Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssä käyvät eivät ymmärrä sitä , että kahden lapsen yksinhuoltajaäidin 2300 euron tukipotista iso osa menee vuokraan ja ruokaan

Vierailija
01.11.2023 |

Vain satasia jää omaan käyttöön. Helppohan se on työssäkäyvän huudella kuinka tuet on muka suuret

Kommentit (326)

Vierailija
321/326 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, olen työssä käyvä eikä mullakaan jää käyttöön ko satasia. Olenpa jopa perheellinen ja mieskin käy töissä. Mutta samat summat meillä jää käyttöön ku sullakin.

Meillä yht. 4400€ käteen, kyllä meillä jää säästöön, eikä kerkeä edes käyttötili tyhjäksi, ku seuraava tili tulee. Rahan käyttö on taitolaji. Emme pihistä tarpeista, punalappuja emme harrasta, eineksiä emme syö. On okt, yksi auto, kaksi lasta. 

Vierailija
322/326 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Mihin kuvittelet sen työssäkäyvän yksinhuoltajan rahojen sitten menevän? Tuon verran jää suunnilleen nettona käteen naisten mediaanipalkasta. 

Tähän saa asumistuen vielä päälle. Ja tietysti lapsilisät ja elarit. Ap on laskenut nekin mukaan tuohon kokonaissummaan.

Miksi kuvittelet että kaikki saavat asumistukea? En minä ainakaan saa. Palkasta jää käteen 1800€. Plus lapsilisä 2 lapsesta yh korotuksineen ja minimi elarit, jotka maksaa lasten isä, ei yhteiskunta. Aletaan olla samoissa kuin AP. Ja ihan hyvin pärjään. 

Mutta tukiloiselle kun ei mikään riitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/326 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Ai että näen punaista näistä tukivaatijoista. Olen kasvattanut yhden lapsen 18-vuotiaaksi ainoana tukenani lapsilisä eli yh korotuksella taisi olla n.150e/kk. Palkkani on aina ollut juurikin tuo n.2000-2300e käteen. Olen nukkunut itse olohuoneessa jotta lapsella olisi oma huone. Olen sellaisiakin keskusteluja nähnyt, joissa nämä tuilla elävät valittavat kun kaikille lapsille ei ole omaa huonetta tai että he eivät millään tahdo todellakaan missään olohuoneessa aikuisena nukkua. 

Tässä maassa turhan monella on asennevamma, jos jokin! 

ennenkuin annat itsellesi mitalin niin missä lapsen isä?

Miksi syytät naista siitä, että isä ei kanna vastuutaan. Tämä maa on täynnä miehiä, jotka lapsen saatuaan toteavat, ettei nyt huvitakaan, ja lähtevät. Vaikka sitä lasta on ihan tekemällä tehty, ja myös mies on halunnut. 

Niin kävi minullekin. Lapsi oli miehen suuri haave, ja lasta yritettiin kauan. Kun tulin raskaaksi, mies muuttui täysin. Hän jätti minut, eikä ole lapsestakaan kiinnostunut. Kurjemmin kävi tuttavalleni, joka kävi ihan hedelmöitys hoidoissa miehensä kanssa. Kun raskaus sitten lopulta alkoi, mies kertoi, että hänellä on toinen nainen, ollut jo kauan, ja hän muuttaa sen toisen luo. 

Miten tämä on mielestäsi naisen vika? Se, että sinulla on käynyt tuuri, ja miehesi oli aikuinen, eikä itsekeskeinen idiootti, ei ole sinun ansiotasi. Mitään merkkejä tällaisesta ei ollut etukäteen nähtävissä.

Vierailija
324/326 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän täytyy olla vitsi. 

Samaa mieltä, herran tähden 2300 ekee, mun työkvyttömyys eläke on alle 600 ja tukea ei heru mistään?

Vierailija
325/326 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meinaatko että kahden tai useamman lapsen työssäkäyvä äiti sitten voi käyttää koko 2300€ palkkansa omaan huvitukseensa? 

Vierailija
326/326 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jää verojen jälkeen miehen kanssa joku 4000€-4600€ käteen. Kun laskut maksetaan, työmatkat ja lasten harrastuskuskaukset sekä ruuat perheelle ostetaan niin yleensä ei jää yhtäkään satasta käyttöön kuukaudessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi