Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aseksuaalit, miten ja minkä ikäisinä tajusitte olevanne aseksuaaleja?

Vierailija
02.11.2023 |

Toivon asiallista keskustelua, vaikka tiedän, että toiveeni on varmasti joillekin liian suuri.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa etenkin, jos pystytte kuitenkin tuntemaan romanttista vetoa.

Vierailija
2/8 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessani en ollut koskaan kuullut aseksuaaleista, joten en tuntenut termiä. Koskaan ei seksi kuitenkaan kiinnostanut, mutta vasta 50-kymppisenä kuullessani aseksuaaleista tajusin olevani yksi heistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koko elämäni olen ihmetellyt, miksi en koe näitä asioita samalla tavalla kuin muut, mutta kun 34-vuotiaana tapasin ensimmäisen deittailukumppanini, homma alkoi selkiintyä lopullisesti.

En yksinkertaisesti ymmärtänyt, miksi hän halusi tehdä jatkuvasti seksuaalisia asioita, kun kaikki muu deittailussa ja ihastumisessa on satamiljoonaa kertaa kivempaa ja mielenkiintoisempaa. Lopulta kaikenlainen puuhailu alkoi tuntua pahalta, vaikka emme varsinaista seksiä harrastaneetkaan.

Vielä silloinkaan en tiennyt tätä aseksuaali-sanaa, sen kuulin n. 38-vuotiaana vasta ja aloin tajuta etten ole viallinen ja meitä on muitakin. Hyvä että näistä puhutaan nykyään enemmän, säästää ihmisiä monelta murheelta. Ja nyt siis haaveilen, että voisin tavata kumppanin, joka olisi samankainen kuin minä, eli heteroromanttinen aseksuaali. 

Vierailija
4/8 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kun aloitin palstailun. Olin psykoosissa ja sain kuvitelmia, että minua stalkataan. Olin hyvin herkillä ja en olisi kestänyt hyväksikäytön oloa. Halusin suojella itseäni. Halusin, että joku olisi halunnut tutustua minuun muuten kuin seksin takia.

Silloisen City.fin chatissa oli ainakin pelkkää seksiseuran hakua. Jutut oli ihan hauskoja, mutta en olisi pystynyt mihinkään seksisuhteeseen. Nukuin patjalla olohuoneessa ja mietin huonekalujeni myymistä pois ja Intiaan muuttoa. Apua en saanut, koska psyk. poli jossa kävin, psykiatrini pyysi minua ulos kaljalle. Lakkasin käymästä siellä ja olinkin jo lopettanut lääkkeet. Eli ainoa keino ylipäänsä tutustua kehenkään oli sanoa, että olen aseksuaali. Sain olla rauhassa.

Vierailija
5/8 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun keksin sanan aseksuaali itselleni, se tuntui taivaan lahjalta. Oikeasti en ole. Mutta inhosin limaisia ahdistelevia miehiä. Halusin jotain kunnioitusta. Tätä ongelmaan ei onneksi nykyään ole, joten voin olla rauhassa se, joka olen.

Vierailija
6/8 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ihan täysin aseksuaali, mutta seksitä kiinnostumien on hävinnyt pikkuhiljaa. Toisaalta ,kun miettii aikaa taaksepäin 

niin en kyllä ollut seksin perässä sillon ku käytiin vihteellä kavereiden kanssa. Toki olin kiinnostunut jos löytäisin jonkun 

romanttisessa mielessä mutta en mitää yhen illan juttuja jaksanut. Enkä menny himoissani etsimään seuraa ikinä.

Olen minä parisuhteissani harrastellut sekisä välillä hyvinkin tiiviisti.

Toisaalta olen tullut siihen tulkoseen, että pärjäisin kyllä ihan ilmankin.

Vierailija
7/8 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näemmä kirjoitusvirheitä riittää mulla

Vierailija
8/8 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kun keksin sanan aseksuaali itselleni, se tuntui taivaan lahjalta. Oikeasti en ole. Mutta inhosin limaisia ahdistelevia miehiä. Halusin jotain kunnioitusta. Tätä ongelmaan ei onneksi nykyään ole, joten voin olla rauhassa se, joka olen.

Höh, ainoa, joka halusi tutustua minuun ilman ajatusta seksistä oli ulkomaalainen mies. Periaatteessa olen kai ihan kiva nainen, olisin voinut löytää hyvän suomalaisenkin miehen. Mitäs olette miehet pelkän seksin perään.

Jos joku olisi nähnyt edes sen vaivan, että olisi käynyt kahdilla treffeillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi