Lapsen isä ei suostu olemaan lapsen kanssa niin, että pääsisin menoihini
Joka kerta hirveä riita ja joudun pakottamaan, että on. Vapaaehtoisesti ei suostu koskaan olemaan lapsen kanssa niin, että pääsisin omiin menoihini, vaikka kauppaan tai lenkille tai minne vain. Hän ei siis vastusta, että menen vaan on ihan tyytyväinen jos menen, kunhan joku muu on lapsen kanssa ettei hänen täydy. Kauppaankin ja lenkille joudun aina ottamaan lapsen mukaan ellen saa äitiäni vahtimaan lasta siksi aikaa, ja yleensä en saa, koska hän ei asu kovin lähellä ja on kiireinen työelämässä vielä ja matkustelee paljon.
Pakotanhan minä miehen tietenkin välillä, koska on minun välillä päästävä jonnekin, mutta arvaatteko miten inhottavaa on mennä kun joka kerrasta tulee etukäteen kova riita. Huutoa että eikö äitisi voi, en minä jaksa, en minä ehdi, ota lapsi mukaan, minulla on muuta, eikö äitisi muka oikeasti ehdi.
Lapsi on jo neljä. Muuttuukohan tämä joskus vai onko ero ainoa vaihtoehto?
Kommentit (99)
Jos tässä aloituksessa on totta edes siteeksi, eikä ole pelkkä provo, niin eihän tuo tilanne ole normaali. Kuulostaa, että miehellä on jonkinlaisia haasteita mielenterveytensä kanssa. Masennus voi aiheuttaa lamaannuttavaa jaksamattomuutta tai hänellä on jotain pelkotiloja siitä, että hän ei ole kykenevä hoitamaan lasta tai jotain muuta sellaista.
Näin isänä mutuilisin, että tilanne tuskin on ratkaistavissa omin voimin, vaan mies tarvitsee ammattiapua.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kokeile toimiiko, jos alatkin soittamaan aina miehen äidin paikalle? Oma äiti ei päässyt, niin soitin sun äidin. Tulee kohta.
Miehen vanhemmat asuu ihan toisella puolella Suomea. Tavataan heitä sen vuoksi hyvin harvoin.
ap
Kai se mies osaa itse soittaa lapsenvahdin paikalle, jos sellaiselle on tarvetta. Miksi sinun pitäisi soittaa äidillesi, kun mies voi tehdä sen ihan itse.
Ei minun äiti yleensä edes pääse, koska ei asu ihan lähellä ja tosiaan matkustelee paljon ja tekee pitkiä työpäiviä. Soitti hänelle kumpi vain. Nytkin on työmatkalla Englannissa pari viikkoa.
ap
Sitten kaivat miehelle vaikka MLL:n lastenhoitopalvelun tai jonkun vastaavan numeron. Voi soittaa sieltä hoitajan (ja maksaa sen itse) jos ei halua olla lapsen kanssa.
Vierailija wrote:
Keksityn kuuloinen juttu!
Silti on ihan totta. Enkä varmasti ole edes ainoa tällaisessa tilanteessa.
ap
Voi lapsi parkaa millaisten vanhempien ja riitojen keskellä joutuu elämään. Toivottavasti joku tekisi teistä ajoissa lastensuojeluun ilmoituksen jos ette itse tajua jotain perhetyötä hakea.
Käykö teillä edes mielessä millaisen tarinan lapsen itsetuntoon tuolla menollanne käsikirjoitatte?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kokeile toimiiko, jos alatkin soittamaan aina miehen äidin paikalle? Oma äiti ei päässyt, niin soitin sun äidin. Tulee kohta.
Miehen vanhemmat asuu ihan toisella puolella Suomea. Tavataan heitä sen vuoksi hyvin harvoin.
ap
No jos silti soitat heille joka viikko ja kysyt aina että voisivatko tulla kun heidän poikansa ei taaskaan suostu olemaan lapsensa kanssa kuten oli sovittu niin mitä mahtaisi tapahtua?
Miksi ap:n pitäisi sotkea anoppi omaan avioriitaansa?
Naisten yleinen toimintamalli
Vierailija wrote:
Jos tässä aloituksessa on totta edes siteeksi, eikä ole pelkkä provo, niin eihän tuo tilanne ole normaali. Kuulostaa, että miehellä on jonkinlaisia haasteita mielenterveytensä kanssa. Masennus voi aiheuttaa lamaannuttavaa jaksamattomuutta tai hänellä on jotain pelkotiloja siitä, että hän ei ole kykenevä hoitamaan lasta tai jotain muuta sellaista.
Näin isänä mutuilisin, että tilanne tuskin on ratkaistavissa omin voimin, vaan mies tarvitsee ammattiapua.
Ei olekaan normaali tilanne, siksi mietinkin eroa, vaikka toivonkin, että tilanne voisi vielä parantua.
ap
Mä jättäisin tollaisen ukon. En suostuisi moiseen
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
ap
No jos silti soitat heille joka viikko ja kysyt aina että voisivatko tulla kun heidän poikansa ei taaskaan suostu olemaan lapsensa kanssa kuten oli sovittu niin mitä mahtaisi tapahtua?
Koska se saattaisi toimia. Nyt tilanne on niin paha että ei se enää tuosta pahene.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Silti on ihan totta. Enkä varmasti ole edes ainoa tällaisessa tilanteessa.
ap
Et ainoa mutta kyllä tuollaista on todella harvassa. En ole koskaan kuullut itse yhdestäkään tapauksesta.
Jos tämä ei ole provo, olette mt-ongelmaisia molemmat ja tarvitsette ulkopuolista apua, jotta lapsi voisi ikinä kodistanne tasapainoiseen elämään ponnistaa. Surullista, niin maan surullista.
Vierailija wrote:
Voi lapsi parkaa millaisten vanhempien ja riitojen keskellä joutuu elämään. Toivottavasti joku tekisi teistä ajoissa lastensuojeluun ilmoituksen jos ette itse tajua jotain perhetyötä hakea.
Käykö teillä edes mielessä millaisen tarinan lapsen itsetuntoon tuolla menollanne käsikirjoitatte?
Miksi syytät taas naista miehen vastuuttomasta käytöksestä? Eiköhän tuo mies ole ihan itse vastuussa siitä huutamisestaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
ap
Naisten yleinen toimintamalli
No näköjään toimiva kun tuli heti tällainen reaktio. Onhan se pojalle noloa jos omalle äidillekin selviää että oma poika ei ole mikään mies vaan joku mikkihiiri joka ei ota vastuuta perheestään. Omaa vaimoa voi kohdella miten huonosti tahansa mutta kulissit ulospäin yritetään pitää kunnossa.
Kuuleeko lapsi isänsä huudot siitä miten ei jaksa ja halua olla lapsen kanssa? Jos kyllä, niin nyt eroat heti ja vielä ehdit ehkä kääntää kurssin eikä lapsen mielenterveyttä ole lopullisesti tuhottu.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei olekaan normaali tilanne, siksi mietinkin eroa, vaikka toivonkin, että tilanne voisi vielä parantua.
ap
Onko sinulla oikeasti näkyvissä yhtään merkkiä joka kertoisi että tilanne voisi muuttua?
Lapsiraukka joutuu kuuntelemaan kun laiskapaska isä huutaa ettei jaksa eikä halua olla oman lapsensa kanssa. Menkää terapiaan äkkiä ennenkuin lapsi saa lisää traumoja.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
ap
Olisiko mies valmis juttelemaan jonkun ammattilaisen kanssa? Joko yksinään tai pariterapiassa? Jos mies huutaa eteisessä, että häntä ei saa jättää yksin lapsen kanssa, niin kyllä siihen on joku syy olemassa. Se ei välttämättä ole mikään ulkopuolisen nähtävissä oleva syy, mutta se saattaa olla hyvin todellinen miehen pään sisällä.
-tuo isä, jolla vastasit
Ei ole normaalia käytöstä. Terapia ja/tai ero. Lasta käy sääliksi.
Hyi helvetti mikä vuoden isä taas. Kostaako lapselle kun vain lähdet omiin menoihin? Kohteleeko lasta muutenkin huonosti? Miehen pitää hoitaa päänsä kuntoon ja kasvaa aikuiseksi isäksi ja puolisoksi.