Miten saa apua mielenterveyteen?
Minulla tulee ajoittain kausia kun olen tosi masentunut ja silloin mietin rajujakin asioita joita en jaksa tässä nyt avata. Mutta haluaisin todella jutella jollekkin ammattilaiselle ja saada apua näihin masennus kohtauksiin ennenkuin teen joku kerta oikeasti jotain.
Parin vuoden ajan olen useasti yrittänyt hommata itselleni apua, mutta homma tyssää aina siihen että pitäisi soittaa, ja pahimmillaan on takaisinsoitto järjestelmä mikä ahdistaa ja vaikeuttaa yhteydenottoa vielä enemmän. Miten minä saan apua kun en vaan kykene soittamaan! :(
Toki tiedän että puhelimessa joudun puhumaan sekä menemään vastaanotolle mutta haluaisin alussa selittää ongelmani kirjoittamalla. Sitten on mielenterveys chatteja jotka ei ole koskaan silloin auki kun koen tarvitsevani apua ja jos onkin niin jonot on niin pitkät että ei ole mahdollisuuksia.
Kommentit (23)
Ammttilaiset eivät kyllä osaa auttaa, paitsi jos haluat lääkkeitä. Ennemmin juttelisin vaikka papille, vaikken olekaan uskovainen.
Suosittelen jonkun mielenhallintaan tähtäävän harrastuksen aloittamista.
Klubitalot. Monessa kaupungissa on. Matalan kynnyksen toimintaa mielenterveyden haasteista kärsiville. Diagnoosivapaa ja tasa-arvoista