Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** Enskattarien Uusi Vuosi 31.12.2006-1.1.2007 ****

30.12.2006 |

Varaslähtö uuteen vuoteen:) Tässä lauantain löpinät:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9197457&p=&mpage=1&tmode=…

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin näin uuden tulevan vuoden kunniaksi avata myös sanaisen arkkuni vihdoinkin... Pari kuukautta olen näitä palstoja lukenut, ja täytyy kyllä sanoa, että mahdottoman paljon apua niistä keskusteluista on ainakin minulle ollut! Kun ihan tietämättömänä ja tyhmänä minäkin täällä ensimmäistäni odottelen, vaikka ikää on kuitenkin jo kertynyt ( 34v tammikuun lopulla )... Oma raskaus mennyt ensimmäiset 6kk ihan hienosti ilman mitään pahempia ongelmia, mutta nyt kun enää 7 viikkoa laskettuun aikaan ( 17.2. ), niin tuntuu et kaikki mahdolliset raskausoireet " lyövät päälle" ... Ja neuvolan terkkarista ei oo paljoa apua, kun on varmaan mua 10 vuotta nuorempi eikä lapsia omasta takaa... Onneks on naistenklinikka olemassa, mihin voi soittaa kun joku asia askarruttaa oikein pahasti. Anyway... Erittäin hyvää vuotta 2007 kaikille teille, joilla tämä ihana ja samalla kenties myös hieman pelottava uusi elämä alkaa uuden perheenjäsenen kanssa!!! Sitä odotellessa... Ravitytsy 33 + 1

Vierailija
22/35 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurora, hyvä kuulla, että poitsu oli liikkunut! Nyt voitte vähän paremilla mielillä lähteä uudenvuoden viettoon.

Titillä oli kyllä ihan kiitettävän kokoinen massu noihin viikkoihin nähden :) Mikäs siinä, eipähän tarvitse kenenkään arvailla, että ootko raskaana vai et :)

Tässä muutama tuore masukuva rv 35+4

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Tohmo_Sr&image_id=50408713

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Tohmo_Sr&image_id=50408846

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Tohmo_Sr&image_id=50409077

ja tässä vielä yksi rv 34+4

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Tohmo_Sr&image_id=50408992

Toimiikohan nuo linkit? :O No, toimii jos toimii, ette mitään menetä vaikkeivät toimisikaan ;)

Nyt pitää lähteä valkkaamaan vaatteita iltaa varten.

Han ja Rumpali

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kaikkea hyvää Enskoille tähän vuoteen!

Ja BEJBI - huimasti onnea!!! Taisi olla ikimuistoinen uuden vuoden aattokin teillä :)

Ravitytsylle teretulemast!

Hanillapa on kaunis massu! Ja kätevä juomateline :)

Meidän vuoden vaihde sujui rauhallisissa mutta lopulta melko kivuliaissa merkeissä. Tuli ärhäkimmät supparit tähän asti - auuuuts! Ja tietysti just puolen yön aikaan, eli rakettien paukkuessa konttasin pitkin lattioita kaurapussi selässä :) Tosi bilettäjä se näköjään aina joko oksentaa tai konttaa illan päätteksi... Oli ihan opettavainen kokemus tuo eilinen, opin nimittäin että

- kivun hetkellä en tykkää että kukaan koskee mua (mies yritti hieroa selkää niin hätistin pois)

- konttausasento sekä kaurapussi toimivat tod hyvin (pitää muistaa pakata tuo pussi sairaalaan mukaan)

Nyt sitä ihmetellään, mitä tänään tehtäis. Ajateltiin käydä tekemässä pieni ajoharjoittelu kun tuolla ei nyt varmaan ole paljoa liikennettäkään - mun pitäisi opetella ajamaan meiltä kotoa Jumboon jotta en ihan erakoidu tänne kotiin (helppo reitti mutta mun ajotaidoilla vaatii sekin treenausta).

Makkara 34+0

Vierailija
24/35 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen unohdin onnitella BEJPIÄ ja perhettä uudesta tulokkaasta, eli ONNEA PIKKU PRINSESSASTA! :)

Makkara, ei voi olla totta, kun mullakin just eilen tuli ensimmäiset KUNNOLLA kipeät supparit :) Makasin sängyllä ja hengittelin, mies piti käsiä mun alavatsan päällä, kun ne lämmitti mukavasti. Sitten mua alkoikin naurattamaan koko tilanne, sekin vähän helpotti :) Ja voi hitsi vieköön minkä endorfiiniryöpyn (tms.) se aiheutti! Kun tuo oli ohitse, tuli aivan mieletön olo. Toivoin, että olisi tullut muutama suppari lisääkin ;)

Taidan olla vähän outo, mutta jollain tapaa olen kaivannut mun menkkakipuja. Vaikka todellisuudessa olen todella kipeä menkkojen aikaan, jalat menee alta, oksennus lentää ynnä muuta mukavaa, niin toisaalta nekin ovat saaneet aikaan sellaisen jännittävän olotilan, kun ovat sitten jossain vaiheessa hellittäneet.

Palaanpa myöhemmin takaisin, kun muutkin enskat ovat päässeet linjoille :)

Han ja Rumpali 35+5

Vierailija
25/35 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sitten lentsu iski pahemman kerran ja nyt ei sitten jaksa muuta kuin juoda nestettä ja nukkua :( tietty tämä sormiliike aina toimii :)

Tervetuloa Ravitytsylle!!

Han, sulla kans samanlainen puikulamasu kuin mulla =))

Vai oli sulla ja Makkaralla sitten uuden vuoden kunniaksi ekat kipiät supparit.....siitä se lähtee :) oliko teillä ollut vielä vikaa lääkäritarkastusta?

Mulla on se torstaina ja jänskättää, et onko kivuttomilla suppareilla ollut vieläkään mitään vaikutusta :)

palailen

mykis

Vierailija
26/35 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinkin katsomassa Hanin uusia masukuvia galleriasta eilen ihan sattumalta :) Aika komea maha! Ja pakko kommentoida, älä käsitä tätä väärin - sun rintavarustus on nyt jotenkin erinäköinen kuin ennen raskautta otetuissa kuvissa ;)

Mulla paisui kuppikoko vain yhdellä raskausaikana, mutta nyt on entiseen verrattuna aika komeat hinkit! Mutta on se pahin jo tasoittunut - joulupäivänä oli niin järjettömän kokoiset rinnat maidon noustua, että piti miehellekin esitellä moneen otteeseen :) Kaikkea kivaa tämä vauva tuo tullessaan...

Kuvia piti taas laittaa näytille, kun tuo meidän mussukka on niin suloinen :) (niinkuin kaikki vauvat aina on.)

http://i89.photobucket.com/albums/k211/emmakko/untenmailla.jpg?t=116765…

http://i89.photobucket.com/albums/k211/emmakko/ihmettely.jpg?t=11676524…

http://i89.photobucket.com/albums/k211/emmakko/pikkuisukki_Noel.jpg?t=1…

Kandi & Noel 12 vrk

Vierailija
27/35 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen meni rauhallisissa merkeissä. Käytiin vain syömässä appivanhemmilla ja klo 24:00 aikoihin lähdettiin kotiin sieltä. Nyt mies tuolla saunaa nikkaroi, jospa saataisin se valmiiksi ennen Poitsun syntymää. Muuten talo alkaakin olla hyvällä mallilla:=)

Kandin Noel on ihan extrasöpö:)) Ihania kuvia!

Titi, sulla tosiaan masua jo on. Söpö sellainen kyllä=) Kantsis varmaan kinuta ultraan aika, ettei jää np-ultra tekemättä jos oletkin pidemmällä jo.

Mooli, kiva kun kävit piipahtamassa. Säkin olet jo puolivälin ylittänyt, kyllä aika menee:) Kunhan saatais vielä ne Naksu, Jessis ja Killa messiin tänne!

Han, sulla tosiaan kätevä juomateline:)) Kiva saada vertailukuvia omalla " kummulle" . Toivottavasti supparit ei suakaan kiusaa kauheasti.

Mykis, koitahan parantua lentsusta!

Bejpille onnittelut prinsessasta!! Mukava uuden vuoden lahja teillä:) Täällä vielä pitäis odotella reilut 6 viikkoa:(

Makkara oli kans saanut kärsiä kipeistä suppareista:( Koitahan ottaa iisisti ettei tartte vielä kärsiä niistä! Joo, samaa mietin että raskasta on jos joka päivä naikkarille joudun ajamaan. Mut niin kauan kun en kotona liikkeitä tunne, joudun käydä siellä kerran päivässä:( Soitan huomenna neuvolaan ja selvitän voisko sitä kautta asiaa jotenkin hoitaa tai jotain...

Otin tuossa äsken uuden masukuvan tän päivän tilanteesta. Paljonkohan tuo mahtaa kasvaa tän reilun 6 viikon aikana, saanko mä isoa " vauvamasua" lainkaan?!:( Huomenna tapaan leikkaavan lääkärin aamulla, samalla saan kyseltyä lisää tätä pojan liikkumattomuudesta ja siitä että nyt ei perjantaina kahdessa ultrassa eikä eilen otetussa näkynyt hengitysliikeitä lainkaan?!?! Ei vauvat koko aikaa hengitäkään, mut kun lääkäri sitä ihmetteli ettei yhtän saanut näkyviin vaikka vartin verran eilen ultrasi taas... *huoh*

Mutta tässä masuni:

http://s129.photobucket.com/albums/p221/Aurora-79/Masukuvia/?action=vie…

Aurora + Poitsu rv32+2

Vierailija
28/35 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista on ehtinyt täällä tapahtumaan! Yli viikon tauon jälkeen olo on kuin yhdistettyä jännäriä, draamaa ja komediaa katellessa kun tänne tulee lueskelemaan juttuja (ja pituuskin on yhden pitkän leffan verran) :) Kaikkea en edes muista, mutta tässpä jotakin kommentteja...

Toivottelen vielä Kandille onnea Joulupaketista! Surullisia uutisia oli alkuun, mutta onneksi pikkumies on sitkeä sissi ja nyt kaikki näyttää hyvältä ja TOSI SULOISELTA! Ihana vauva :)

...ja Bejpille myös isosti ONNEA tyttövauvasta! :)

Aurora oli käynyt läpi sairaalayön kun liikkeitä ei kuulu, ja huonoa lääkäripalveluakin oli sairaalassa. Onneksi nyt kaikki näyttää jo paremmalta. Vaikka päivittäinen ajelu oliskin vähän raastavaa, kyllähän sen pienokaisen takia tekee ihan mielellään. Toivotaan että liikkeitä tulee jatkossakin että voit olla hyvillä mielin masukin voinnista.

Viipulin vaavin huone kuulosti tosi ihanalta! Voi kun mekin saatais jossakin vaiheessa junorille ihka oma huone!

Titin masu paisuu... :) Näinköhän olisi että siellä asustaisi enemmän kuin yksi asukki... Se selvinnee ultrassa. Jännää!

Viivillä oli masutautia =( Toivottavasti olo jo parempi. Tuota virusta on kuulemma ollut tosi ärhäkkänä liikkeellä ja olenkin vältellyt tuttujen seuraa joilla sitä on viime aikoina ilmennyt. Se polttelu voi muuten olla närästystäkin... näin ainakin itsellä on välillä kun oikein närästää niin se tuntuu poltteluna.

Hanillakin oli iso söpö masu :)

Omaa napaa... kotiuduin pitkältä Joulun vietolta vasta 30.12. ja uusi vuosi meni kotosalla / ystävien seurassa rauhallisesti. Jouluviikon torstaina tuli yöllä -kuin puun takaa- tosi kipeitä supistuksia, aika säännöllisesti ja ne oli sen verran voimakkaita että alaselkä oli tosi kipeä ja kipu heijastui reisiin ja jopa pohkeisiin saakka. Soitin heti aamulla omaan neuvolaan jotka neuvoi soittamaan paikalliselle äippäpolille (olin 400 km kotoa) ja siellä sanoivat että lepoa ehdottomasti eikä minnekään autoilemaan. Olin suunnitellut tulevani takaisin kotiin sinä päivänä. Suppareita jatkui vielä aamunkin, mutta sitten ne onneksi helpottivat. Olin sitten perjantain ihan iisisti vaakatasossa ja lauantai-aamupäivän ja ajelin sitten pitkän matkan takaisin kotiin. Ehkäpä soittelen huomenna aikaa lääkäríin kun vähän panikoin että toivottavasti paikat ei ala näillä viikoilla liikaa pehmenemään. Ei olisi kivaa viettää loppuaikaa sairaalassa... Sen huomaan, että ei tarvi jaloillaan olla kuin muutama tunti niin heti alkaa tuntua painon tunnetta alavatsalla ja tuntuu menkkamaisia kipuja alavatsalla. Onko muillla näillä viikoilla kokemuksia vastaavista?

Nyt olo kuitenkin suht. ok, taitaa tuolla (vieläkin sängyssä köllivällä) ukonköriläällä olla eilisen jäjlitä aikas paljon pahempi olo kuin itsellä! ;)

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA kaikille enskoille!

Leenis & jr 25+5

Vierailija
29/35 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beijbille onnittelut prinsessasta.

Kandin vauva kyllä syötävän suloisen näköinen. Mut niinhän ne vauvat tahtoo olla söpöjä, ihania...

Makkara taisi tiedustella mun työtäni elikkäs ensihoidossahan sitä työskentelen. Tosin viimeisiä vuoroja viedään, kun pakon sanelemista syistä joudun vaihtamaan sisätöihin. Tosin meillä kyllä noita päikkäpolin sisätyöt kuuluu oleellisena osana työhön, mut nyt en sit enää kohta pääse ajelemaan keikoille..No, josko pääsis vaikka saattamaan pitkille matkoille.

Nyt pitäisi kokeilla taasen nukkumista, kun on mahdollista. Viime yö kun meni sitten valvoessa (yllätys, yllätys). Vihtoriveera on sitten tämän aamua ja päivää pitänyt sellaista elämöintiä, että koko ajan olen kulkenut epämääräinen virne naamallani. Suurin osa työporukasta kun on edelleen autaan tietämättömiä mun odotuksesta, joten saattanevat jo pikku hiljaa ihmetellä mun virnuilua.

Mut vielä kerran kaikille enskoille oikein Hyvää ja vauvantuoksuista uutta vuotta.

Ninca+Vihtoriveera 20+3

Vierailija
30/35 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

_tigger_ lähetti viestin äsken: " Meille syntyi pikkuinen tyttö 1.1.2007 klo 3.16. Pituus 52cm ja paino 3980g."

Saas nähdä oliko vuoden eka vauva :) Jos ei muuten niin täällä meidän kotikaupungissa :) Paljon onnea tikrulle ja miehelle pikku-simppiksestä!!!!

Ja terveisiä Dublinista, juuri kotiuduttiin.

pikku-milli & Akseli 8kk

Vierailija
31/35 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa kaikille!

Uudenvuoden vietosta on kotiuduttu ja tuntui taas niiiin mukavalta palailla kotiin. Miehen vanhempien luona oltiin ja oikein kiva uusi vuosi oli. Silti jotenkin nykyään kotiin tulo tuntuu ihanalta. Mukavaa myös nukkua jälleen omassa sängyssä. Viime yönä oli vähän vaikeuksia löytää hyvää nukkuma-asentoa ja pyörimiseen meni puoli yötä.

Eilen illalla juteltiin menneestä vuodesta ja tuntui hyvältä yhdessä miehen kanssa todeta, että vuosi on ollut mitä onnellisin. Kesällä menimme naimisiin, tavattiin pitkästä aikaa ulkomailla asuva siskoni perheineen ja myös vauva vihdoinkin ilmoitti tulostaan. =)

Auroralle jaksamista jos tosiaan joudut päivittäin Helsinkiin reissaamaan! Tuntuu hieman kohtuuttomalta, mutta mitäpä sitä ei tekisi vauvan hyvinvoinnin varmistamiseksi...

Bejpille ja tiggerille SUURET onnittelut pienoikaisten syntymän johdosta! Hyvää vointia ja onnellisia päiviä!

Kandi, teillä on suloinen pikkuinen poika! Kiva kun kuvia olit laittanut. Ja mukava muutoinkin kuulla miten teillä vauva-arki alkaa sujumaan.

Han ja Titi ainakin olitte laittaneet masukuvia. Oikein sievät vatsat kumapaisellakin!

Mahatautia ja flunssaa oli ollut liikenteessä. Pikaista paranemista kaikille sairastaville! Ja tasapuolisesti hyvää oloa jokaiselle enskattarelle.

t. iida-linnea 23+5

Vierailija
32/35 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIKRULLE ja perheelle lämpimät onnittelut prinsessan syntymän johdosta!!

Hienon syntymäpäivän tyttö sai :)

Tervetuloa vauvapuolelle.

Viipero & Aleksi 8vkoa

Vierailija
33/35 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun pinon vielä lukaisin läpi niin myös Bejbille perheineen oikein paljon onnea pienokaisen syntymästä!

Vierailija
34/35 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mahtoiko tosiaan olla Tampesterin eka uuden vuoden vauva?!

Kandin poika se on suloinen, ihanaa että saatte nyt kotona nautiskella vauva-arjesta! Noita kuvia on aina kiva kattella.

Han - meillä oli sit kimppasupparisessiot :) Multa jäi kyllä tuo euforia kokematta, lähinnä olo oli uupunut...mutta ehkä sit ens kerralla!

Koskas se viimeinen lääkärikerta kuuluu olla? Ei mulle oo puhuttu sellaisesta vielä mitään. Mut huomenna on neuvola, ehkä siellä sitten. Olis kyllä kiva jos olis ihan tässä parin viikon sisään niin sais paikat tsekattua ennen sitä Haikon reissua...ettei oo sit mitään infektioriskiä.

Nyt tulee taas tätä yäk-osastoa, mut mulla on hirmuinen ummetus! Ja iski sit ihanasti tässä kaiken jouluherkuttelun jälkeen... Laxoberonit on tossa pöydällä mut uskaltaako semmosia ottaa jos on huomenna lähdössä ihmisten ilmoille?! Ettei sit iske joku hulivilikakka tuolla jossain vilinässä - KÄÄK...

Leivoin äsken pikkupitsoja pakkaseen helmikuun varalle, jos vaikka joku tulee sillon katsomaan vauvaa. Ja askartelin pieniä muistolahjoja vauvakutsuihin osallistuneille, lähetän postissa. Vähänkö oon ollu ahkera :)

Vuokrattiin joku leffa, nyt sitä kattelemaan...

Makkara

Vierailija
35/35 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikrulle ja perheelle suuret onnittelut vauvasta! :) Näitä enskavauvojahan on alkanut tulla kuin sieniä sateella ;)

UGH... mikä olo. Mättäsin ukon kanssa " kankkussafkaksi" texmexiä oikein huolella. Tyhmä mikä tyhmä. Suolaista kuin mikä, sitten tulee se puristava ähky - selkään ja kurkkuun asti särkee kun on niin täynnä. Viimeiseksi tulee sitten se ummetus... joka on hyvin jo aloiteltu Joulun aikana ylensyönnillä. Makkara - tuttu tunne siis... yritän nyt lähinnä huuhdella vatsaani vichyllä kun ei kaapissa muutakaa troppia ole. Huomenna apteekkireissu eessä...

Leenis