Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaiset kutsuu lasta väärällä nimellä

Vierailija
01.11.2023 |

Lapsen nimi on "Iida", mutta osa sukulaisista kutsuu lasta "Iida Mariaksi". "Maria" on toki lapsen toinen nimi, mutta nimet on ihan erikseen ja Iida on ollut lapsen kutsumanimi tämän syntymästä lähtien. Näiden sukulaisten kanssa on kyllä puhuttu asiasta ja he tietää lapsen oikean nimen oikein hyvin. Jostain kumman syystä vaan ovat saaneet päähänsä käyttää tuota väärää nimeä. Mikä tällaisiin ihmisiin auttaa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teille olisi ihan ok että teidän Mimosaa kutsuttaisiin Mimosa Kyllikki-Päivikki Pirkkeliinaksi?

Vierailija
22/35 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eli teille olisi ihan ok että teidän Mimosaa kutsuttaisiin Mimosa Kyllikki-Päivikki Pirkkeliinaksi?

Jos niin väestörekisteriin on merkitty se olisi ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt kovin väärin ole. Mua kutsuttiin siskoni nimellä ja sama toisinpäin. 

Kertoi lähinnä siitä, että yhteydet näihin sukulaisiin eivät olleet kovin tiiviit ja he ei tunteneet meitä lapsia. 

Se, et muistaa toisenkin nimen, on jo aika huomaavaista. 

Vierailija
24/35 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit keksinyt pidemmän nimen, kukaan ei jaksaisi luetella koko rimpsua

Siitä tulikin..  Laura Jenna Ellinoora Alexandra Camilla... 

Vierailija
25/35 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voi kauheeta. Kohta ne varmaan keksii sille jokun lempinimen ja käyttävät sitä ilman sinun lupaasi. 

Jep. Mun kummitäti kutsui mua lempinimellä,, jota vain hän käytti. Oli osa läheistä suhdettamme. 

Vierailija
26/35 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alkaisin kutsua näitä ihmisiä väärillä nimillä. Pirjosta tulisi Marjatta ja Heikistä Yrjö.

Naurettavia nämä tässäkin ketjussa kirjoittelevat, joiden mielestä on ihan normaalia käyttää lapsen koko nimeä. Tuskinpa toimivat noin kenenkään aikuisen kohdalla. 

Vierailija
27/35 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Voi kauheeta. Kohta ne varmaan keksii sille jokun lempinimen ja käyttävät sitä ilman sinun lupaasi. 

Jep. Mun kummitäti kutsui mua lempinimellä,, jota vain hän käytti. Oli osa läheistä suhdettamme. 

Niin, sinä tykkäsit lempinimestäsi. Aloittaja taas kirjoitti, että hänen lastaan häiritsee tämä kokonimen käyttäminen.

Vierailija
28/35 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras keino on olla reagoimatta kyseiseen nimeen. 

Vierailija
29/35 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaisi jos joku kutsuisi lastani koko nimellä. Se olisi itse asiassa aika mukavaa. Eikä haittaisi sekään jos joku käyttäisi pelkästään toista nimeä. Itse asiassa yhdellä lapsellani on isäni etunimi toisena nimenä (hänellä kolme etunimeä) niin on äitini tainnut kutsuakin poikaani "pikku-Heikiksi." Kaikki ne ovat lapsen nimiä.

Oletko ap minkä ikäinen? En yleensä tämmöisiä kysy mutta nyt tuli fiilis että nuori äiti ja koitetaan tehdä tikusta asiaa että saadaan aikaan konflikti (miehen?) suvun kanssa ja sen jälkeen kuulutaan "aiheutin riidan miehen suvun kanssa sanomalla suoraan" kerhoon

Vierailija
30/35 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Niin, sinä tykkäsit lempinimestäsi. Aloittaja taas kirjoitti, että hänen lastaan häiritsee tämä kokonimen käyttäminen.

Onko se, että häiritsee, lähtöisin lapsesta vai äidistä? Todennäköisemmin äidistä ja on jotenkin aivan älytöntä, että tuollainen asia häiritsee. 

Vierailija
31/35 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HE TIETÄVÄT, EI "HE TIETÄÄ"!!!! Olisit jättänyt lapset tekemättä.

Vierailija
32/35 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Onko se, että häiritsee, lähtöisin lapsesta vai äidistä? Todennäköisemmin äidistä ja on jotenkin aivan älytöntä, että tuollainen asia häiritsee. 

Niin, eihän lapsilla voi olla omia mielipiteitä asioista. Oma kutsumanimeni ei ole etunimeni ja voin kertoa, että minua ärsytti aina lapsena, kun v**tumaiset sukulaistädit kutsuivat minua etunimelläni.

Vierailija
33/35 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Niin, eihän lapsilla voi olla omia mielipiteitä asioista. Oma kutsumanimeni ei ole etunimeni ja voin kertoa, että minua ärsytti aina lapsena, kun v**tumaiset sukulaistäd

Mua kutsuttiin etunimellä, toisella nimellä, koko nimellä, kolmella nimellä (joista yksi keksitty), lempinimellä, väärällä nimellä... Et kaipa jotkut meistä on vähemmän pukkumaisia jo luonnostaan, koiska mua ei mikään noista ärsyttänyt. 

Vierailija
34/35 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minua veljeni kehitysvammainen sisko kutsuu itsepäiseksi Markeksi, vaikka nimeksi on Maria. Hänelle on sanottu todella usein, että nimeni on oikeasti Maria ja nimeni on myös kirjoitettu paperille, että hän näkee mikä nimeni oikeasti on. Hän kyllä osaa lukea ainakin sen verran, että näkee eron Marian ja Marken välillä. Mutta hän ei vain mitenkään suostu ymmärtämään tätä vaan sanoo itsepäisesti Marke. Vaikka minä en edes reagoi tähän nimeen kun hän sanoo niin

Veljesi kehitysvammainen sisko.... ?

Joka ei siis ole sun sisko kumminkaan?

Ainakin mun veljeni sisko on myös minun siskoni.  

Jos veli on sun täysveli, niin kyllä se sisko on teidän kummankin sisko.

Vierailija
35/35 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Niin, eihän lapsilla voi olla omia mielipiteitä asioista. Oma kutsumanimeni ei ole etunimeni ja voin kertoa, että minua är

Niin, on se jännä juttu, että ihmiset ovat erilaisia. On minullakin ollut lempinimiä eivätkä ne haitanneet minua, mutta mielestäni on aika epäkunnioittavaa käyttää toisesta sellaista nimeä, josta tämä ei pidä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme