Äitini olisi halunnut minusta vuonna 1981 Jessican mutta isä ja mummo eivät suostuneet.Ei prinsessanimet "ole mikään uusi juttu,ennen vain
Sosiaalinen paine esti. Nykyään kun joka toinen on Jasmin tai Viktoria ei ole mitään ongelmaa antaa lapselle prameampi nimi.
Niin ja minusta tuli sitten Jenni.
Kommentit (29)
Vierailija wrote:
Ja minusta meinasi tulla SusaNNE kun pappi sekoili jotain,äiskä siten siihen että eikun SusaNNA! Olisin ollut Mikkelin ainoa Susanne.
Suskili
Kyllä ne nimet ilmoitetaan ihan kirjallisessa muodossa eikä sen mukaan jos pappi sekoilee tai jos papilla on r-vika.
Vierailija wrote:
Enemmän kyllä wt-porukassa on näitä Aino, Olivia, Sofia jne. nimiä.
Enemmän kuin missä?
Onko se sitten kiva olla Tiina P. tai pikku-Mia. tai se Riikka jolla on rillit? Mielummi vähä erikoisempi nimi.Itse vaihdoin omani 18vuotiaana.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ja minusta meinasi tulla SusaNNE kun pappi sekoili jotain,äiskä siten siihen että eikun SusaNNA! Olisin ollut Mikkelin ainoa Susanne.
Suskili
Kyllä ne nimet ilmoitetaan ihan kirjallisessa muodossa eikä sen mukaan jos pappi sekoilee tai jos papilla on r-vika.
Tämä tapahtui 1978,pappi tuli meille kotiin kastamaan ja vanhemmat kertoivat valitsemansa nimen. Lausui sen oikein mutta kun äiti sai kastetodistuksen käteen, huomasi virheen.
Nykyäänhän nimi ilmoitetaan virastoon ennen kastajaisia.
Minulla on Suomessa harvinainen nimi, joka kuitenkin kuulostaa täysin suomalaiselta jos ei ajattele nimeä sen enempää. Muistan joskus 10v toivoneeni että nimeni olisi joku ihan tavallinen Niina, Tiina, Sanna, Milja tai Elina.
Nykyään olen kuitenkin ihan tyytyväinen että nimeni on mikä on. Eipähän ole turhan paljon kaimoja.
Miksi Jessica olisi hyväksyttävämpi nimi jos sukunimi on vaikka Smith eikä Virtanen?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Suskili
Luultavasti tapahtunut 80-luvulla jolloin nimi ei ollut kiveen kirjoitettu vielä ristiäis-aamunakaan.Pappi saattoi olla vanhuudenhöperö tai kännissä ja vieraat poltti sisällä tupakkaa,no big deal.
LOL. Nimesi on kuninkaallista perua, mutta sinä et sitä vaan tiedä:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Karolingit