Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjäpariskunta antoi luunappeja ja huusi 14- ja 16-vuotiaille kahvilan kesätyöntekijöille Naantalissa

Vierailija
02.11.2023 |

Naantalilaiset: Tietääkö kukaan mikä kahvila kyseessä? Boikottiin:

16-vuotias tyttö työskenteli kahvilassa neljä päivää. Yrittäjäpariskunnan miehen piti opastaa häntä työssä, mutta syyttäjän mukaan hän huusi, käytti sopimatonta kieltä ja antoi tytölle luunappeja otsaan ja päähän. Syytteen mukaan mies myös tarttui tyttöä niskasta, kun tämä ei miehen mukaan osannut tehdä työtä.

Kaksi päivää sen jälkeen, kun tyttö lopetti työt, hänen tilalleen tuli 14-vuotias poika. Yrittäjäpariskunnan mies kohteli häntä samalla tavalla kuin tyttöä: huutamalla ja antamalla luunappeja. Poika kertoi kaltoinkohtelusta yrittäjäpariskunnan naiselle, joka haukkui poikaa. Pojan kesätyö kahvilassa kesti kaksi päivää.

https://www.ts.fi/uutiset/6148874

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Lapselle ja kaverille yksi työntekijä huusi TETssä. Koko kaksi viikkoa. Lapset sai hyvät "työtodistukset", mutta yksi kohteli heitä kuin he olisivat orjia. 

Ihmettelen alapeukkuja. Nuoret paiski ravintolassa kaikkia töitä. Olivat siis palkattomina työhön tutustujina kaksi viikkoa taysivaltaisia lounasravintola työntekijöutä Tekivät ruokia, tarjoilivat, tiskasivat, siivosivat, tekivät töitä varastossa. Ei mitään ylimääräisiä vaan paikkasivat poissaolleita työntekijöitä. Ilman palkkaa ja saivat yhden huudot päälle. Onneksi muut kehuivat. Peruskoululaisten työhöntitistiminen pitäis olla virallisesti töiden seuraamista. Ei itsenäistä työskentelyä esim tarjoilijana. 

Itse olen tyytyväinen että pääsivät tekemään kaikkia hommia ja ottamaan vastuuta. Mutta yksi voi pilata huutamalla kaiken. 

Täällä on monissa muissakin kommenteissa läjä alapeukkuja juopoilta katkokävelijöiltä, kuten joku asian aiemmin muotoili.

Oikeasti monet pienyritykset ovat helvetinloukkuja nuorille harjoittelijoille ja tettiläisille, sen tietävät kaikki. Homma ei todellakaan ole ok yhtään kenenkään edes etäisesti tervepäisen mielestä. Itseltäni pidätettiin palkkaa 15-vuotiaana siivoustöissä, ja kun huomautin asiasta niin sain niskaani järkyttävän huutokohtauksen. Paikalle kutsuttiin vielä muut (teini-ikäiset) työntekijät kuuntelemaan miten minä olen pas ka kun tuollaisesta kehtaan valittaa.

Työntantaja otti jokaisen 2.5 h vuoron palkasta puoli tuntia pois, sillä sen ajan vaihdat vaatteita. No en vaihtanut, kun laitoin työvaatteet kotona päälle ja otin siellä pois, eli aloin hommiin heti työajan alettua.

Vierailija
82/116 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa en yhtään ihmettele nuorten pahoinvointia tässä ajassa.  Niin moni hyväksyy väkivallan ja halveksunnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

89 lisää että nuo mt-häiriöiset kannattamattomia pienyrityksiä väkisin tekohengittävät sontaläjät luottavat siihen, ettei teini tiedä mitään oikeuksistaan tai siitä millainen käytös on työpaikalla ok.

Vierailija
84/116 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on joku syrjäytynyt mt-kuntoutuja joka sarjapeukuttaa ja ölisee. Ei kannata noteerata. 

Vierailija
85/116 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat yhä kesätöissä? Vankina?

Vierailija
86/116 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytteessä vaaditaan sekä kahvilan yrittäjälle että työnantajan edustajana toimineelle puolisolle rangaistusta työturvallisuusrikoksesta. Lisäksi yrittäjän puolisoa syytetään kahdesta lievästä pahoinpitelystä, jotka ovat kokonaisuutena arvostellen vähäisiä.

https://www.rannikkoseutu.fi/uutiset/art-2000009963143.html

Vierailija
87/116 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ovat yhä kesätöissä? Vankina?

Jutun ensimmäisessä lauseessa sanotaan että työt loppuivat lyhyeen yrittäjän väkivaltaisen käytöksen vuoksi.

Vierailija
88/116 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko juuri tuo Cafe Antonius, mutta onpas hämmentävän omituista "asiakaspalvelua" nettiarvostelujen perusteella 😳 

Vierailija
89/116 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään virheistä rankaiseminen on käsittämätöntä. Joka ikinen ihminen tekee virheitä elämänsä alusta loppuun ja niistä on tarkoitus oppia. Jos virheistä seuraa rangaistus, pyrkii työntekijä virheidensä peittelyyn, jonka seurauksena yrittäjä ei kohta enää tiedä mitä yrityksessä tapahtuu. 

Vierailija
90/116 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antonius tai pastamesta. 

Vierailija
91/116 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mikä noita naantalilaisia vaivaa kun oli se pedo ratsastuspariskuntakin?

Just olin tulossa sanomaan samaa. Kummallista porukkaa nämä Naantalilaiset.

Vierailija
92/116 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan, että mistä kahvilasta on kyse??

Vierailija
93/116 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kukaan ei tiedä  tapahtumien kulkua , mitä nyt aloituksen  pari riviä on. Ja sitten kuitenkin kommentoidaan asiaa ja kauhistellaan. Paha on mennä sanomaan mitään kun ei ole kuullut molempia osapuolia.

Älä pilaa hyvää öyhötystä kun tädit on ihan Kuumina. Kerrankin 😆

Mene töihin in c el

Vierailija
94/116 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tiedä kyseessä olevaa kahvilaa? Tuskin kovin montaa missä yrittäjäpariskunta?

Vierailija
95/116 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tuo Cafe Antonius, mutta tämän jutun perusteella ei yllättäisikään.  :D

https://seura.fi/viihde/julkkikset/aatos-tapalan-ja-lilja-puolison-rais…

"

Olen erittäin vaikea ihminen, vaikka toisaalta helppo. Minun on oltava vaikea, muuten en pysty pyörittämään yritystä, Lilja sanoo.

Todella vaikea, Aatos vahvistaa.

Mutta myös minä olen vaikea. Varmaan kuuluu välillä kadulle asti meikäläisen huuto. Täällä on räiskyvät meiningit, mutta tykätään toisistamme silti niin peevelisti."

Vierailija
96/116 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon täytyy olla Cafe Antonius, Tamara Lundin ex-miehen ja Tero-pojan isän kahvila. Ei tule mieleen Naantalista mieleen muuta mestaa missä voisi noin kammomeininki olla..

Vierailija
97/116 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huusin äsken asiakkaalle niin että sylki roiskui

Ketju kadonnut???

Vierailija
98/116 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jos laki ei salli nimen kirjoittamista tähän kaikkien luettavaksi, niin voitteko edes kertoa, minkä kahden muun yrityksen välissä tuo mesta sijaitsee? Noin vinkkinä.

Olen vinkannut ketjusta poliisille. 

Poliisille? Ei poliisilla ole aikaa tällaiseen. Ja onko sulla hyvä mieli nyt? Keskeytit juuri konstaapelien munkkikahvin juomisen. Tapahtunut viime kesänä. Luuletko että virkavallalla on käytössään jokin aikakone jolla pääsee takaisin viime kesään? Ei ole. 

Vierailija
99/116 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viimeistään se kahvilan nimi tänne niin tietää olla rahoittamasta tällaista p-firmaa!

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011250882.html

Vierailija
100/116 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kukkahattutädit taivastelemassa. Huoh!

Ja teinijonnet provoilemassa lapsellisia, huoks.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän