Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse

Vierailija
01.11.2023 |

Tässä tilastoa kaikille nuorten ja työikäisten rahoilla eläville boomereille, jotka väittävät täällä maksaneensa eläkkeensä itse. Teidän mielestänne nuorilta pitäisi vaan leikata, no milläs teidät sitten elätetään kun nuoria ei tueta opintoihin ja työelämään

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009960101.html

Kommentit (785)

Vierailija
301/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä systeemi on ollut jo vuodikymmeniä. Heräsitkö vasta nyt? Myös 20 v sitten eläkkelle jääneet, niillä oli sama tilanne kun nykyajalla. 

Kyllä. Nyt on vain silläviisii erilainen tilanne, että työtä tekevien palkoista otetaan reilusti suurempi siivu eläkeläisten kuppaukseen.

Kohta tulee kipuraja vastaan.

Ja kun eläkeläiset ensimmäisenä ovat ulisemassa "omaisuuden suoja, omaisuuden suoja!", jos eläkeleikkauksia ehdotetaan niin muistuttaisin että palkkatulo nauttii samaa suojaa. Sitä ei voi määrättömästi verottaa, menemättä ryöstämisen puolelle.

Vierailija
302/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläkeläiset on maksanut vain pienen osan eläkkeistään sittenhän sinuakin pitää verottaa rankemmin että maksat tulevan eläkkeesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoitaja antaa lääkkeet, aamupalaa tai välipalaa, auttaa pukemisessa. Voi ehkä viedä roskapussin. 

Meillä asui naapurissa muistisairas ja seurasin kun kotihoitaja kävi 3 kertaa päivässä ja oli 10 minuuttia kerralla. 

Tuo muistisairas lähti välillä asunnosta ulos. 

Joskus kun olin etätöissä niin tuo muistisairas naapuri yritti avaimella avata meidän ovea. 

Mutta ei se mua haitannut, tiesin että hoitojonot on pitkät. 

Meillä on asunut kerrostalossa useampi muistisairas. Jonot hoitokoteihin on pitkät. 

Yksi muistisairas oli pihalla talvella pakkasella ilman takkia, sanoin sille, että mene sisälle tai jos olet pihalla niin hae takki. No, se meni sisälle ja minä menin kauppaan ja kun tulin kaupasta niin muistisairas oli taas pihalla ilman takkia hihattomalla paidalla. 

Kerrostaloissa on muistisairaita ja päihteiden käyttäjiä joita hakee poliisi. 

Kyllä ollaan totuttu jo kaikkeen eikä olla moksiskaan mistään. 

Vierailija
304/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nyt pikkuhiljaa voitaisi hallitusti alkaa ajaa tätä kuolevaa eläkejärjestelmää alas.

Ei mahdoton tule toimimaan, vaikka kuinka yhdessä toivottaisiin ja haaveiltaisiin.

Vierailija
305/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi muistisairas naapuri kysyi minulta missä minä asun. 

Asutaan samassa talossa. 

Juu, ei olla moksiskaan mistään. 

Tiedoksi, että hoitokotiin ei helposti pääse. Ei ainakaan jos olet sellaisessa kunnossa, että pystyt normaalisti juttelemaan. 

Vierailija
306/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset on ilkeitä. Sanotaan että maksa eläkemaksut. 

Me sanotaan, että käy itse kaupassa ja tee ruoka, kun saat aivoinfarktin. Ateriapalvelun lämmin ruoka maksaa noin 200 kuukaudessa ja välipalat tuo kauppa, ottaa kotiinkuljetusmaksun. 

Taitaa se ilkeys olla periytyvää. Se tulee mieleen, kun lukee näitä nuorempien mielipiteitä täällä.

Pyydän tuhannesti anteeksi itseni ja kaikkien muiden eläkeläisten puolesta. Olemme epäonnistuneet kasvattajina, tämmöisiä niistä tuli, vaikka parhaamme yritimme. Emmekä osaa edes ajoissa kuolla pois, kun ei meistä ole apua enää.

Vierailija
307/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä systeemi on ollut jo vuodikymmeniä. Heräsitkö vasta nyt? Myös 20 v sitten eläkkelle jääneet, niillä oli sama tilanne kun nykyajalla. 

Eläkemaksuja on maksettu palkoista seuraavasti:

1963-1983 vain 5 miljardia

1984-2009 vain 95 miljardia

Ja 2010 - 2020 jopa 100 miljardia 

Kaikki eläkeläiset eivät ole olleet vuosikymmeniä eläkkeellä. Joka kuukausi tulee uusia eläkeläisiä. Ja he ovat jo maksaneet noita korkeampia maksuja niin kauan kuin niitä on kerätty. Tänä vuonna alin eläkeikä tulee täyteen v. 1959 syntyneille, jotka varmaankin ovat aloittaneet työuransa 80-luvun alkupuolella.

Toisesta päästä eläkeläisiä kuolee pois, joten niiden määrä, jotka ovat päässeet pienillä maksuilla, vähenee koko ajan.

Vierailija
308/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me sanotaan, että käy itse kaupassa ja tee ruoka, kun saat aivoinfarktin. Ateriapalvelun lämmin ruoka maksaa noin 200 kuukaudessa ja välipalat tuo kauppa, ottaa kotiinkuljetusmaksun. 

Taitaa se ilkeys olla periytyvää. Se tulee mieleen, kun lukee näitä nuorempien mielipiteitä täällä.

Pyydän tuhannesti anteeksi itseni ja kaikkien muiden eläkeläisten puolesta. Olemme epäonnistuneet kasvattajina, tämmöisiä niistä tuli, vaikka parhaamme yritimme. Emmekä osaa edes ajoissa kuolla pois, kun ei meistä ole apua enää.

Parhaanne yrititte. 1990 - luvulla oli taaperoita ilman vanhempaa pihalla jonkun 6 - vuotiaan siskon kanssa. Nykypäivänä siitä seuraisi huostaanotto. 

Vierailija
309/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaanne yrititte. 1990 - luvulla oli taaperoita ilman vanhempaa pihalla jonkun 6 - vuotiaan siskon kanssa. Nykypäivänä siitä seuraisi huostaanotto. 

Mulla on ollut kaikennäköistä sairaalareissua pienenä, kun vanhempi ei viitsinyt vahtia. 

Nykypäivänä huostaanotettaisiin. 

Vierailija
310/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaanne yrititte. 1990 - luvulla oli taaperoita ilman vanhempaa pihalla jonkun 6 - vuotiaan siskon kanssa. Nykypäivänä siitä seuraisi huost

90-luvun taaperoiden vanhemmista ei kovin moni taida vielä olla eläkkeellä, joten ei nyt ihan osu  maaliinsa tuo väite.

Vierailija
311/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaanne yrititte. 1990 - luvulla oli taaperoita ilman vanhempaa pihalla jonkun 6 - vuotiaan

Kyllä on eläkkeellä. 

Mä olen 40 ja mulla on toinen vanhempi jo kuollut. Ja oli kuollessa lähes 80.

Vierailija
312/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 1980 - luvullakaan lapsia vahdittu, olivat pihalla ilman aikuisia taaperot. 

Vierailija
313/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaali haisee, jokapäiväinen paskaketju.

Vierailija
314/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaanne yrititte. 1990 - luvulla oli taaperoita ilman vanhempaa pihalla jonkun 6 - vuotiaan siskon kanssa. Nykypäivänä siitä seuraisi huost

Eipä tuosts voi kaikkia syyttää, jos siellä jonkun lapset oli ilman aikuisia. Mutta silloin ei ollut kaikilla mahdollisuutta päästä päivähoitoon kuten nykyään.

Vierailija
315/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin määräaikaisena yhdessä työpaikassa niin yksi vakituinen 60-vuotias sanoi, että kannattaa mennä isän kanssa syömään niin ehtii puhua.

En kehdannut sanoa, että niin olen 40 ja mulla on isä kuollut. 

Vierailija
316/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaukset ei toimi. Mutta olen kohta 50 ja olen käynyt tarhassa eskarin ja ollut perhepäivähoidossa, että se siitä 1980-luvun lastenhoitopulasta. Ja luokkakaverit kävi tarhan. 

Vierailija
317/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielenkiintoista nähdä miten rikkaan eliitin hajoita ja hallitse strategia toimii... tavalliset ihmiset on yllytetty taistelemaan keskenään kun samaan aikaan todellisuudessa kaikkien rahat on varastanut rikas eliitti, WEF ja EU miljardöörit ja valtavat corporaatiot kuten Blackrock....

WEF köyhdyttämisen agenda etenee vakaasti kun samalla tavalliset ihmiset keskittyvät toisiinsa eivätkä rikkaan eliitin kaatamiseen ennen kuin on jo aivan liian myöhäistä...

Vierailija
318/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaanne yrititte. 1990 - luvulla oli ta

Nyt 40-vuotias on syntynyt 1983. Eli 90-luvulla olet ollut jo kouluikäinen - et taapero.

Vierailija
319/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama 1980 tai 1990 luku niin taaperot oli ilman vanhempia pihalla. 

Vierailija
320/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mielenkiintoista nähdä miten rikkaan eliitin hajoita ja hallitse strategia toimii... tavalliset ihmiset on yllytetty taistelemaan keskenään kun samaan aikaan todellisuudessa kaikkien rahat on varastanut rikas eliitti, WEF ja EU miljardöörit ja valtavat corporaatiot kuten Blackrock....

WEF köyhdyttämisen agenda etenee vakaasti kun samalla tavalliset ihmiset keskittyvät toisiinsa eivätkä rikkaan eliitin kaatamiseen ennen kuin on jo aivan liian myöhäistä...

Rikas eliitti ei saa enää ensi vuonna avustajia ja lastenhoitajia kotiin jos ei maksa 40 h joka viikko palkkaa. 

Ensi vuonna alkaa myös monella taviksella kitinä, kun ei saa avustajaa kotiin, kun puoliso on pyörätuolissa ja jonkun pitäisi ulkoiluttaa koira, tehdä ruokaa ja siivota.