Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssä käyvät eivät ymmärrä sitä , että kahden lapsen yksinhuoltajaäidin 2300 euron tukipotista iso osa menee vuokraan ja ruokaan

Vierailija
01.11.2023 |

Vain satasia jää omaan käyttöön. Helppohan se on työssäkäyvän huudella kuinka tuet on muka suuret

Kommentit (326)

Vierailija
241/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko yh-äitiys suurikin saavutus, joka valtion pitäisi vielä ruhtinaallisemmin palkita?

Kyllä ne elarit ja lapsilisät on niille lapsille, ei sille yh:lle. Yh saa samat työttömyysetuudet kuin kaikki muutkin.

Vierailija
242/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakottanut tekemään kahta lasta ja sitten lähteä parisuhteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provohan tämä lienee, mutta itse olen AMK-tutkinnolla työssä, josta käteen jää 2200€ kuukaudessa. Ihan itse maksan tästä asumisen, muut menot sekä ruuat. Eipä siitä ylimääräistä tosiaan jää. Vietän päiväni töissä. Yh viettää ne kotona jos on työtön ja varmaan hoidattaa lapsensa vielä yhteiskunnan piikkiin päiväkodissa siitä huolimatta. Tasan ei mee nallekarkit, mutta elämä on.

Vierailija
244/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset voi olla niin tyhmiä, etteivät tajua, että vaikka yh olisi töissä, elarit tulee lapsille, samoin lapsilisät yh-korotuksella? Sitten päivitellään yh:n etuuksia, miksi ette päivitele rikkaan yh:n etuuksia jotka on täysin samat elarit ja lapsilisät?

Vierailija
245/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä kuule työssä käyvänkään tuloilla juhlita tai käydä Karibialla. Mene töihin tai lopeta kitinä.

Vierailija
246/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pakottanut tekemään kahta lasta ja sitten lähteä parisuhteesta.

Eipä tietenkään, mutta ei voi myöskään vanhempia pakottaa olemaan yhdessä. Idiootti.

Vierailija
247/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono provohan tämä lienee, mutta itse olen AMK-tutkinnolla työssä, josta käteen jää 2200€ kuukaudessa. Ihan itse maksan tästä asumisen, muut menot sekä ruuat. Eipä siitä ylimääräistä tosiaan jää. Vietän päiväni töissä. Yh viettää ne kotona jos on työtön ja varmaan hoidattaa lapsensa vielä yhteiskunnan piikkiin päiväkodissa siitä huolimatta. Tasan ei mee nallekarkit, mutta elämä on.

Monenko lapsen yh sinä olet? Jos sulla on yksi lapsi, saat minimielarit ja korotetun lapsilisän se on likemmäs 400€ puhtaana näppiin tuon sun 2200€ päälle, ja jos lapsia on kaksi, niin pääset jo kolmeen tonniin. Toki lapsiin menee rahaakin, mutta elät silti herroiksi verrattuna sinkkuun jolla on vain tuo surkea palkka.

Vierailija
248/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrat ja vastikkeet ovat Suomessa liian kalliita. Suomalaisilla suurin osa rahoista menee elämiseen. Se on sellaista tasoitustaloutta. Elätetään nekin miljoona rajoilla keikkujaa, kun Suomeen saapuvat. 

Vierailija
249/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti saa 2300€kuussa. Lapsilisä kahdesta lapsesta yh korotuksella on joku 270€ , asumistuki jonkin verran ja riippuu sit onko vanheimpainvapaalla vai työtön , niin tulot on luokkaa 1400-1500€ kuussa. Tämä aloitus on siis PROVO. 

Vierailija
250/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ole Suomessa niin köyhä kuin työtön

Vierailija
251/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tukina voisi tienata noin paljon.

Työskentelen itse asiantuntijana vaativassa työssä ja bruttopalkkani on 2800 €/kk. Nettopalkka on vähän päälle 2000 e.

