Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse
Tässä tilastoa kaikille nuorten ja työikäisten rahoilla eläville boomereille, jotka väittävät täällä maksaneensa eläkkeensä itse. Teidän mielestänne nuorilta pitäisi vaan leikata, no milläs teidät sitten elätetään kun nuoria ei tueta opintoihin ja työelämään
Kommentit (785)
Vierailija kirjoitti:
Tuo nuorten valittaminen eläkkeistä on sama kuin sahaisivat omaa oksaansa. Sinällään se ei haittaa mitään mutta kun se vanhuus sitten iskee omiin jäseniin niin kannattaa muistaa kenen ehdotuksesta niitä heikennyksiä tänä päivänä tehtiin 😀
Vanhempani pääsivät helpommalla työikäisinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako laittaa liian alhaista hintaa maaseudun talolle perukirjaan, kun asuntoa joutuu kuitenkin remontoimaan, koska jos joku sivullinen menee sinne ja loukkaa itsensä niin on vastuussa. Ei voi olla rikkoutuneita ikkunoita tai antaa putkien levitä jolloin asunto voi kosteuden takia mädäntyä ja tippuu vielä joku lattiasta läpi, jos talossa on yläkerta. Tulee kallis lasku.
Tiedän 2 ihmistä jotka on vanhassa rintamamiestalossa tippunut lattian läpi kellari kerrokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nuorten valittaminen eläkkeistä on sama kuin sahaisivat omaa oksaansa. Sinällään se ei haittaa mitään mutta kun se vanhuus sitten iskee omiin jäseniin niin kannattaa muistaa kenen ehdotuksesta niitä heikennyksiä tänä päivänä tehtiin 😀
Me maksetaan palkkojen eläkemaksuista teidän eläkkeet.
Totta. Ja teidän jälkeläisenne maksavat teidän eläkkeenne. Niinhän se menee että jos heikennätte eläkkeitä nyt niin samalla heikennätte omia eläkkeitänne. Eihän siinä ole mitään pahaa kunhan ymmärrätte asian itsekin ja sen kuinka se osuu omaan nilkkaan sitten aikanaan.
Ansiosidonnaista leikataan, miksi ansiosidonnaisen maksu ei alene.
Eli maksan saman maksun ja saan vähemmän ansiosidonnaista.
Ei ole järkeä ainakaan jos saa melkein saman verran kuin työmarkkinatuki, kun lapsikorotukset poistetaan ja ansiosidonnaista porrastetaan.
Ihmiset eroavat liitoista ja silloin saa poistaa vuorolisät. Liitot voivat toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.
Olen maksanut aikoinaan 16-vuotiaasta lähtien eläkemaksua palkastani. Eläkettä alkoi kertyä silloin vasta 23-vuotiaana. Kyllä nykyeläkeläisetkin ovat maksaneet vanhempien eläkkeitä työssä ollessaan.
Eläkkeestä peritään veroa suuremman prosentin mukaan kuin työtulosta. Kaikesta kaupasta ostamastamme maksamme saman alvin kuin työssä olevat. Lääkekulut nousevat, kun Hallitus nostaa lääkkeiden alvia. Kyllä ne pienen eläkkeen korotukset kuluu ihan pakollisiin menoihin.
Ihan ilkeyttäni annan neuvon: Tehkää niitä tulevia veronmaksajia, kun vielä kykenette. Meistä ei enää ole siinä asiassa auttajiksi.
Ek on halunnut poistaa vuorolisät jo pitkään ja se onnistuu huonontamalla ansiosidonnaista jolloin ihmiset eroavat liitoista ja silloin saa poistaa vuorolisät.
Liitot ei myöskään aja enää joka toinen vuosi palkankorotuksia.
Jokainen neuvottelee yksin itse.
Vierailija kirjoitti:
Olen maksanut aikoinaan 16-vuotiaasta lähtien eläkemaksua palkastani. Eläkettä alkoi kertyä silloin vasta 23-vuotiaana. Kyllä nykyeläkeläisetkin ovat maksaneet vanhempien eläkkeitä työssä ollessaan.
Eläkkeestä peritään veroa suuremman prosentin mukaan kuin työtulosta. Kaikesta kaupasta ostamastamme maksamme saman alvin kuin työssä olevat. Lääkekulut nousevat, kun Hallitus nostaa lääkkeiden alvia. Kyllä ne pienen eläkkeen korotukset kuluu ihan pakollisiin menoihin.
Ihan ilkeyttäni annan neuvon: Tehkää niitä tulevia veronmaksajia, kun vielä kykenette. Meistä ei enää ole siinä asiassa auttajiksi.
Teillä ei mene verojen lisäksi elämaksua.
Mulla palkka on 2400 brutto ja veroprosentti 20 ja lisäksi menee eläkemaksua 177 euroa, työttömyysvakuutusmaksua 33 euroa ja sairasvakuutusmaksua 33 euroa.
Jos kuolee lähes heti, kun pääsee eläkkeelle, niin silloinhan rahat jäävät eläkekassaan, vai? Toisaalta taas esim. lihavuus kuulemma tappaa aikaisin, mutta silti ei saisi olla lihava, kun jotenkin on yhteiskunnalle rasitteeksi.
Voisitko luonnehtia, miten pitäisi olla, ettei kunnioitusta herättävää ikäpolveasi vain mitenkään rasittaisi? Pitäisikö kannabis vapauttaa ja käyttöhuoneita joka kulmalle?
Ap, haluatko kaikkien meidän eläkeläisten rahat ja omaisuuden, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla palkka on 2400 brutto ja veroprosentti 20 ja lisäksi menee eläkemaksua 177 euroa, työttömyysvakuutusmaksua 33 euroa ja sairasv
2400 brutto palkasta jää 1700 netto, jos ei saa veronpalautusta ja lasketaan lomarahat mukaan.
Kaupan alalla saa yleensä vain 30 työtuntia ja palkka 1300 netto kuukaudessa.
Nyt kun hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat niin luuletteko, että myyjät jää Helsinkiin tai avustajat jotka saa saman verran. Ei jää, he muuttavat halvempiin kaupunkeihin.
Suomen lain mukaan jokainen saa valita asuinkaupunkinsa eikä ihmisiä voi siirtää Helsinkiin eikä pakottaa jäämään sinne.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan alalla saa yleensä vain 30 työtuntia ja palkka 1300 netto kuukaudessa.
Nyt kun hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat niin luuletteko, että myyjät jää Helsinkiin tai avustajat jotka saa saman verran. Ei jää, he muuttavat halvempiin kaupunkeihin.
Suomen lain mukaan jokainen saa valita asuinkaupunkinsa eikä ihmisiä voi siirtää Helsinkiin eikä pakottaa jäämään sinne.
Palkka 1300 netto ja vuokra 800-900
Tyhminäkö meitä pidätte. Me muutetaan Helsingistä pois.
Ja myös muualla moni lopettaa työt.
Hoitakaa itse sairaat omaisenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla palkka on 2400 brutto ja veroprosentti 20 ja lisäksi menee eläkemaksua 177 euroa, työttömyysvakuutusmaksua 33 euroa ja sairasv
No eihän sitä tietenkään enää eläkkeestä mene, kun niitä on jo työaikana kymmeniä vuosia maksettu! Loppuu tuo e.maksujen maksaminen sinultakin sitten kun eläkkeelle pääset. Maksa kiltisti vaan nyt, seuraava sukupolvi maksaa sitten sinunkin eläkkeesi.
Eläkeläiset on ilkeitä. Sanotaan että maksa eläkemaksut.
Me sanotaan, että käy itse kaupassa ja tee ruoka, kun saat aivoinfarktin. Ateriapalvelun lämmin ruoka maksaa noin 200 kuukaudessa ja välipalat tuo kauppa, ottaa kotiinkuljetusmaksun.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset on ilkeitä. Sanotaan että maksa eläkemaksut.
Me sanotaan, että käy itse kaupassa ja tee ruoka, kun saat aivoinfarktin. Ateriapalvelun lämmin ruoka maksaa noin 200 kuukaudessa ja välipalat tuo kauppa, ottaa kotiinkuljetusmaksun.
Kotihoitaja maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan ja hän käy 2-3 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla.
Eli pyykkipalvelu ja siivouspalvelu ja kylvetyspalvelu on ostettava erikseen.
Meidän nuorempien pitää varmaan nostaa noiden palvelujen hintoja.
Pyykkikoneella ei tee mitään eläkkeellä, jos sitä ei käytä itse tai omainen.
Kotihoitaja ei pese pyykkiä.
Pyykkipalvelu on erikseen, se on maksullinen palvelu. Pyykit haetaan kotoa muualle pestäväksi.
No tämä systeemi on ollut jo vuodikymmeniä. Heräsitkö vasta nyt? Myös 20 v sitten eläkkelle jääneet, niillä oli sama tilanne kun nykyajalla.
Kotihoitaja antaa lääkkeet, aamupalaa tai välipalaa, auttaa pukemisessa. Voi ehkä viedä roskapussin.
Meillä asui naapurissa muistisairas ja seurasin kun kotihoitaja kävi 3 kertaa päivässä ja oli 10 minuuttia kerralla.
Tuo muistisairas lähti välillä asunnosta ulos.
Vierailija kirjoitti:
No tämä systeemi on ollut jo vuodikymmeniä. Heräsitkö vasta nyt? Myös 20 v sitten eläkkelle jääneet, niillä oli sama tilanne kun nykyajalla.
Eläkemaksuja on maksettu palkoista seuraavasti:
1963-1983 vain 5 miljardia
1984-2009 vain 95 miljardia
Ja 2010 - 2020 jopa 100 miljardia
Vierailija kirjoitti:
Kotihoitaja antaa lääkkeet, aamupalaa tai välipalaa, auttaa pukemisessa. Voi ehkä viedä roskapussin.
Meillä asui naapurissa muistisairas ja seurasin kun kotihoitaja kävi 3 kertaa päivässä ja oli 10 minuuttia kerralla.
Tuo muistisairas lähti välillä asunnosta ulos.
Joskus kun olin etätöissä niin tuo muistisairas naapuri yritti avaimella avata meidän ovea.
Mutta ei se mua haitannut, tiesin että hoitojonot on pitkät.
Kannattaako laittaa liian alhaista hintaa maaseudun talolle perukirjaan, kun asuntoa joutuu kuitenkin remontoimaan, koska jos joku sivullinen menee sinne ja loukkaa itsensä niin on vastuussa. Ei voi olla rikkoutuneita ikkunoita tai antaa putkien levitä jolloin asunto voi kosteuden takia mädäntyä ja tippuu vielä joku lattiasta läpi, jos talossa on yläkerta. Tulee kallis lasku.