Kaverini vaimo sai kaverini itsemurhan partaalle
Kaverini vaimo halusi asumuseron, että he saavat asiat kuntoon ja voivat vahvistaa avioliittoa. Kahden viikon jälkeen kun kaveri muutti pois niin tekstiviestillä tuli ilmoitus, että avioero otetaan. Kaverini masentui täysin ja alkoi päihteettömän pitkän jakson jälkeen juomaan alkoholia ja polttamaan tupakkaa. Kävin kaverini luona ja hänen asunto oli kuin pommi. Kaljaa pitkin asuntoa, tumppeja pitkin asuntoa ja makasi omassa virtsassa lattialla. Hyvään kuntoon sai vaimonsa. Mies pääsi elämässä hienosti eteenpäin. Sai apua ja oli muuttuva mies kunnes yksi ihminen voi tämän kaiken vetää pöntöstä alas ja pilata toisen elämä
Kommentit (118)
Vierailija wrote:
Mies sai itsensä kuntoon, käytti paljon aikaa ja rahaa terapiaan ja kiitos tästä kaikesta työstä on = otetaan ero. Kyllä varmasti tuolla kiitoksella paranee asiat. Ap
Eikö tämä mies osaa elää omaa elämäänsä. Roikkuu jossain toisessa ihmisessä. Ei ole terveen ihmisen merkki. Onneksi nainen osasi lähteä.
Kukaan ei alkoholistille kaada väkisin viinaa kurkkuun, ei kukaan. Meillä on vain tämä yksi elämä, miksi se pitäisi orjuuttaa riippuvaisen tukena? Jokaisella on oikeus oman elämänsä hallitsemiseen ja siihen että elää sen parhaaksi katsomallaan tavalla. Tai sitten ei jos ei ole itsellä kontrollia tai tahtoa olla raittiina. Se on kamalaa olla riippuvaisen "toinen puolisko", koko ajan saa pelätä mitä jos sanoo jotain, tekee jotain, AINA on pelko että uudelleen aloittaa ihan mistä syystä hyvänsä. Ja vaikka on raitistunutkin, on mieliala, ja henkilö muuttunut. On masennusta, mieliala häiriöitä ym. Ja vaarana että masentuu itsekin.
Huutonaurua miten mies ITSE päättää päättää OMAN elämänsä ja sekin on naisen vika. Rasittavia määkijöitä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Alapa ap itse kannattelemaan miestä ja ottamaan vastuu hänen raittiudestaan. Ei varmaan pieni homma. Jos kaverisi repsahtaa taas, syyllistä itseäsi ja ripottele tuhkaa päällesi. Sen jälkeen lue kaverisi äidin syytökset sinua kohtaan av-palstalta.
En ala. Kaverini ei olisi retkahtanut jos eräs henkilö olisi edes pitänyt sanansa.
Eli sinullekaan ei oikeasti kelpaa kusitolpan ja kannattelijan paikka kaverisi elämässä.
Oletko pohtinut myös sitä, joutuiko kaverisi vaimo hoitamaan eron näin, koska pelkäsi kaverisi muutoin pahoinpitelevän tai tappavan hänet, kun noin voimakkaasti nytkin eroon reagoi? Kyllä ex-vaimollakin on oikeus turvalliseen eroon.
Eikö sulla ap ole mitään moraalia, jätät hyvän kaverin pulaan. Vaikka hän selkeästi tukeutuu ja luottaa sinuun.
Nyt otat hänet luoksesi asumaan ja hoidat kuntoon.
Vierailija wrote:
Siis aikuinen mies ryyppäsi, sotki kämppänsä ja kuseksi housuihinsa ja syy oli vaimon??
Just🙄
Vaimo itse sopi asumuserosta että saavat suhteen kuntoon. Sitten heti perään ilmoitus avioerosta. Vaimo on pettänyt sopimuksen -> todellakin vaimon syy.
Ap kun siinä uskottelee olevansa niin tavattoman hieno ihminen niin ottaa sen kaverinsa hoiviinsa ja ryhtyy holhoojakseen, terapeutikseen, kodinhoitajakseen jne. Katsotaan kauanko jaksaa itse toimia "virassaan" ennenkuin väsyy ja alkaa oma mielenterveys reistailemaan ym. mukavaa extraa siihen kaupan päälle. Kaverinsa ei selkeästikään halua hoitaa itseään sekä elämäänsä kuntoon itsensä vuoksi vaan mieluusti elää toisten holhouksen varassa milloin minkäkin verukkeen varjolla jolloin koko prosessi ei ole kovinkaan tukevalla pohjalla eikä aitoa motivaatiota ja/tai halua ole olemassakaan.
Tämä sama tyyppi teki myöhemmin uuden aloituksen aiheesta. Mitään kaveria ei siis ole, vaan kyseessä on ap itse, kuten tuolla moni kirjoittaja jo arvelikin. On kyllä todella vastenmielinen mies kyseessä. Munaton mies, jolla ei ole osaa eikä arpaa omaan elämäänsä. Lapsensakin uhkaa jättää, koska vaimo ei suostu pakotetuksi liittoon. Kuvottavaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Siis aikuinen mies ryyppäsi, sotki kämppänsä ja kuseksi housuihinsa ja syy oli vaimon??
Just🙄
Vaimo itse sopi asumuserosta että saavat suhteen kuntoon. Sitten heti perään ilmoitus avioerosta. Vaimo on pettänyt sopimuksen -> todellakin vaimon syy.
