Suomen reserviläisliitto haluaa maanpuolustusaseen, -jalkineet ja kypärän jokaiseen kotiin
Jalkineet, kypärä, suojapuku, taisteluliivi ja ase. Näihin voisi reserviläinen saada verovähennysoikeuden, jos hallitusohjelman kirjaus toteutuu.
Reserviläisliiton mielestä verovähennys tai arvonlisäveron poisto tulisi kohdentaa tietynlaiseen sotilasvarustukseen, joka olisi poikkeustilanteessa puolustusvoimien lunastettavissa ja otettavissa nopeasti käyttöön.
Yksittäinen reserviläinen saisi valtiolta helpotusta aseen, jalkineen, suojapuvun, kypärän ja taisteluliivin hankintaan levyineen.
– Saataisiin joukot nopeammin kertaamaan kriisin tullessa ja joukot oikeisiin töihin. Varusteet olisivat valmiina kotona hyvin huollettuina ja ne olisivat taistelijalle sopivat. Omista materiaaleista pidetään yleensä parempaa huolta, arvioi Kari Salminen.
Reserviläisliitto on vähäsanainen siitä, minkälaisia aseita verovähennysoikeus voisi koskea.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomalaiskoteihin-halutaan-taysi-so…
Kommentit (35)
En ole reserviläinen vaan ihan tavis nainen 58v. ja ottaisin mielelläni myös nuo tarvikkeet kotiini paitsi aseen jota en osaa käyttää ainakaan vielä. Toivoisin että meillä taviksillakin olisi jokin keino puolustaa tarvittaessa perheitämme, menen mahdollisesti opettelemaan aseen käyttöä jossain vaiheessa.
Vierailija wrote:
Hyvä idea!Annetaan vielä kertasingot,konekiväärit sekä räjähteitä.Mikä voisikaan mennä pieleen.
Sveitsissä säilytetään aseita kotona eikä siellä ole mennyt mitään pieleen. Teidän eukkojen ei kannata vaivata pieniä päitänne asioilla, joista ette kuitenkaan mitään ymmärrä.
Minä kuulun pyöräilykerhoon. Olisi hienoa kun valtio antaisi minulle ilmaisen palvelusaseen.
Vierailija wrote:
Ase olisi rynnäkkökivääri, ehkä vain kertatulta ampuva. Eli kuten nykyinen reserviläiskivääri.
Minusta tuo riittää hyvin sotatilanteeseen. Kun katsoo miten ne Ukrainassakin ampuvat niin yksittäislaukauksia nopeaa tahtia, ei sarjoja. Sarjallahan ei osu mihinkään, sitä varten on PKM (ei kvkk, sillä ei osu ladon seinään ladon sisältä).
Itse hommaisin ainakin nuo varusteet jos tämä mahdollistuisi. Omalla rahalla, verovähennyksen ottaisin toki mieluusti vaikka se ei kattaisi tietenkään kuin osan noista kuluista.
Vierailija wrote:
En ole reserviläinen vaan ihan tavis nainen 58v. ja ottaisin mielelläni myös nuo tarvikkeet kotiini paitsi aseen jota en osaa käyttää ainakaan vielä. Toivoisin että meillä taviksillakin olisi jokin keino puolustaa tarvittaessa perheitämme, menen mahdollisesti opettelemaan aseen käyttöä jossain vaiheessa.
Hienoa, se on mukava harrastus ja sopii naisillekin. Aseiden pauketta ja potkuja olkapäähän ei kannata pelätä, niitä on joka lähtöön ja jokaiselle sopivia.
Minun kotiini ei mitään aseita tuoda.
Vierailija wrote:
Suomalaiset tappavat toisiaan riittävästi ilman nuitakin. Ei sentään tarvitse tehdä sitä liian helpoksi.
Ei näitä rikollisille olla jakamassa, vaan reserviläisille joilla on rahaa ostaa näitä. Siis normaaleille työssäkäyville kunnon ihmisille.
Eiköhän kaikilla aktiivisilla ole jo...
Vierailija wrote:
Eiköhän kaikilla aktiivisilla ole jo...
Ei.
Vierailija wrote:
Ihan kannatettava idea, jos saa nopeammin kriisin/sodan sattuessa varustuksen. Pystytään paremmin suojaamaan siviiliväestöä me joilla on koulutus. Pystyisimme paikallisesti paremmin puolustamaan. Asiasta on hyvä käydä keskustelua miten tämä voidaan toteuttaa järkevästi.
Niin, ja pystyttäisiin reagoimaan vielä nopeammin vihreiden miesten solutukseen. Puolustusvoimilla on ilmeisesti tätä varten nopean toiminnan joukot, mutta silti.
Kunhan se olisi julkista tietoa kenelle niitä aseita annetaan niin osaan itse ilmaisen aseen alueita välttää.
Pienikin valtion tuki auttaisi näiden hankintaa, voitaisiin suoraan vähentää kehitysavusta vastaava summa.
Mamuille myös. Ne varmastikin innolla puolustavat Suomea ja suomalaisia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Hyvä idea!Annetaan vielä kertasingot,konekiväärit sekä räjähteitä.Mikä voisikaan mennä pieleen.
Sveitsissä säilytetään aseita kotona eikä siellä ole mennyt mitään pieleen. Teidän eukkojen ei kannata vaivata pieniä päitänne asioilla, joista ette kuitenkaan mitään ymmärrä.
Olen reserviläinen I/04 ja 38v mies.Juuri sen takia tiedän että millaiselle porukalle niitä aseita jaettaisiin
Sveitsissä on näin.