Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen isä ei suostu olemaan lapsen kanssa niin, että pääsisin menoihini

Vierailija
31.10.2023 |

Joka kerta hirveä riita ja joudun pakottamaan, että on. Vapaaehtoisesti ei suostu koskaan olemaan lapsen kanssa niin, että pääsisin omiin menoihini, vaikka kauppaan tai lenkille tai minne vain. Hän ei siis vastusta, että menen vaan on ihan tyytyväinen jos menen, kunhan joku muu on lapsen kanssa ettei hänen täydy. Kauppaankin ja lenkille joudun aina ottamaan lapsen mukaan ellen saa äitiäni vahtimaan lasta siksi aikaa, ja yleensä en saa, koska hän ei asu kovin lähellä ja on kiireinen työelämässä vielä ja matkustelee paljon.

Pakotanhan minä miehen tietenkin välillä, koska on minun välillä päästävä jonnekin, mutta arvaatteko miten inhottavaa on mennä kun joka kerrasta tulee etukäteen kova riita. Huutoa että eikö äitisi voi, en minä jaksa, en minä ehdi, ota lapsi mukaan, minulla on muuta, eikö äitisi muka oikeasti ehdi. 

Lapsi on jo neljä. Muuttuukohan tämä joskus vai onko ero ainoa vaihtoehto?

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Yksinhuoltajana saat aika kivasti yhteiskunnan tukia. Jos mies ei ota vastuuta, niin mikä pitää sinut suhteessa?

m54

Ai niin kuin mitä muita tukia kuin lapsilisän yh-korotuksen, mikä on jotain 60e? Elarit on vain sen isän osuus lapsen kuluista, mikä oletettavasti kuuluu isälle parisuhdemuodosta riippumatta.

Vierailija
82/99 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit lapsen tuollaisen paskan miehen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lapsi on luultavasti jo saanut isätrauman tuossa, luuletteko ettei hän huomaa ettei isä halua olla hänen kanssaan? Jos on tyttölapsi, niin tulee myöhemmin hakemaan miehiltä loputonta hyväksyntää alentamalla itsensä kaikenmaailman kusipäämiesten kanssa.

Hienosti on taas kumppanit valittu.

Eli ap:n vika koko tilanne vai kun valitsi tuollaisen miehen? Yleensä näistä miehistä ei vain voi ennen ensimmäistä lasta tietää millaisia isiä ne oikeasti tulee olemaan. 

Vierailija
84/99 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi sanonut mitään tai kysynyt mitään isänsä huutamisesta ?

Tuli vain mieleen että itse kysyin äidiltäni just 4v. Että miksi äiti ei eroa isästä. Ja äitini oli todella yllättynyt kysymyksestä ja oli varmaan luullut etten tajua tilannetta. Hetken mietittyään äitini vastasi rehellisesti että ei uskalla erota. Ja tämänkin ymmärsin täysin vaikka olin niin pieni. 70-luvulla avioero ja avun saanti oli vaikeaa.

Vierailija
85/99 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama mutta lapsia on kaksi. 

Erottiin. Nyt on parempi.

Vierailija
86/99 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo miehen käytös kuulostaa henkiseltä väkivallalta ja hallintayrityksiltä ja siksi suosittelisin vakavasti istumaan alas keskustelemaan, että miksi mies näin toimii.

Jos pystyy antamaan syyn, jonka voit ymärtää, ehkä olisi vielä toivoa. Muussa tapauksessa ero taitaisi olla realistinen vaihtoehto. Surullista. Voimia, ap, perheellesi.

Vierailija
87/99 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaselle vois kyllä antaa vähän isän kädestä. 

Vierailija
88/99 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Keksityn kuuloinen juttu!

Silti on ihan totta. Enkä varmasti ole edes ainoa tällaisessa tilanteessa.

ap

Minkä ihmeen takia elät tälläisen ihmisen kanssa etkä ole eronnut? Tuohan on kamalaa sille lapselle.

Vierailija
89/99 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jos tässä aloituksessa on totta edes siteeksi, eikä ole pelkkä provo, niin eihän tuo tilanne ole normaali. Kuulostaa, että miehellä on jonkinlaisia haasteita mielenterveytensä kanssa. Masennus voi aiheuttaa lamaannuttavaa jaksamattomuutta tai hänellä on jotain pelkotiloja siitä, että hän ei ole kykenevä hoitamaan lasta tai jotain muuta sellaista. 

Näin isänä mutuilisin, että tilanne tuskin on ratkaistavissa omin voimin, vaan mies tarvitsee ammattiapua. 

Ei olekaan normaali tilanne, siksi mietinkin eroa, vaikka toivonkin, että tilanne voisi vielä parantua. 

ap

4 vuotta kestänyt tilanne ja vieläkin vasta mietit eroa?

Vierailija
90/99 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kokeile toimiiko, jos alatkin soittamaan aina miehen äidin paikalle? Oma äiti ei päässyt, niin soitin sun äidin. Tulee kohta. 

Molemmat isoisät on ilmeisesti kuolleet, kun ei tule edes mieleen pyytää heitä.

Vierailija
91/99 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on totta niin tulee mieleen että mies pelkää jotain.

ehkä pelkää ettei osaa toimia lapsen kanssa, pelkää esim menettävänsä hermonsa? Millainen oma lapsuus ollut, millainen muuten on?

Toinen vaihtoehto on, että on mustasukkainen sinun menoistasi. Ei kiellä kokonaan, mutta hankaloittaa kunnolla. Käykö mies itse missään?

Kolmas vaihtoehto, että välinne ovat jo niin tulehtuneet, että tästä on tullut vallankäyttöä. 

Miten oma äitisi näkee tilanteen? Hän todistaa sitä läheltä.

Vierailija
92/99 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kokeile toimiiko, jos alatkin soittamaan aina miehen äidin paikalle? Oma äiti ei päässyt, niin soitin sun äidin. Tulee kohta. 

Miehen vanhemmat asuu ihan toisella puolella Suomea. Tavataan heitä sen vuoksi hyvin harvoin.

ap

Kai se mies osaa itse soittaa lapsenvahdin paikalle, jos sellaiselle on tarvetta. Miksi sinun pitäisi soittaa äidillesi, kun mies voi tehdä sen ihan itse.

Ei minun äiti yleensä edes pääse, koska ei asu ihan lähellä ja tosiaan matkustelee paljon ja tekee pitkiä työpäiviä. Soitti hänelle kumpi vain. Nytkin on työmatkalla Englannissa pari viikkoa.

ap

Sitten kaivat miehelle vaikka MLL:n lastenhoitopalvelun tai jonkun vastaavan numeron.

Miehen kyllä pitäisi ratkaista ihan itse lapsenhoito-ongelmansa. 

Vierailija
93/99 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhuisin vakavasti miehen vanhempien kanssa että millaisen pojan on kasvattaneet ja mitä mennyt pieleen. Sitten jättäisin miehen.

Vierailija
94/99 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Älä kysele vaan mene. Ei ole sellaista mahdollisuutta että isä ei suostu olemaan lapsensa kanssa.

En kyselekään vaan ilmoitan, että menen. Vastaus on että ei käy, koska en nyt jaksa tms. Ja kun vain lähden niin mies tulee eteiseen huutamaan kun puen ulkovaatteita, että et jätä lasta hänelle soita ensin äitisi tänne jne.

ap

Mietitkö yhtään miltä lapsesta tuntuu kuunnella tällaista? ERO NYT

Vierailija
95/99 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi vaan yksinkertaisesti todeta miehelle, että tämä on myös hänen lapsi, ja hänen on nyt ihan itse löydettävä ne keinot lapsen kanssa olemiseen. Etkä suostu kuuntelemaan kiukuttelua. 

Vierailija
96/99 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei muutu. Ilmeisesti miehesi ei halunnut lasta.

Halusi kyllä. Ja oltiin etukäteen sovittu mm. että molemmat järjestää toiselle joka viikko vähintään yhden illan omia harrastuksia varten. 

ap

Minä ilmoitan sillä hetkellä, kun olen lähdössä lenkille. Toki otan huomioon ettei mitään tärkeää ole kesken. Mikäli kävisin jumpalla tai salilla ym., tietäisi mieheni sen etukäteen.

Minä teen 2-vuorotyötä, viikonloppunakin. Kyllä mieheni huolehtii lapset ja talouden tuolloin. Imuroi, pesee pyykkiä, ulkoilee ym. 

Mistä löysit oman kultakimpaleesi? Lähtisin vähissä äänin lapsen kans. Mieti, miltä lapsesta tuntuu, kun isä ei halua hänen kanssaan olla ja hän vielä kuulee sen teidän riidellessä!!! 

Vierailija
97/99 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkaan lapsen ei pidä kuulla kiukuttelua ja huutamista! Me aikuiset pärjäämme mutta lapsi ei.

Vierailija
98/99 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minusta tuo miehen käytös kuulostaa henkiseltä väkivallalta ja hallintayrityksiltä ja siksi suosittelisin vakavasti istumaan alas keskustelemaan, että miksi mies näin toimii.

Jos pystyy antamaan syyn, jonka voit ymärtää, ehkä olisi vielä toivoa. Muussa tapauksessa ero taitaisi olla realistinen vaihtoehto. Surullista. Voimia, ap, perheellesi.

Tämä. Jotkut ihan oikeasti kuvittelee, että hankkimalla lapsen, saa toisen sitoutumaan tiukemmin ja pysymään paremmin kotona. Läheisriippuvuus, kontrolloivuus ja mustasukkaisuus ovat monesti taustalla, ja tietenkin se narsismi. Ja tätä keinoa voi tietenkin käyttää niin miehet kuin naisetkin.

Vierailija
99/99 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa tietyt päivät ja ajat vaikka joka tiistai ja lauantai klo se ja tämä sinulla on omaa aikaa ja pidätte niistä kiinni . Ja nämä ovat miehen hoitovuorot , ei äitisi eikä kenenkään muun . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi