En saa miehen takia työpaikkaa
Hankala tilanne ja toisaalta ymmärrän miehenkin näkökulman, mutta kun itsellä ei oikein muita vaihtoehtoja ole.
Olemme siis pitkään olleen avoliitossa, asutaan siis samassa asunnossa, joka ei suuren suuri ole. Terveyssyistä en pysty tekemään työtä, jossa pitää käydä töissä työpaikalla. Ainoastaan kotona tehtävä etätyö on mahdollinen ja minun alalla sellaisia onneksi onkin ja sellaisen työn saisin. Tietosuojasyistä ym syistä johtuen työnantajat kuitenkin edellyttää, että etätyötä tehdään paikassa, jossa kukaan muu ei voi kuulla puheluita ja videoneuvotteluita (työ on suureksi osaksi näitä). Miehellä on vapaat työajat ja hän tekee työt työnantajansa tiloissa mutta saa aika vapaasti päättää työvuorot. Minun työ taas olisi 8-16. Mies ei suostu siirtymään tuohon työaikaan vaan vaatii saada olla kotona milloin haluaa. Joten minä en voi ottaa työtä vastaan ja olen työtön. Kumpi meistä on väärässä tässä? Minä kun haluan terveysongelmista huolimatta tehdä sitä työtä mitä voin vai mies, joka haluaa tehdä töitä milloin sattuu sitoutumatta päivätyön työaikaan?
Kommentit (67)
Voitteko hankkiq isomman kämpän, jossa on sinulle erillinen työhuone? Mun mielestä helpoin ratkaisu. Kieltämättä vähän kyllä ihmetyttää miehesi itsepäisyys noista työajoista kun kyseessä on sinun ainoa keinosi pysyä työelämässä.
Kuten muutkin sanoneet, muuta omaan asuntoon.
Elämä on valintoja. Tuossa tilanteessa hankkisin oman työasunnon, jos mies ei suostu vaihtamaan sellaiseen asuntoon, jossa sinulla olisi oma huone ja siinä ovi, jonka saa kiinni. Meillä on onneksi iso asunto ja sellainen etätyöhuone löytyy.
No ei kumpikaan ole oikeassa tai väärässä. Et voi kieltää miestä olemasta omassa kodissaan. Fiksuinta olisi erilliset asunnot. Mutta eihän tällä palstalla koskaan voi asioita ratkaista yksinkertaisesti ja fiksusti, vaan kaikesta pitää tehdä joku lapsellinen valtataistelu.
Vierailija wrote:
Millainen terveysongelma sinulla on?
Olen patalaiska ja seinähullu.
Lisäksi minulla on kleptomaanisa taipumuksia.
Luonnollisesti myös alkoholin kanssa on ongelmia. Mutta tuo mies on sika. Se vaatii minua menemään katkaisuhoitoon ja palauttamaan mummonsa pöytähopeat.
mulle ei muuten ikinä ole terveyspalvelun ihminen luetellut mun henkilötietoja puhelimessa. Päinvastoin, ne kysyvät, että kerrotko vielä sun sosiaaliturvatunnuksen alku- tai loppuosan tai katuosoitteen tai jonkun vastaavan tiedonppuolikkaan, jolla ne varmistaa, että puhelimen päässä tosiaan on se, joka siellä pitäisikin olla. Samalla ne tietenkin saavat aikaan juuri sen, että heidän puhensa kuuleva henkilö ei tiedä, kuka ja mikä asia linjan toisessa päässä on.