Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssä käyvät eivät ymmärrä sitä , että kahden lapsen yksinhuoltajaäidin 2300 euron tukipotista iso osa menee vuokraan ja ruokaan

Vierailija
01.11.2023 |

Vain satasia jää omaan käyttöön. Helppohan se on työssäkäyvän huudella kuinka tuet on muka suuret

Kommentit (326)

Vierailija
261/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksineläville sinkuille ei jää käytännössä mitään. Jos tt-tuki. Laskut ja asuminen vievät kaiken myös.

Vierailija
262/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono provohan tämä lienee, mutta itse olen AMK-tutkinnolla työssä, josta käteen jää 2200€ kuukaudessa. Ihan itse maksan tästä asumisen, muut menot sekä ruuat. Eipä siitä ylimääräistä tosiaan jää. Vietän päiväni töissä. Yh viettää ne kotona jos on työtön ja varmaan hoidattaa lapsensa vielä yhteiskunnan piikkiin päiväkodissa siitä huolimatta. Tasan ei mee nallekarkit, mutta elämä on.

Jos olet yhden hengen talous, niin eihän sulla tietenkään ole tarvetta isolle rahamäärälle ja perheasunnolle. Asuminen on kallista, ruoka, harrastukset, kaikki. Ei kahden lapsen yh:t mitään juhli. Saat itsekin lapsilisää, jos teet lapsen ja puoli-ilmaisen päivähoidon ja koulun ipanallesi, mutta kun ei mene jakeluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Mihin kuvittelet sen työssäkäyvän yksinhuoltajan rahojen sitten menevän? Tuon verran jää suunnilleen nettona käteen naisten mediaanipalkasta. 

Tähän saa asumistuen vielä päälle. Ja tietysti lapsilisät ja elarit. Ap on laskenut nekin mukaan tuohon kokonaissummaan.

Niin? Jos saa 2300€ kuussa käteen tekemättä yhtään mitään sen eteen, niin en kyllä kehtaisi edes inahtaa, kuinka kurjaa on. Työssäkäyvä pienipalkkainen saa usein paljon vähemmän, ja maksaa työmatkat itse. Samoin työttömyysvakuutusmaksuja sun muita, joita ei yh:lle tule edes mieleen. Vaikka trollaatkin, niin eikö edes nolota olla noin pihalla?

Vierailija
264/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti saa 2300€kuussa. Lapsilisä kahdesta lapsesta yh korotuksella on joku 270€ , asumistuki jonkin verran ja riippuu sit onko vanheimpainvapaalla vai työtön , niin tulot on luokkaa 1400-1500€ kuussa. Tämä aloitus on siis PROVO. 

Olen siis itse ollut lomautettuna usean lapsen yh. Sain siis ansiosidonnaista, niin tuota luokkaa miinus verot sain. Mulla kuitenkin enemmän lapsia kuin kaksi

Niin, no jos siitä on aikaa, yh lapsikorotukset lapsilisään on nyt 73,30€/lapsi ja minimielari 196€ + normi lapsilisät tietysti.

Vierailija
265/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Mihin kuvittelet sen työssäkäyvän yksinhuoltajan rahojen sitten menevän? Tuon verran jää suunnilleen nettona käteen naisten mediaanipalkasta. 

Tähän saa asumistuen vielä päälle. Ja tietysti lapsilisät ja elarit. Ap on laskenut nekin mukaan tuohon kokonaissummaan.

Niin? Jos saa 2300€ kuussa käteen tekemättä yhtään mitään sen eteen, niin en kyllä kehtaisi edes inahtaa, kuinka kurjaa on. Työssäkäyvä pienipalkkainen saa usein paljon vähemmän, ja maksaa työmatkat itse. Samoin työttömyysvakuutusmaksuja sun muita, joita ei yh:lle tule edes mieleen. Vaikka trollaatkin, niin eikö edes nolota olla noin pihalla?

Kyllähän tuossa pitää palkan olla yli 3000€ että samoille 'tienesteille' pääsee. Ei ihmekään että ollaan kohta vararikossa.

Vierailija
266/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät "muista" sitä, että työsskäkäyvätkin saavat lapsilisää sekä mahdollisesti elatustukea/-apu. Työssä käyvät saavat aina enemmän rahaa kuin pelkkien tukien varassa olevat.

No niin pitää saadakin?

Vierailija
267/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on provo. Siis pitää olla lauma lapsia, että tuollaiset tuet saa. Yksinhuoltajakorotus on 150 kuussa eli sillä ei isommin juhlita.

Minimielari on 196€/kk/ lapsi ja yh-korotus lapsilisään on 73,30€/lapsi ei mikään yksinhuoltajakorotus ole 150€. Yhdestä lapsesta saa jo liki 400€/kk. Vaikka olisi töissä ja tienaisi mitä.

Vierailija
268/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokraan tonni (mikä on liikaa) ja ruokaan 300 niin jäähän siitä käteen vielä tonni. Älä kitise vaan ole kiitollinen että jotku elättää sun äpä räs!

Vierailija
269/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset huostaan jos ei varat riitä elämiseen olisi oikea ratkaisu. Juuri tämmöisten AP:n kaltaisten loisten takia Suomella menee huonosti.

