Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mihin aikaan teidän 7-8kk vauvanne menevät nukkumaan?

30.12.2006 |

Meillä yökukkuja: Nukkumaan 23-24 maissa! Herää sitten 9-10 maissa (ja viime aikoina valvoo yöllä n. 2 tuntia täysin pirteänä. Toivottavasti tämä vaihe menee pian ohi.)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee iltaisin unille 19.30 ja aamulla herätään klo 7. Tämä rytmi on ollut jo pitkään.

Vierailija
2/10 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin esikoinen menee nukkumaan noin 20-21 ja vauva 7kk heti sen jälkeen. Esikoinen ei nuku päikkäreitä, vauva nukkuu yht.3-4h. Aamulla herätään noin 9-10 aikaan!

papuna:

Molemmat lapsukaisemme menevät n. 22-22.30 nukkumaan ja heräävät n. 9-9.30, ikää kohta 3v ja 5kk. Tämä on meidän perheelle enemmän kuin loistava rytmi, emme kukaan haluaisi kukonlaulun aikaan nousta.

Joskus ottaa päähän kun joutuu selittelemään tätä muille, mutta en minäkään itse hen.koht haluaisi, että lapsemme menisivät klo 19 nukkumaan ja heräisivät klo 6-7. Ei sovi meille, kiva niille joille sopii taas se.

Ymmärrän tuskasi jos olet itse aamuihmisiä ja illan torkku. Sitten voi yrittää vähän muuttaa sitä itse. Jos haluat muuttaa vain siksi, että niin " pitää" olla, älä näe vaivaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapsukaisemme menevät n. 22-22.30 nukkumaan ja heräävät n. 9-9.30, ikää kohta 3v ja 5kk. Tämä on meidän perheelle enemmän kuin loistava rytmi, emme kukaan haluaisi kukonlaulun aikaan nousta.

Joskus ottaa päähän kun joutuu selittelemään tätä muille, mutta en minäkään itse hen.koht haluaisi, että lapsemme menisivät klo 19 nukkumaan ja heräisivät klo 6-7. Ei sovi meille, kiva niille joille sopii taas se.

Ymmärrän tuskasi jos olet itse aamuihmisiä ja illan torkku. Sitten voi yrittää vähän muuttaa sitä itse. Jos haluat muuttaa vain siksi, että niin " pitää" olla, älä näe vaivaa!

Vierailija
4/10 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas molemmat lapset on opetettu nukkumaan viimeistään klo 21.00, mutta yleensä ovat unten mailla jo klo 20.30. Itse en ole mikään aamuvirkku mutta silti pidän äärimmäisen tärkeänä sitä että illat jäävät minulle ja miehelle sitä omaa ja yhteistä aikaa. Kun lapset nukkuvat aikaisin on iltaisin monta tuntia aikaa tehdä omia juttuja, vaan löhötä, tehdä kotitöitä, viettää laatuaikaa jne jne. Ja toisaalta vaikka joskus aamuisin väsyttää, niin silti tuntuu että päivän aikana ehtii tehdäkin jotakin. Kun pikkukakkosemme syntyi syyskuussa niin aluksi hän nukahti yöunille vasta 23.00 aikaan, mutta siinä ei tosiaan jäänyt itselle yhtään omaa aikaa ja nopeasti vaavi oppi uuden rytmin. Eikä meillä lapset silti noude kukonlaulun aikaan, yleensä meillä noustaan klo 8.00.

Meidän esikoisella venyi nukkumaan meno muistaakseni juuri tuossa 7-8kk iässä aina vain myöhemmäksi mutta me alettiin tehdä niin että kylmästi jätettiin viimeiset iltatorkut pois eli kun tyttö normaalisti nukkui vielä puolen tunnin unet siinä kuuden, puoli seitsemän maissa niin ei annettu nukkua ja laitettii yöunille jo klo 20.00 jälkeen. Toimi loistavasti ainakin meillä!

Nazu

Vierailija
5/10 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää sitten aamulla klo 7. Ikää on 6,5kk

Tytteli-83

Vierailija
6/10 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos päikkärit on nukuttu kovin aikaisin, saattaa nukutus onnistua jo klo 21. Aamuisin noustaan klo 8-9 tienoilla. Meillä harrastetaan myös noita yökukkumisia, pari yötä viikossa keskimäärin taitaa mennä ilman yöheräämistä.

Vierailija
7/10 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika 8 kk ja mennyt aina 20.00-20.30 yöunille. heräilee 8.00 aikoihin

peetu ja onni

Vierailija
8/10 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että klo. 20.30 menee yöunille ja herää klo. 7!!

M

Vierailija
9/10 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus menee 21.30, mutta silloin on sit niin väsynyt ettei meinaa kunnolla nukahtaa. Aamulla herää 8-9 aikoihin.

On hyvä rytmi meille, kun isompi menee samaan aikaan ja herää samaan aikaan, nukkuvat päikkärit samaan aikaan. Isompi 2v ja pienempi pian 8kk.

Vierailija
10/10 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö 7,5kk menee yö unille yleensä 21-21.30. Joskus jos päiväunet ovat menneet myöhäisiksi unille mennään vasta 22 aikoihin. Pikkuvauvana nukhati pitkän aikaa vasta 24-01. Nyt tämä rytmi on ollut kuukauden verran sitä ennen hetken aikaa nukhadettiin vasta 23, vaikka sitä ennen oli hetken nukahtanut 21 aikaan.

Aamulla herätään tällä hetkellä klo 8, vielä viikko sitten herättiin 6.30-7 (vaikka samaan aikaan mentiin nukkumaan). Tosin nyt ei sitten nukuta päiväunia kerrallaan kuin 30min-1h. (Ennen jopa 2 tuntia kerralla)