Muita joita ärsyttää läheisten vaikeudet?
Voi että taas kyllästyttää jatkuva valitus ja uhriutuminen ympärillä. Mä oon aina hoitanut itseni ja asiani, oon ollut hyvin itsenäinen pienestä pitäen. On mullakin ollut sairauksia, rahavaikeuksia jne. Mutta en ole ikinä kuormittanut muita ihmisiä näillä! Joo kyllä mun mielestä on tärkeää että kaikesta voi läheisten kanssa puhua, mutta toisilla on taipumus pitää minua likasankona johon voi vuodesta toiseen kaataa koko ajan lisää sontaa. Tekisi mieli olla kylmä ja sanoa että hoitakaa itse ongelmanne, ei kiinnosta kuunnella. Jotkut oikein velloo siinä kurjuudessa ja vetää muitakin mukaansa.
Kommentit (9)
Eihän sinun ole sitä pakko seurata eikä edes kuunnella vaan voit kaikessa ylemmyydessäsi laittaa hänelle tuon saman tekstin minkä kirjoitit aloitukseenkin ja sen jälkeen ei tarvitse olla missään tekemisissä vaan saat elää omassa täydellisyydessäsi.
Oli raskasta. Mutta kun ampui itsensä, niin antaisin aika paljon jos olisi vielä elossa.
Kamala olo jäi kun tiedän että hänen elämä oli oikeasti kamalaa eikä osannut tehdä mitään korjatakseen sitä. Vaikka ei minun syyni ollutkaan
Mielenkiintoista. Ehkä olet joutunut selviämään liian pienestä asti itse ja olet sairastunut vahvuuteen. Nyt sua ärsyttää muiden "heikkous", jota sulle ei sallittu lapsena ja jota nyt et enää salli itsellesi. Kokeilepa myötätuntoisempaa asennetta itseesi ja kuormita vaikka itse vuorostasi muita kun tulee ongelmatilanne. Tsemppiä. Kyllä se siitä.
Semmonen, sosiaaliset taidot niin kun empatia tosiaan jäävät helposti alikehittyneiks jos elämässä pääsee niin helpollamettä pystyy teeskenteleen hypersosiaalisena eläimenä iTsEnÄiStÄ.
Tän sun tekstin tervein osa on se missä tunnistat sen itsekkin patologiseks käytökseks vaikka et vielä suostu myöntämään sitä.
Vierailija wrote:
Laita tuo tekstarina valittajille. Loppuu valitus.
Voi loppua muukin yhteydenpito :D
Vierailija wrote:
Mielenkiintoista. Ehkä olet joutunut selviämään liian pienestä asti itse ja olet sairastunut vahvuuteen. Nyt sua ärsyttää muiden "heikkous", jota sulle ei sallittu lapsena ja jota nyt et enää salli itsellesi. Kokeilepa myötätuntoisempaa asennetta itseesi ja kuormita vaikka itse vuorostasi muita kun tulee ongelmatilanne. Tsemppiä. Kyllä se siitä.
Jännä miten luettiin samasta asiasta kaks eri ääripäätä joilla voi saada samankaltaiset tulokset.
Ois kiva kuulla aplta, onko hän itse hampaat irvessä menossa aina läpi kiven ja kannon ja vaatii kuilta samaa vai kohtuuton muita kohtaan koska on hemmoteltu pilalle.
Auttaisiko, jos sanot, että "kirjoita huolesi paperille" tai "pidä "huolivihkoa".
Jos haluat edelleen olla yhtä paljon tekemisissä, voitte sopia, että hän toimittaa kirjoituksensa sinulle ja sinä kommentoit samaan vihkoon vaikka viikon tai kahden kuluessa ja palautat vihkon. Ja sovitte, että kaikkina muina aikoina juttelette vain molempia kiinnostavista, muista asioista. Aina kun juttu meinaa kääntyä huoliin, sanot "kirjoita vihkoon".
Tästä voi olla se hyvä puoli, että hän oppii itsekin ajattelemaan eri puolia ja eri vaihtoehtoja ja kenties oppii ratkomaan ongelmiaan eikä vain valittamaan niistä, mikä on todella rasittavaa.
Ja kun olette löytäneet ratkaisun, jos valittaminen alkaa taas, sanot vain "katsopa vihkosta". Ja voit sanoa suoraan tavalla tai toisella, että ongelmissa vellominen ei kiinnosta eikä ole koskaan kiinnostanut sinua. Se ei ole epäkohteliasta, vaan vain rajojen asettamista.
Ilmeisesti tässä tapauksessa uuden tavan opettaminen jää sinun harteillesi.
Läheisissäni ei ole tuollaisia, mutta kavereista löytyy yksi. Tai itseasiassa hän on jo tipahtanut kaveristakin vain tuttavaksi. Tarkoitan siis ihmistä, joka kertoo mulle ainoastaan vaikeuksistaan. Ja siis pitää mua likasankonaan. Ottaa yhteyttäkin vain silloin, kun hänen elämässään on asiat päin peräsintä (aika usein on). Ei koskaan silloin, kun olisi jotain positiivistakin kerrottavaa. Oli aika, jolloin mua ärsytti, mutta nykyisin en vaan enää välitä.
Laita tuo tekstarina valittajille. Loppuu valitus.