Mietipä hetki syytä? Oletko todella niin sokea, ettet tajua miksi vaimo halusi miehen ulos asunnosta?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta jäädä sellaiseen suhteeseen missä ei koe olevansa onnellinen ja tasapainoinen ja jossa jatkuva milloin minkäkin asian murehtiminen ja stressaaminen on läsnä 24/7vja uhrata omaa ainutkertaista elämäänsä. Ei edes sillä verukkeella että toinen ei eroa kestäisi ja se näkyisi sitten milloin milläkin tavalla. Jokainen on itse vastuussa omista valinnoistaan ja elämästään eikä omasta rikkonaisuudestakaan ole oikeutta ketään syyllistää koska itse ratkeaa juomaan tmv.
Eli aivan sama vaikka olisi tappanut itsensä? Siinä olisi jäänyt lapsi ilman isää. Mitä? Olisiko äiti sanonut sitten lapselle? "Hän vain tappio itsensä ihan ilman mitään syytä" AP.
On aika julmaa vastuuttaa toinen ihminen siitä, että tämä ei tappaisi itseään. Etenkin, jos ainoa teko on ollut erota huonosta liitosta. Niin julmaa kuin se onkin, niin ihminen tekee lopulta itse omat valintansa. Alkoholismista ei parane, jos tätä ei ymmärrä. Päihdehäiriöstä paraneminen edellyttää sitä, että ymmärtää oman vastuunsa ja oman toimijuutensa. Se on lähtökohta ihan kaikelle muutokselle. Kukaan muu ei kaada viinaa Jepen kurkusta alas paitsi Jeppe itse, eikä kukaan muu voi tehdä itsemurhaa sinun puolestasi. Monilla alkoholisteilla on vakava persoonallisuushäiriö ja heidän on tämän vuoksi hyvin vaikea ymmärtää tätä yksinkertaista asiaa. Heidän ainoa keinonsa parantua on mennä pohjalle, ja oivaltaa asia itse tavalla tai toisella. Monet eivät oivalla, vaan heittävät mieluummin henkensä.
Vierailija wrote:
Mies sai itsensä kuntoon, käytti paljon aikaa ja rahaa terapiaan ja kiitos tästä kaikesta työstä on = otetaan ero. Kyllä varmasti tuolla kiitoksella paranee asiat. Ap
Siis oletko nyt tosissasi sitä mieltä, että naisen pitäisi kiitokseksi jäädä suhteeseen, jossa ei halua olla.
Ihmekös tuo jos ratkesi uudestaan. Ei raitistumisen motivaatio voi olla VAIN se, että vaimo jää kiitollisuuttaan taloon. Motivaatio pitää tulla halusta pistää oma elämä ja terveys kuntoon. Toki hyvä parisuhde voi olla osa hyvää elämää, mutta ei ainoa motivaatio.
Tämä on kyllä pohjanoteeraus miehisyydestä.
Hei AP! Ymmärrän, että syyllistäminen tuntuu paremmalta kuin syyllisyys ja sympatiat toisilta tuntuu hyviltä myös, mutta vastuu omasta elämästä on jokaisella itsellään. Nyt otat vain itseäsi niskasta kiinni ja jätä se exäsi syytteleminen.
kirjoitti:
Vierailija wrote:
Just🙄
Siis ihanko oikeasti luaulet, että asumuserolla saadaan suhde kuin suhde kuntoon :D
Eiköhän erossa asuessa vaimo lähes heti tajunnut, minkä tason painajaisesta pääsi eroon, kun ei enää asu päihderiippuvaisen miehen kanssa, joka vastuuttaa kaikista tekemisistään vaimonsa. Miksi mies teki vaimonsa elämästä helvetin, jonne ei ikinä halua takaisin? Minkä takia ylipäänsä asumusero otettiin, mitkä olivat siihen johtaneet suhteen ongelmat?
AP miksi et ottanut kaveriasi luoksesi ja auttanut ja hoitanut häntä kuntoon?
Selkeästi tämä vaimo olisi tahtonut lähteä jo aikaisemmin koska mies oli alkoholisti. Odotti, että mies oli parantumaan päin että päätti vihdoin lähteä.
Vierailija kirjoitti: AP miksi et ottanut kaveriasi luoksesi ja auttanut ja hoitanut häntä kuntoon? Selkeästi tämä vaimo olisi tahtonut lähteä jo aikaisemmin koska mies oli alkoholisti. Odotti, että mies oli parantumaan päin että päätti vihdoin lähteä.
Ap=kaveri. Itsestään kertoo kaverimuodossa. Liekö jo tehnyt jotain kammottavaa, kun ei enää vastaa mitään...
Olen iloinen kusilammikko-ap:n exän puolesta, että sai pelastettua itsensä ja lapsen väkivaltaisen alkoholistin kynsistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: AP miksi et ottanut kaveriasi luoksesi ja auttanut ja hoitanut häntä kuntoon? Selkeästi tämä vaimo olisi tahtonut lähteä jo aikaisemmin koska mies oli alkoholisti. Odotti, että mies oli parantumaan päin että päätti vihdoin lähteä.
Ap=kaveri. Itsestään kertoo kaverimuodossa. Liekö jo tehnyt jotain kammottavaa, kun ei enää vastaa mitään...
Juonut taas itsensä marttyyrina kusilammikkokuntoon. Palaa iltapäivästä linjoille haukkumaan exäänsä ja naisia yleisestikin.
Mä tulin keväällä todella rumasti jätetyksi. En kuitenkaan alkanut ryyppäämään ja kusemaan housuihin, mutta mä olenkin nainen.