Vierailija
270/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 lapsen ruokaan menee korkeintaan 200€/kk jos tekee itse ja työttömällä on tähän aikaa, sitäpaitsi koulussa tai päiväkodissa kun syö mahan täyteen niin ei tarvitse kotona paljon mitään syödä, kirpparilta saa parilla eurolla vaatteet.

Ei selviä noin vähällä millään, jos lapset on teini-ikäisiä.

Vierailija
271/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti saa 2300€kuussa. Lapsilisä kahdesta lapsesta yh korotuksella on joku 270€ , asumistuki jonkin verran ja riippuu sit onko vanheimpainvapaalla vai työtön , niin tulot on luokkaa 1400-1500€ kuussa. Tämä aloitus on siis PROVO. 

Unohdit elarit jotka on liki 200€ per kersa. Jos vuokra on se perus reilu tonnin, niin tuo on se mitä saa. Toki jos saa ansiosidonnaista työttömyysetuutta voi olla vähän enemmänkin.

Mulla ei vuokra ole näin työssäkäyvänäkään Tampereella tonnia, ei lähellekään. Kerrostalokolmio kuitenkin mulla. Mulla nyt on faktaa mitä noista summista tiedän. Tuommoisia summia ei saa tukina kukaan.

Jaa, sulla on harvinaisen halpa asunto, ei ole joka paikassa, ja kolmio on aika pieni kuitenkin kahden teinin kanssa asuessa.

Vierailija
272/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 lapsen ruokaan menee korkeintaan 200€/kk jos tekee itse ja työttömällä on tähän aikaa, sitäpaitsi koulussa tai päiväkodissa kun syö mahan täyteen niin ei tarvitse kotona paljon mitään syödä, kirpparilta saa parilla eurolla vaatteet.

Ei selviä noin vähällä millään, jos lapset on teini-ikäisiä.

Syökööt koulussa.

Vierailija
273/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän minäkin saisin kaikki rahani tuhlattua ruokaan, jos haluaisin, mutta olen päättänyt pärjätä ihan edullisella perusruoalla. Ja kas kummaa: näin jää rahaa ylikin. Terkuin tueton ihminen, jolla käteen jää vähemmän kuin tukia saavilla.

Vierailija
274/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Sinä olet pihalla, etkö ymmärrä, että liki 400€/kk tuosta summasta on lasten elatukseen, jonka saa kaikki yh:t vaikka olisvat töissäkin? Ja asumistuki on isompi, koska on iso perhe, yhden ihmisen palkka ja kolme suuta, kun yleensä on kahden aikuisen palkka per neljä suuta. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
275/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit elarit jotka on liki 200€ per kersa. Jos vuokra on se perus reilu tonnin, niin tuo on se mitä saa. Toki jos saa ansiosidonnaista työttömyysetuutta voi olla vähän enemmänkin.

Mulla ei vuokra ole näin työssäkäyvänäkään Tampereella tonnia, ei lähellekään. Kerrostalokolmio kuitenkin mulla. Mulla nyt on faktaa mitä noista summista tiedän. Tuommoisia summia ei saa tukina kukaan.

Jaa, sulla on harvinaisen halpa asunto, ei ole joka paikassa, ja kolmio on aika pieni kuitenkin kahden teinin kanssa asuessa.

Ennen saattoi koko perhe asua yhdessä hellahuoneessa eli vaikka yksiöön jos ei muuten rahat riitä. Omat huoneet on luksusta yhteiskunnan elätille.

Vierailija
276/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Kyllähän tuossa pitää palkan olla yli 3000€ että samoille 'tienesteille' pääsee. Ei ihmekään että ollaan kohta

Niin, paitsi että vaikka tienaisi kolme tonnia, saa edelleen yh:na sen liki 400€ per lapsi etuuksia, ne on sen lapsen tukia, ei sen vanhemman.

Vierailija
277/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Sinä olet pihalla, etkö ymmärrä, että liki 400€/kk tuosta summasta on lasten elatukseen, jonka saa kaikki yh:t vaikka olisvat töissäkin? Ja asumistuki on isompi, koska on iso perhe, yhden ihmisen palkka ja kolme suuta, kun yleensä on kahden aikuisen palkka per neljä suuta. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Ei pitäisi maksaa lasten perusteella yhtään mitään. Lapset voivat syödä koulussa ja eivätpä liho jos syövät kotona vähemmän.

Vierailija
278/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joiden mielestä kahden lapsen yh perheelle 2300€ on liikaa etuuksia, niin minkä ottaisitte pois? Työttömyysetuuden vanhemmalta? Lapsilisät? Elatustuet? Asumistuen? Näistä työttömyyteen liittyy tasan yksi etuus, ja sen saa ilman lapsiakin. 

Vierailija
279/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei ole uusavuton ja osaa hyödyntää ympäristöään lukemattomilla mahdollisuuksilla niin voisi perustaa vaikka oman kasvimaan. Tekee siinäkin säästöä. Nauttia vaikka villiyrtti salaatista. Hankkia pari kanaa.

Vierailija
280/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla satasia jää käteen töissä käviälläkin jos palkka olisi 2300 e/kk, kun ottaa pois verot, ruoan,  vuokra/lainan lyhennyskulut ja muut laskut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi