Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse

Vierailija
01.11.2023 |

Tässä tilastoa kaikille nuorten ja työikäisten rahoilla eläville boomereille, jotka väittävät täällä maksaneensa eläkkeensä itse. Teidän mielestänne nuorilta pitäisi vaan leikata, no milläs teidät sitten elätetään kun nuoria ei tueta opintoihin ja työelämään

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009960101.html

Kommentit (785)

Vierailija
321/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mielenkiintoista nähdä miten rikkaan eliitin hajoita ja hallitse strategia toimii... tavalliset ihmiset on yllytetty taistelemaan keskenään kun samaan aikaan todellisuudessa kaikkien rahat on varastanut rikas eliitti, WEF ja EU miljardöörit ja valtavat corporaatiot kuten Blackrock....

WEF köyhdyttämisen agenda etenee vakaasti kun samalla tavalliset ihmiset keskittyvät toisiinsa eivätkä rikkaan eliitin kaatamiseen ennen kuin on jo aivan liian myöhäistä...

Rikas eliitti ei saa enää ensi vuonna avustajia ja lastenhoitajia kotiin jos ei maksa 40 h joka viikko palkkaa. 

Ensi vuonna alkaa myös monella taviksella kitinä, kun ei saa avustajaa kotiin, kun puoliso on pyörätuolissa ja jonkun pitäisi ulkoiluttaa koira, tehdä ruokaa ja siivota. 

No, maksaa 40 h joka viikko palkkaa niin saa avustajan tai sitten lykkää puolison laitoshoitoon tai jää pois töistä ja hoitaa puolison itse leikatulla työttömyystuella. 

Vierailija
322/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Työmarkkinatuki on 595 netto. Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista, pakko jättää yhtiölainat ja, vuokrat maksamatta ja, ostaa ruokaa. 

Mitä jos vaikka tekisit itse jotain asialle?

Hassua kadehtia työssä käyvien tuloja kun yhtä hyvin voisi itsekin mennä työhön. Vai onko se niin, että haluaisit työssä käyvän kanssa yhtä paljon rahaa tilillesi,mutta et kuitenkaan kykene työtä tekemään?

Onko se henkisellä tasolla liian vaativaa, vai fyysisesti mahdotonta ? Jokin syyhän siihen pitää olla, että ei kykene itse mitään tekemään. Minulla on lapsi. Ei ole riittävä selitys,sillä työssäkäyvilläkin on lapsia. Olen käynyt vain peruskoulun..sekään ei ole hyväksyttävä selitys,sillä ihan yhtä hyvin olisit voinut ja saanut ilmaisen jatko-opinnon niinkuin muutkin ovat saaneet.

Olet itse valinnut sosiaalisen asemasi joten älä hyvä ihminen

Voi hyvää päivää todellakin. Olen varsin hyvätuloinen työssäkäyvä ja ihan riittävästi koulutettu. Myös päihdeperheestä, ja isäni on ollut jo vuosikymmeniä mt-eläkkeellä. Kommentin luettuani jäin suu auki ihmettelemään, voiko joku olla oikeasti noin pahasti pihalla todellisuudesta, että kirjoittaisi moista puppua tosissaan.

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaukset ei toimi. Mutta olen kohta 50 ja olen käynyt tarhassa eskarin ja ollut perhepäivähoidossa, että se siitä 1980-luvun lastenhoitopulasta. Ja luokkakaverit kävi tarhan. 

Minun asuinpaikassani 80-luvun lopulla kunnalliset hoitopaikat menivät yksinhuoltajille tai todella pienituloisille. Normaalituloisen perheen lapsilla ei mitään asiaa. Yksityinen pph oli ainut vaihtoehto (jos sattui löytymään). Mutta siitä huolimatta en tunne yhtään perhettä, joka siihen aikaankaan olisi jättänyt alle kouluikäisen lapsensa heitteille. Jos tätä on ilmennyt, liittynee sitten alempiin sosiaaliluokkiin yms elämänhallinnan ongelmiin. Ei suinkaan ollut mikään aikakauden tapa.

Vierailija
324/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaukset ei toimi. Mutta olen kohta 50 ja olen käynyt tarhassa eskarin ja ollut perhepäivähoidossa, että se siitä 1980-luvun lastenhoitopulasta. Ja luokkakaverit kävi tarhan. 

Minun asuinpaikassani 80-luvun lopulla kunnalliset hoitopaikat menivät yksinhuoltajille tai todella pienituloisille. Normaalituloisen perheen lapsilla ei mitään asiaa. Yksityinen pph oli ainut vaihtoehto (jos sattui löytymään). Mutta siitä huolimatta en tunne yhtään perhettä, joka siihen aikaankaan olisi jättänyt alle kouluikäisen lapsensa heitteille. Jos tätä on ilmennyt, liittynee sitten alempiin sosiaaliluokkiin yms elämänhallinnan ongelmiin. Ei suinkaan ollut mikään aikakauden tapa.

Kyllä meidän kaupungissa oli tarhassa ihan naimisissa olevien lapsia. On vieläkin naimisissa noiden kaverien vanhemmat. Rakensivat 2 taloa. 

Vierailija
325/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli 30 vuotta työelämässä ja saa omaa eläkettä 1100 netto ja leskeneläkettä 1000 netto eli 2100 netto. Velaton asunto, jää kuukaudessa 1700 shoppailu rahaa ja asunnossa remontit tehty. 

Vierailija
326/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti oli 30 vuotta työelämässä ja saa omaa eläkettä 1100 netto ja leskeneläkettä 1000 netto eli 2100 netto. Velaton asunto, jää kuukaudessa 1700 shoppailu rahaa ja asunnossa remontit tehty. 

Nuorempi sukupolvi on palkattomissa työkokeilussa ja maksaa korkeaa vuokraa. Ei ole rahaa parturiin. Siksi kaupoissa jne on töissä ihmisiä, joilla on itse leikattu tukka kiinno ponnarilla, letillä tai nutturalla. 

Vierailija
327/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Suuria eläkkeitä pitäisi ehdottomasti leikata. Ei yksi väestönosa voi vältellä vastuutaan tässä taloustilanteessa.

Paljonko on suuri eläke?

Kun tekee 30 tuntia joka viikko vuorotöitä kaupassa niin saa 1300 netto kuukaudessa. 

Ja 40 h viikossa vuorotöitä niin saa 1600 netto. 

Moni joutuu nyt luopumaan autosta, kun hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat. Eli ei voi enää olla kaupassa töissä, kun kauppa menee kiinni klo 23.00 eikä silloin kulje enää linja-autoa. 

Niin pitääkin leikata Joos ei kokopävätyöllä pärjää saa katsoa peiliin ,Ei ole muiden asia kustantaa toisten elämistä.

Vierailija
328/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me eläkeläiset olemme maksaneet eläkkeemme. Osan suoraan rahana ja loput tekemällä 35-50 vuotta työtä isänmaamme hyväksi. Kaiken lisäksi eläkkeemme on paljon pienempi ja eläkkeelle pääsy vanhempana kuin meille työelämän aloittaessamme luvattiin. Kaiken lisäksi työeläkekassojen pääomavaranto kasvaa vuosi vuodelta ja työeläkeläisten määrä alkaa pikkuhiljaa pienentyä, kun suuret ikäluokat siirtyvät tuonilmaisiin.

Vierailija
329/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutturassa hiusten latvat ei näy, jos on palkattomassa työkokeilussa esim. kirjastossa tai sairaalan osastolla tai nuorisotalolla toimistotöissä. 

Vierailija
330/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Suuria eläkkeitä pitäisi ehdottomasti leikata. Ei yksi väestönosa voi vältellä vastuutaan tässä taloustilanteessa.

Paljonko on suuri eläke?

Kun tekee 30 tuntia joka viikko vuorotöitä kaupassa niin saa 1300 netto kuukaudessa. 

Ja 40 h viikossa vuorotöitä niin saa 1600 netto. 

Moni joutuu nyt luopumaan autosta, kun hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat. Eli ei voi enää olla kaupassa töissä, kun kauppa menee kiinni klo 23.00 eikä silloin kulje enää linja-autoa. 

Niin pitääkin leikata Joos ei kokopävätyöllä pärjää saa katsoa peiliin ,Ei ole muiden asia kustantaa toisten elämistä.

Juu, työt kaupassa loppuu ja auto laitetaan pois. 

Jos ei riitä myyjiä niin kaupat voidaan laittaa arkisin kiinni jo 18.00, lauantaina klo 14.00 ja sunnuntaina kiinni. Noin oli 1980-luvulla.

