Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse
Tässä tilastoa kaikille nuorten ja työikäisten rahoilla eläville boomereille, jotka väittävät täällä maksaneensa eläkkeensä itse. Teidän mielestänne nuorilta pitäisi vaan leikata, no milläs teidät sitten elätetään kun nuoria ei tueta opintoihin ja työelämään
Kommentit (785)
No paljonkos te nuoremmat nyt sitten maksatte itse tulevista omista eläkkeistänne? Itse asiassa monetkaan ei yhtään mitään, kun ette ole töissä.
Joku sitten ne teidänkin eläkkeenne maksaa, mutta ette te itse.
Kuunnelkaa sitten sitä räyhäämistä.
Toimeentulotukea ei saa, jos on mökki.
Nuoremmat ei voi ostaa maaseudun mummonmökkiä viikonloppupaikaksi. Ei ole enää työttömyysturvaa, jos irtisanotaan.
Ja asumistukea ei saa enää omistusasuntoon ja työtön ei saa kilometrikorvauksia, jos työkkäri määrää työkokeiluun.
Vierailija kirjoitti:
No paljonkos te nuoremmat nyt sitten maksatte itse tulevista omista eläkkeistänne? Itse asiassa monetkaan ei yhtään mitään, kun ette ole töissä.
Kyllä me ollaan töissä. Itse olen nyt 4 syksyä uudessa työpaikassa. Joka syksy on 3 kuukauden koeaika eikä saa sairasajan palkkaa ensimmäisiin kuukausiin.
Oikeastiko sä luulet, että kaikki töissäkäyvät on vakituisia. Siksi te saatte niitä en tiedä vastauksia, kun työpaikat koko ajan vaihtuu.
Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa ruohikoita ja haravoimassa jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me ollaan töissä. Itse olen nyt 4 syksyä uudessa työpaikassa. Joka syksy on 3 kuukauden koeaika eikä saa sairasajan palkkaa ensimmäisiin kuukausiin.
Oikeastiko sä luulet, että kaikki töissäkäyvät on vakituisia. Siksi te saatte niitä en tiedä vastauksia, kun työpaikat koko ajan vaihtuu.
Kysyn gollegalta, selvittelen asiaa ja soitan uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
En tule ikinä auttamaan enkä hoitamaan eläkeläisiä. Ottakoot maksulliset palvelut kotiin, kun saavat aivoinfarktin.
Sitten kun olet itse eläkkeellä ja saat aivoinfarktin tms niin miten koet kun moni sanoo saman, ettei tule sinua hoitamaan?
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa ruohikoita ja haravoimassa jne
Mummu tuli hakemaan lastentarhasta lasta. Hoidan lapsia 6 kuukautta ja sitten mun tilalle tulee Rane.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tule ikinä auttamaan enkä hoitamaan eläkeläisiä. Ottakoot maksulliset palvelut kotiin, kun saavat aivoinfarktin.
Sitten kun olet itse eläkkeellä ja saat aivoinfarktin tms niin miten koet kun moni sanoo saman, ettei tule sinua hoitamaan?
Vuokra-asunto ja vuokraisäntä on se joka tekee asuntonsa loppusiivouksen.
Kun mä olin työkokeilussa sairaalassa niin osastonsihteeri lähti ruokatauolle ja käski mun vastata puhelimeen.
Kiva vastata, jos soittaa jonkun kuolleen omainen ja olet kaikesta ihan pihalla.
Juu, exitus paperit, pieni hetki.
Ei ole työttömillä helppoa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Niitä näkee usein vetelehtimässä hoivakodeissaan vaikka voisivat osallistua kiky-talkoisiin vaikka roskia ja risuja keräämällä.
Joo, ja sairaalan käytävillä makaamassa ohuen filtin alla. Ylös siitä ja töihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.minilex.fi/a/testamentista-luopuminen-osittain
Mutta tuolloin jonkun toisen täytyy maksaa perintövero siitä loppuosasta esim. sun sisar tai lapsi.
Laksi voi kiletäytyä koko perinnöstä ja asunnon arvon muuttotappiokunnassa voi laitta - 40 000 euron arvoiseksi (purkukulut)
Jos kieltäytyy perinnöstä niin se menee automaattisesti omille lapsille.
Ja perukirjaan tulee asunnon arvoksi markkinahinta.
Kyllä aikuinen lapsi voi kieltäytyä myös perinnöstä ja markkinahinta asunnolle voi myös olla negatiivinen.
Hei kaikki boomerit! Tässä ketjussa on niin vanhusvihamielisiä kommentteja, että nyt pannaan testamentit uusiksi.
Määrätään talot ja mökit ja säästöt erilaisille järjestöille ja tehdään nämä meidän kuolemaa odottavat sydämettömät nuoret perinnöttömiksi vihapuheen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuolloin jonkun toisen täytyy maksaa perintövero siitä loppuosasta esim. sun sisar tai lapsi.
Laksi voi kiletäytyä koko perinnöstä ja asunnon arvon muuttotappiokunnassa voi laitta - 40 000 euron arvoiseksi (purkukulut)
Kyllä aikuinen lapsi voi kieltäytyä myös perinnöstä ja markkinahinta asunnolle voi myös olla negatiivinen.
Joo, mutta perukirjaa ei tehdä yksin ja lakimies jne ketä sen tekee katsoo hyväksyykö hinnan.
Jos lapsi kieltäytyy perinnöstä niin se menee suvussa eteenpäin. Suvussa joku sen veron maksaa.
Tuo nuorten valittaminen eläkkeistä on sama kuin sahaisivat omaa oksaansa. Sinällään se ei haittaa mitään mutta kun se vanhuus sitten iskee omiin jäseniin niin kannattaa muistaa kenen ehdotuksesta niitä heikennyksiä tänä päivänä tehtiin 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aikuinen lapsi voi kieltäytyä myös perinnöstä ja markkinahinta asunnolle voi
Pakkohan se markkinahinta on hyväksyä perunkirjaan ei sitä voi yliarvioidakaan ja jos hinta on negatiivinen niin thats it.
Vierailija kirjoitti:
Tuo nuorten valittaminen eläkkeistä on sama kuin sahaisivat omaa oksaansa. Sinällään se ei haittaa mitään mutta kun se vanhuus sitten iskee omiin jäseniin niin kannattaa muistaa kenen ehdotuksesta niitä heikennyksiä tänä päivänä tehtiin 😀
Me maksetaan palkkojen eläkemaksuista teidän eläkkeet.
Jos asunnon arvoksi tulee perukirjaan liian alhainen hinta niin silloin joutuu maksamaan enemmän veroa myydessä, jos myyntihinta on isompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me maksetaan palkkojen eläkemaksuista teidän eläkkeet.
Totta. Ja teidän jälkeläisenne maksavat teidän eläkkeenne. Niinhän se menee että jos heikennätte eläkkeitä nyt niin samalla heikennätte omia eläkkeitänne. Eihän siinä ole mitään pahaa kunhan ymmärrätte asian itsekin ja sen kuinka se osuu omaan nilkkaan sitten aikanaan.
Juu, työkokeilua nuorille ja saatte pitää perintöpaskanne kunnossa ja remontoida niitä, että ei ohikulkija loukkaa.