Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa miehen takia työpaikkaa

Vierailija
31.10.2023 |

Hankala tilanne ja toisaalta ymmärrän miehenkin näkökulman, mutta kun itsellä ei oikein muita vaihtoehtoja ole.

Olemme siis pitkään olleen avoliitossa, asutaan siis samassa asunnossa, joka ei suuren suuri ole. Terveyssyistä en pysty tekemään työtä, jossa pitää käydä töissä työpaikalla. Ainoastaan kotona tehtävä etätyö on mahdollinen ja minun alalla sellaisia onneksi onkin ja sellaisen työn saisin. Tietosuojasyistä ym syistä johtuen työnantajat kuitenkin edellyttää, että etätyötä tehdään paikassa, jossa kukaan muu ei voi kuulla puheluita ja videoneuvotteluita (työ on suureksi osaksi näitä). Miehellä on vapaat työajat ja hän tekee työt työnantajansa tiloissa mutta saa aika vapaasti päättää työvuorot. Minun työ taas olisi 8-16. Mies ei suostu siirtymään tuohon työaikaan vaan vaatii saada olla kotona milloin haluaa. Joten minä en voi ottaa työtä vastaan ja olen työtön. Kumpi meistä on väärässä tässä? Minä kun haluan terveysongelmista huolimatta tehdä sitä työtä mitä voin vai mies, joka haluaa tehdä töitä milloin sattuu sitoutumatta päivätyön työaikaan?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto vaihtoon. Halvemmalle alueelle, jossa myös lisätila on halvempaa tai isompi ja kalliimpi läheltä. Siihen on varaa, jos alat saada palkkaa, jolla on merkitystä.

Avoliitto, terveysongelmat + työttömyys kuulostaa kannaltasi turvattomalta tulevaisuudelta.

Vierailija
22/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elättääkö mies sinut? Maksaako eläkettä?

Ei ja ei.

Muuta omaan asuntoon, ja ota työpaikka. Miehiä tulee ja menee, työpaikkoja ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on ensijaisesti koti eikä työpaikka eikä ole kohtuullista vaatia puolisoa olemaan pois omasta kodistaan noin mittavissa määrin. Etätyötä voi tehdä, jos kotona on siihen sopivat puitteet. Ap:n tilanteessa etätyö ei ole mahdollista, eikä ap:n työttömyys ole todellakaan puolison syy. Isompaan asuntoon muuttaminen olisi järkevä ajatus.

Vierailija
24/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mt-sairaus sinulla on?

Vierailija
25/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulokkeet korville ja tietosuojakalvo läppärin ruutuun. Ei sun tarvitse myöskään kailottaa niin kovaa että naapuritkin kuulee. Miehen pitää vain olla häiritsemättä sun työpäivää.

Vierailija
26/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki kotiin äänieristetty työkoppi. Minulla on sellainen lasten takia. Käsittelen salassapidettäviä tietoja ja jos ne vuotavat, napsahtaa 3 kuukauden tuomio.

Vierailija
27/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhoilla saa oman tietoturvallisen tilan siihen ympärille. Sohva johonkin nurkkaan ja läppäri syliin.

Vierailija
28/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miehesi on itsekäs idiootti. jjsap

Sitten minäkin olen itsekäs idiootti, koska en ihan hevillä suostuisi järjestelyyn, jossa minun pitäisi olla poissa kotoa tietyt kahdeksan tuntia päivässä, terveenä tai sairaana. Juuri viime viikolla podin flunssaa punkan pohjalla, eikä olisi paljon naurattanut jos sitä ei olisi saanut tehdä kotona.

Toisaalta en asu yksiössä, joten tämä tilanne ei olisi sellaisenaan voinutkaan tulla eteen.

Vierailija
29/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama mulla, asiakas oli just tullut päälleni niin mies tuli kotiin.

Vierailija
30/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli työnantaja vaatii työntekijöitä olemaan sinkkuja, lapsettomia, jos etätöitä pitäisi kotona tehdä? Hmm.. missä mättää?

Eipä ihmekkään, et työhaastatteluissa kysytään parisuhde ja lapsihaaveet. Hah. 

Vierailija
31/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit valehdellut asuvasi yksin. Töitä ois tullu. 

Vierailija
32/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eli työnantaja vaatii työntekijöitä olemaan sinkkuja, lapsettomia, jos etätöitä pitäisi kotona tehdä? Hmm.. missä mättää?

Ei vaadi. Vaan minun alalla työtä voi tehdä joko täysin etänä tai työpaikalla. Työnantajat tarjoaa kyllä työtilat niille jotka haluaa tehdä työt työpaikalla. Minun oma tilanne vain on se, että terveyssyistä vain etätyö on mahdollinen. Ap

Vierailija
33/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi asunto, jossa sulla on työhuone.

Vierailija
34/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei vaadi. Vaan minun alalla työtä voi tehdä joko täysin etänä tai työpaikalla. Työnantajat tarjoaa kyllä työtilat niille jotka haluaa tehdä työt työpaikalla. Minun oma tilanne vain on se, että terveyssyistä vain etätyö on mahdollinen. Ap

Niin ja töitä et saa, kun on liian pieni kämppä. Ja puolisolla kuulo toimii. 

Vierailija
35/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No, minä en noudata tuota työnantajan määräystä. Mistä hitosta se tietää kuuleeko kukaan? 

Huh. Tämähän takia aika moni työnantaja rajoittaa etätyötä. Ajatelkaas yläpeukuttavat mammat, että kun teidän terveys- tai raha-asioista puhutaan, niin kuka tahansa saattaa kuulla. 

Vierailija
36/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos etätöitä tekee, niin siihen pitää olla sopivat puitteet. Tai sitten mennään työantajan tiloihin. Tässä näkee syyn sille, miksi etätyöt alkavat muodostua onglemaksi. 

Oikeastiko teille mammoille olisi ok, jos esim. teidän lainanneuvottelut käytäysiin niin, että joku ulkopuolinen kuulee ne? 

Vierailija
37/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No, minä en noudata tuota työnantajan määräystä. Mistä hitosta se tietää kuuleeko kukaan? 

Huh. Tämähän takia aika moni työnantaja rajoittaa etätyötä. Ajatelkaas yläpeukuttavat mammat, että kun teidän terveys- tai raha-asioista puhutaan, niin kuka tahansa saattaa kuulla. 

No harvassa työpaikassa on jokaiselle täydellisen äänieristetyt kopit. Jos kotona on oma työhuone jossa saa oven kiinni niin sen pitäisi työnanatajalle riittää jos ei ole työssä jossain tiedustelupalvelussa.

Vierailija
38/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä kumpikaan ole pelkästään oikeassa tai väärässä. Jos mies ei halua joustaa, niin hänellä on kuitenkin oikeus olla omassa kodissaan koska tahtoo. Tällaisessa tilanteessa moni vuokraa työtilan.

Vierailija
39/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oikeastiko teille mammoille olisi ok, jos esim. teidän lainanneuvottelut käytäysiin niin, että joku ulkopuolinen kuulee ne? "

Jos ne käy kuulokkeet korvilla niin et kuule ollenkaan mitä se vastapuoli puhuu,

Vierailija
40/67 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa itsellesi työhuone. Niin minäkin tein, kun lapset asuivat kotona - nyt ovat omillaan ja minulla ikioma työhuone kotona. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä