Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoinen työpaikka

Vierailija
01.11.2023 |

Meillä on ikään kuin tiimi josta esimieskin mainitsi haastattelussa. Silti osalla on eri esimies kuin toisilla. Näiden esimiesrajojen ja maiden yli hypitään perrehtymässä toisten töihin. Paikka on niin sekava että pääni halkeaa. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OOKOO

Vierailija
2/10 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsitkö peräsuolen laskeumasta, vai kumpi pää halkeaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun mietin, että onko tällainen yleistäkin? En ole törmännyt näin sekavaan (työnkuviltaan) yms firmaan koskaan. ap

Vierailija
4/10 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kärsitkö peräsuolen laskeumasta, vai kumpi pää halkeaa?

Kyllä, sekin on vaivana.

Vierailija
5/10 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan virran mukana, yritä sisäistä kaikki mitä näet ja kuulet. Kysele paljon ja eri henkilöiltä samoja asioita. Saat useamman näkemyksen samasta asiasta. Kyllä se idea sulle pian valkenee miksi näin tehdään.

Vierailija
6/10 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo vastausta sulle, mut tuttu tunne tuo kamala sekavuus, mä koen sitä taas päivittäin. 

Meillä organisaatiouudistus menossa ja koko pakka ihan sekasin, samoja asioita hämmentää moni ja paljon on asioita joita ei kukaan hoida vaikka pyydetään useasti. Pomomme on ihan kypsä ja burnoutin partaalla, sitä evvk. Tulossa on uusi organisaatio joka on sekavin missä olen ikänä ollut, en näe siinä mitään järkeä ainakaan oman toimialan näkökulmasta. Ei oo varmaan taas mietitty yhtään nokkaa pidemmälle vaan eräs alan tyranni raivaa vaan omaa näkemystään johonkin yli. 

Mut ihan sama, palkka tuli just tilille. Eipä meiltä just nyt juuri mitään vaaditakaan, en oo koko viikolla tehny oikein mitään järkevää.

Zemppiä ja pitkää pinnaa sulle.

Vierailija
7/10 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matriisiorganisaatio. Yleinen valtiolla, yksityisestä puolesta en tiedä?

TIimeissä neljän-viiden eri esihenkilön alaisia. Lisäksi on vielä poikkitieteellisiä ohjelmia, joissa mennään sekaisin sujuvasti eri ministeriöiden hallinnoimien asioiden kanssa. Mitä väliä sillä on, kunhan itse tietää, mitä tekee. Ja jos tietää, miksi tekee, niin kaikki muuttuu paljon helpommaksi - toisille riittää motivaatioksi raha, mutta valtiolla se on vähän niin ja näin. Pakko löytää muita, sisäisiä, motivaatiotekijöitä.

Vierailija
8/10 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin tiimissä, jossa kolme eri esimiestä. Meillä tuntuu joka toinen olevan esimies. Meitä on yhteensä vajaa sata enkä tiedä suurimmasta osasta mihin tiimiin kuuluu ja kuka on esimies.

Vierailija
9/10 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan normaalilta, jos tiimin sisällä on eri maita ja siksi eri esihenkilöitä. Hankalaa jos maajaosta huolimatta täytyy hyppiä tiimistä toiseen, mutta onko maiden alla erilaisia töitä? Vai oletteko varalla joillekin, jotka ovat pääasiallisesti jonkun esihenkilön tai maan alatiimissä?

Vierailija
10/10 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Matriisiorganisaatio. Yleinen valtiolla, yksityisestä puolesta en tiedä?

TIimeissä neljän-viiden eri esihenkilön alaisia. Lisäksi on vielä poikkitieteellisiä ohjelmia, joissa mennään sekaisin sujuvasti eri ministeriöiden hallinnoimien asioiden kanssa. Mitä väliä sillä on, kunhan itse tietää, mitä tekee. Ja jos tietää, miksi tekee, niin kaikki muuttuu paljon helpommaksi - toisille riittää motivaatioksi raha, mutta valtiolla se on vähän niin ja näin. Pakko löytää muita, sisäisiä, motivaatiotekijöitä.

Nokialla oli ainakin aikoinaan samanlainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan