnnetty ja tästä syytän itseäni. Vaikka yritän järkeillä asioita. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on komea mies ja jännä mies niin paneskelit sen takia sen kanssa. Naisille riittää että mies on komea.

Vierailija
2/11 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu terapiaan, ihan oikeasti. Ei tuollaiset asiat yksin järkeilemällä ratkea, on syvempiä ongelmia. Päädyt pian samanlaiseen suhteeseen uudelleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi voisit lopettaa "minusta on kiva olla kynnysmatto" -ajattelun. Yritä ajatella että olet oman elämäsi tärkein ihminen ja ansaitset parasta. Keskity elämässä tuleviin asioihin ja lopeta menneisyyden kaivelu, siitä et hyödy mitenkään. Anna anteeksi typerälle nuorelle itsellesi ja jatka elämässä eteenpäin kohti uusia haasteita. Ota tämä yhternä (ei niin kivana) kokemuksena muiden kokemusten joukossa.

Vierailija
4/11 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumakytkös

Vierailija
5/11 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinulla edelleen tykyttää jossakin takaraivossa, että mies voisi aidosti avautua sinua rakastamaan, kun vielä antaisit mahdollisuuden ja osaisit itse käyttäytyä oikein. Kerron sinulle ja tiedät varmasti itsekin, että asia ei ole niin.

Tuollaisissa suhteissa kaltoinkohteleva kumppani saa toiselle tunteen kuin jossakin pelissä, että silloin kerran oli jättipotti niin lähellä kun tein niin ja näin, että kun yritän vielä kerran ja vielä vähän kovemmin, niin saan sen.

Vierailija
6/11 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monettakko vuotta jauhat tätä samaa?

Vierailija
7/11 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Hakeudu terapiaan, ihan oikeasti. Ei tuollaiset asiat yksin järkeilemällä ratkea, on syvempiä ongelmia. Päädyt pian samanlaiseen suhteeseen uudelleen. 

Aion tehdä sen. Menen terapiaan, minulla on suuri tarve puhua siitä. On muitakin asioita mitkä pitäisi selvittää mutta tuosta asiasta etenkin. En kai pääse yksin tämän asian kanssa eteenpäin vaikka haluaisin. Ap 

Vierailija
8/11 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroprosessissa kestää, varsinkin jos ei kokemusta eroista tai välitti. Se vie aikaa. Voi tehdä itsensä ehjäksi ja itse välittää itsestään, etsiä lämpöä. Uskoa on parempaa tulossa vastaan. Jostain syystä piti jalustalla toista ja toinen paljastui erilaiseksi kuin kuvitteli. Joiko alkoholia, alkoholi tekee ihmiset kylmäksi ja muut asiat. Ehkä voi mielessään katkaista siteitä, ettei mikään pidä sinua yhteydessä henkisesti toiseen, jos haluaa siitä irti. Haluaa rauhan ja iloa. Jos luottaisi enemmän prosessiin, että joku päivä on kokonaan irti. Tulee hyviä hetkiä jonkun luotettavamman kanssa, joka ei huijaa.

Vierailija
9/11 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kaupasta kynä sekä vihko. Suosi audible kirjoja. Välillä maksuton kokeilupainike löytyy selaamalla hitusen alas. Peruuta triali ajoissa. https://www.amazon.com/s?k=trauma+bonding&crid=2GNXEBYJVXNZ6&sprefix=tr…

Vierailija
10/11 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Aion tehdä sen. Menen terapiaan, minulla on suuri tarve puhua siitä. On muitakin asioita mitkä pitäisi selvittää mutta tuosta asiasta etenkin. En kai pääse yksin tämän asian kanssa eteenpäin vaikka haluaisin. Ap 

:D Aika monts kertaa tämäkin kuultu, ja selitykset sille miksi et ole vielä sitä terapiaa aloittanut.

Vierailija
11/11 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Hyvä kuulla! Hyvää jatkoa sinulle, pidä itsestäsi huolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi