Ensi viikonloppuna on pyhäinpäivä mutta onko se sulle mitenkään erilainen kuin muut viikonloput
Jos Halloween ei olisi ollut viime viikonloppuna niin järjestäisittekö nyt jotain erityistä ainakin lapsille?
Kommentit (63)
Normaali viikonloppu, samoin oli edellinenkin
Täh? Eihän se ole mikään "kiva lastenjuhla". Tsiisus näitä palstapellejä.
Meillä lapsen kanssa tehdään kurpitsalyhty, laitetaan pikkuisen halloween-koristeita. Isovanhemmat tulee syömään. Ehkä hautausmaalla käydään ihan vaan sen tunnelman vuoksi, mitä kynttilät sinne tuo. Ei tämän ihmeempää
Ei meillä ole tapana juhlia oyhäinpäivää mitenkään. Kynttilöitä viedään haudoille joskus jos huvittaa, pärjää ne kuolleet ilmankin.
Kynttilät haudalle tietysti, eipä paljon muuta.
Tavallinen vk-loppu. Ja lapset on jo aikuisia.
Pyhäinpäivä sattu muuten olemaan jo viime viikonloppuna. Sori siitä. Ainoa paikka missä pyhäinpäivä on ensi viikonloppuna 4.11. on Cittarin mainos. Yleissivistys ei kovin hyvällä tasolla Suomessa.
Vierailija wrote:
Pyhäinpäivä sattu muuten olemaan jo viime viikonloppuna. Sori siitä. Ainoa paikka missä pyhäinpäivä on ensi viikonloppuna 4.11. on Cittarin mainos. Yleissivistys ei kovin hyvällä tasolla Suomessa.
Paitsi että ei pidä paikkaansa väittämäsi
Mulle normaali viikonloppu. Olen töissä silloin.
En vietä Halloweeniä, enkä Pyhäinpäivää. Olen sinkku ja lapset jo aikuisia.
Vierailija wrote:
Mitä sä oikein sönkötät?
Vierailija wrote:
Ei pidä paikkaansa. Pyhäinpäivä on aikavälille 31.10. - 6.11. osuva lauantai, tänä vuonna 4.11.
On.
Mukava napsia yövuorosta tuplapalkka ja yölisät.
400e netto siitä, että katselee pääosan vuorosta eli 23-06.30 netflixiä sohvalla.
Vierailija wrote:
Otapa kalenteri kätöseen ja tarkista päivämäärät.
Halloweenilla ja Pyhäinpäivällä ei ole mitään tekemistä tai yhteistä keskenään.
Pyhäinpäivä on kirkollinen juhla, jolloin muistellaan vainajia, kuten omia edesmenneitä läheisiä, mm. viemällä kynttilä haudalle ja menemällä kirkkoon kuuntelemaan, kun vuoden aikana kuolleitten nimet luetaan siellä. Itsekin olen aikanani käynyt kirkossa kuuntelemassa, kun miesvainajani nimi luettiin siellä.
Halloween on Irlannista alkunsa saanut pakanaperinne, jonka amerikkalaiset ovat vääntäneet entistäkin pakanallisempaan ja demonisempaan suuntaan, kummitustaloineen ja kauhuelokuvineen. Lisäksi Halloween on eri aikaan kuin Pyhäinpäivä.
Vierailija wrote:
Meillä lapsen kanssa tehdään kurpitsalyhty, laitetaan pikkuisen halloween-koristeita. Isovanhemmat tulee syömään. Ehkä hautausmaalla käydään ihan vaan sen tunnelman vuoksi, mitä kynttilät sinne tuo. Ei tämän ihmeempää
Halloween meni jo
Vierailija wrote:
Ryömipä takaisin kivesi alle häpeämään.
Sureville se on erilainen viikonloppu
Moni paikka varmaan kiinni joten tsekatkaa aukiolot
Ei ole paitsi olen töissä jotta rahhoo pukkaa