Vierailija
252/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti saa 2300€kuussa. Lapsilisä kahdesta lapsesta yh korotuksella on joku 270€ , asumistuki jonkin verran ja riippuu sit onko vanheimpainvapaalla vai työtön , niin tulot on luokkaa 1400-1500€ kuussa. Tämä aloitus on siis PROVO. 

Unohdit elarit jotka on liki 200€ per kersa. Jos vuokra on se perus reilu tonnin, niin tuo on se mitä saa. Toki jos saa ansiosidonnaista työttömyysetuutta voi olla vähän enemmänkin.

Vierailija
253/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokopäivätyössä käyvänä 2300 e kuussa tienaavana ei jää humputeltavaa. 

Elämiseen menee kaikki ja saa laskeskellakin. 

2 lasta. 

Vierailija
254/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis itse ollut lomautettuna usean lapsen yh. Sain siis ansiosidonnaista, niin tuota luokkaa miinus verot sain. Mulla kuitenkin enemmän lapsia kuin kaksi

Vierailija
255/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät "muista" sitä, että työsskäkäyvätkin saavat lapsilisää sekä mahdollisesti elatustukea/-apu. Työssä käyvät saavat aina enemmän rahaa kuin pelkkien tukien varassa olevat.

Vierailija
256/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo. Siis pitää olla lauma lapsia, että tuollaiset tuet saa. Yksinhuoltajakorotus on 150 kuussa eli sillä ei isommin juhlita.

Vierailija
257/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit elarit jotka on liki 200€ per kersa. Jos vuokra on se perus reilu tonnin, niin tuo on se mitä saa. Toki jos saa ansiosidonnaista työttömyysetuutta voi olla vähän enemmänkin.

Mulla ei vuokra ole näin työssäkäyvänäkään Tampereella tonnia, ei lähellekään. Kerrostalokolmio kuitenkin mulla. Mulla nyt on faktaa mitä noista summista tiedän. Tuommoisia summia ei saa tukina kukaan.

Vierailija
258/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on allergioita ja ruokarajotteita. Kyllä tämä 2 lapsen yh saa. 1500 palkalla satasen pienemmän asumistuen. Eikä sitä 595 päivärahaa töissä tipu. Töissä voittaa siis 800 euroa. Toki riippuu palkasta.

Eikä ole työttömänä tarvinnut ruoka apua edes hakea vielä. Talous on kunnossa. Miksi minun välillä töitä tekevänä yksinhuoltajan pitäisi ymmärtää. Ettei kaikki osaa laskea tulojaan ja menojaan. Joka työkk säästän työttömyyden varalle 300 euroa kk.

Kämpän voi etsiä halvemman. Itse valitsin isomman kämpän ja laitoin auton pois. Nyt kun leikattiin. On ruokaa silti vaikka tulot ovat 300 euroa pienemmät..... lapsi kasvaa makaronilaatikolla ja hernekeitollakin. Koulupäivinähän on koulussa ruoka.

Vierailija
259/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että tukina voisi tienata noin paljon.

Työskentelen itse asiantuntijana vaativassa työssä ja bruttopalkkani on 2800 €/kk. Nettopalkka on vähän päälle 2000 e.

Minimielarit on liki 200€ per kersa ja mitäs ne lapsilisät nyt sitten on nykyään kun hallitus vähän sitä yh-korotusta nosti... joo eli kahdesta lapsesta saa pari sataa normaalisti, ja yh korotus on 73,30€ per lapsi eli lähentelee se sitä 400€ per lapsi mitä tukia saa, myös työssäkäyvät ja rikkaat yh:t. 2300- 750€ jos on ihan minimit lapsilla, jää asumistuen ja työttömyysetuuden  osuudeksi 1550€ ja kun vuokra on sen reilu tonnin...

Vierailija
260/326 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokopäivätyössä käyvänä 2300 e kuussa tienaavana ei jää humputeltavaa. 

Elämiseen menee kaikki ja saa laskeskellakin. 

2 lasta. 

Niin ja yh:na sun lapsia varten tulee vähintään 750€/kk etuuksia + isompi asumistuki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän