Mistä saada tietoa mikä mua vaivaa? Niin että uskaltaisin puhua rehellisesti?
Niin? Ei ole ikinä selvinnyt.. Toivon myös ettei tarkkaavaisuuden häiriötä tai masennusta tai jaksamattomuutta ehdotettaisi syyksi, kun niitä se ei ole.
En ole ikinä pärjännyt työelämässä tai opiskeluissa. Yksi ammattitutkinto mukautettuna läpi. Rehellisesti sanottuna ei ois menny sillo kaa läpi, mutta opettaja armahti
Töissä aina vaan virheitä niin paljon että aina potkut tai jään itse pois. Eikä oikein ole jaksamistakaan käydä. Parempi lopulta olla vaan työttömana kun ottaa riski, etten kykene tyohin ja sitten karenssi kun potkut tms
Raha-asioita en ole oppinut hoitajan kun vasta kolmikymppisenä. Sitä ennen kaikki meni. En tuhlaillut siis, vaan saatoin luulla että 50e riittää kuukaudeksi ja maksoin vaan laskuja vaikka 400e edestä, vaikka osa niistä olisi ollut myöhäisellä eräpäivällä. Sitten tilasin luotolle esim. ruokaa tai vaatteita. Vasta 32-vuotiaana,kun kaverini sanoi, että sinun pitää jättää itsellesi elämiseen 400-500e/kk,koska sen verran sulla menee kuukaudessa rahaa, tajusin. Ei voi elää 50e/kk. Lisäksi hän sanoi, että voi olla toinen tili, jolle säästää rahaa ja tarvittaessa saat sille sitten toisen kortin esim vaate ostoksia varten eikä tarvi ostaa luotolle. Huolehdit aina että sinne kuun lopussa jää vähän rahaa ja pistä joka kuukausi sukan varteen sinne vähän. Olin ihan että ahaaaa!! En olis ikina tajunnut!
Pari asuntoa olen jättänyt ihan vahingossa siivottomaan/asumiskyvyttömään kuntoon. En tajunnut että niiden vauriot olis niin laajoja, ennen kun vuokranantaja soitti. En edes pitänyt niitä vahinkoja minään, enkä tiennyt että vesivahingosta pitää ilmoittaa vakuutusyhtiöon tai vaikka hoito eläimen tuhoista. Yks asunto lattia oli kokonaan pilalla.
Nämä on harmittanut ja kun en käytä päihteitä,, kyse ymmärtämättomyydesta!
Mikä voi olla?
Kommentit (4)
Kuulostaa että tarvitsisit apua elämänhallintaan ihan ensimmäisenä. Mahdollisen diagnoosin voi hommata myöhemminkin. Ota yhteys asuinkuntasi aikuissosiaalityöhön, sitä kautta voi apu ja mahdollinen hoito/kuntoutus/terapiapolku löytyä.
Voi olla ihan heikkolahjaisuutta tai lievää kehitysvammaa. Lääkärin kautta voit lähteä selvittämään, saatat olla oikeutettu jonkinlaisiin tukitoimiin tai kuntoutukseen.
Juu, ihan vaan alhainen äo. Ei siihen ole parannuskeinoa.
Tyhmyys. Et ota vastuuta elämästä vaan heittäydyt avuttomaksi vauvaksi.