Vierailija
331/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me eläkeläiset olemme maksaneet eläkkeemme. Osan suoraan rahana ja loput tekemällä 35-50 vuotta työtä isänmaamme hyväksi. Kaiken lisäksi eläkkeemme on paljon pienempi ja eläkkeelle pääsy vanhempana kuin meille työelämän aloittaessamme luvattiin. Kaiken lisäksi työeläkekassojen pääomavaranto kasvaa vuosi vuodelta ja työeläkeläisten määrä alkaa pikkuhiljaa pienentyä, kun suuret ikäluokat siirtyvät tuonilmaisiin.

Ette ole maksaneet eläkkeitänne. Verojen maksu ei liity eläkkeisiin vaan työeläkemaksu mitä ette maksaneet tarpeeksi. 

Vierailija
332/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni lopettaa työt myös ravintoloissa, koska ei saa enää soviteltua eikä saa koko-aikatyötä eikä ole enää rahaa autoon. Linja-autoa ei tule kotiin enää klo 24.00.

Eli voidaan näin lauantaisin laittaa ravintolat jo klo 18.00 kiinni ja eliitti keksii kotona jotain tekemistä. 

Vierailija
333/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso joutuu lopettamaan kotihoitaja työt, koska mä en saa enää ansiosidonnaista ja meillä ei ole rahaa pitää enää autoa. Sitä en tiedä kuka eläkeläisten luona käy lääkkeet antamassa. 

Vierailija
334/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni lopettaa työt myös ravintoloissa, koska ei saa enää soviteltua eikä saa koko-aikatyötä eikä ole enää rahaa autoon. Linja-autoa ei tule kotiin enää klo 24.00.

Eli voidaan näin lauantaisin laittaa ravintolat jo klo 18.00 kiinni ja eliitti keksii kotona jotain tekemistä. 

Eliitin vaimot voi tehdä kotona pizzaa. 

Vierailija
335/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puoliso joutuu lopettamaan kotihoitaja työt, koska mä en saa enää ansiosidonnaista ja meillä ei ole rahaa pitää enää autoa. Sitä en tiedä kuka eläkeläisten luona käy lääkkeet antamassa. 

Auton vakuutukset, katsastus, remontit, talvirenkaat, öljyn vaihto, auton käyttömaksu, bensat. 

Eläkeläiset voi maksaa noi, jos haluaa kotihoitajan. 

Vierailija
336/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta paskanjauhantaa tämäkin aihe. 

90% täällä päivystäjistä pilaa aiheen kuin aiheen. Tuntuu kuin Suomi olisi täynnä hulluja. 

Vierailija
337/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla on kauppoja, joissa ei ole ollenkaan myyjää. Meille tulee varmaan kans noi. Koska perheessä voidaan tehdä vuorotyötä jatkossa vain, jos molemmilla on vakituinen kokoaikatyö. Muuten ei ole rahaa autoon. 

Vierailija
338/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mielenkiintoista nähdä miten rikkaan eliitin hajoita ja hallitse strategia toimii... tavalliset ihmiset on yllytetty taistelemaan keskenään kun samaan aikaan todellisuudessa kaikkien rahat on varastanut rikas eliitti, WEF ja EU miljardöörit ja valtavat corporaatiot kuten Blackrock....

WEF köyhdyttämisen agenda etenee vakaasti kun samalla tavalliset ihmiset keskittyvät toisiinsa eivätkä rikkaan eliitin kaatamiseen ennen kuin on jo aivan liian myöhäistä...

MITÄ PASKAA SINÄKIN JAUHAT? 

Rikas eliitti ei saa enää ensi vuonna avustajia ja lastenhoitajia kotiin jos ei maksa 40 h joka viikko palkkaa. 

Ensi vuonna alkaa myös monella taviksella kitinä, kun ei saa avustajaa kotiin, kun puoliso on pyörätuolissa ja jonkun pitäisi ulkoiluttaa koira, tehdä ruokaa ja siivota. 

Vierailija
339/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄäLLÄ PASKAA JAUHETAAN AMUSTA ILTAAN.

Vierailija
340/785 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään paskaa. Avustajilta leikataan soviteltua päivärahaa ja asumistukea. Tähän asti he on tehneet 20-30 työtuntia viikossa.

Luuletko, että he tekee 40 tuntia työtä aamulla, päivällä ja illalla. Ei lasta voi viedä tarhaan 3 kertaa päivässä. 

Avustajan työtä ei enää tehdä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi