Vuoden ankein aika alkoi
Synkkää, pimeää , kylmää sadetta ja loskaa.
Marraskuun loppupuolella se onneksi helpottaa, kun alkaa joulun aika
Kommentit (42)
Kohta joku mielisairas sekopää tulee varmaan kehumaan kuinka ihanaa on kun ei ole hellettä ja että mörönpersepimeys on muka tunnelmallista.
Tämä vuodenaika on höyryävää PASKAA.
Vierailija wrote:
Kohta joku mielisairas sekopää tulee varmaan kehumaan kuinka ihanaa on kun ei ole hellettä ja että mörönpersepimeys on muka tunnelmallista.
Mörönpersepimeys kuulostaa oikeasti aika söpöltä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mörönpersepimeys kuulostaa oikeasti aika söpöltä.
Mörönpersepimeydessä ei ole mun mielestä mitään vikaa, jos yksilö saa käyttäytyäkin kuin mörkö. Ettei siis edes odoteta häneltä aktiivisuutta ja pirteyttä.
Koko ajan paleltaa. Lämpöpatterit jääkylmät. Miksi niitäkään ei lämmitetä vaikka on jo pakkasta? Joku ilmastotieteilijä valehtelee, että meille olis tulleet Keski-Euroopan lauhkeat talvet. Paskat on! Ja pimeys? Sehän lisääntyi tunnilla eilen
Joulunaika EI ALA marraskuun lopulla!
Jaa. Minä jo luulin jotta taas on ankeeta kun tämä palsta on hidastunut ja sensuroitu. Löyty sentään muutakin.
Ankein aika on tammikuu. Samat jutut kuin aloituksessa + juhlakausi ja lomat ovat ohi
Mulle ihan sama millanen keli ulkona nyt on, tai onko pimeää. Istun kotona tai olen töissä. Sisätiloissa keli kun keli ei haittaa.
Vierailija wrote:
Ei niin. Se on jo alkanut. Joulumakeisetkin ovat olleet jo kuukauden myynnissä ja jouluvalot loistavat ihmisten pihoilla. Tontut kurkkivat ikkunoista. Kinkut paistuvat ja laatikot höyryävät pöydissä. Viinaakin vedetään kuin jouluna.
Mä tykkään kaikista vuodenajoista. Tästäkin.
Vierailija wrote:
No millon sit?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No millon sit?
Ihmiset kysyvät myös
Milloin joulun aika alkaa?
Joulu Suomessa alkaa Suomen juhlapäiville ominaisesti varsinaisen juhlapäivän aattona eli 24. joulukuuta. Varsinkin jouluaaton ilta on muodostunut jouluajan tärkeimmäksi juhlapäiväksi, ja nykyisin jouluaatto on useilla työpaikoilla palkallinen vapaapäivä. Jouluaika päättyy loppiaisena.
Joulukuussa on vielä synkempää ja pimeämpää.
Huh, onneksi joulu on neljässä päivässä ohi!
Vierailija wrote:
Joulukuussa on vielä synkempää ja pimeämpää.
Tämä kannattaa muistaa aina kun marraskuun ankeudesta puhutaan
No empä nyt ap julistaisi, että ankeus varmasti loppuu joulukuussa, jos nuo ovat ankeuden kriteetit. Vai onko nuo kriteerit ankeutta vain marraskuussa, mutta joulukuussa ei vaikka ne yhtä lailla täyttyisi?
Mitäs ankeaa nyt on? Aivan ihanaa, kun voi pikkuhiljaa viritellä joulua, miettiä joululahjoja, ripustella kausivaloja ulos ja sisään. Lukea kirjaa viltin alla villasukat jalassa tai vaikka ottaa ekstratorkut jos siltä tuntuu. Aika on ihan just niin ankea, kuin itse sen teet.
Kallista lämmittää. Seuraava asiallinen kuukausi on toukokuu. Itkettää ja naurattaa yhtä aikaa. Taidan seota tähän maailman surkeinta lähentelevään suomen ilmastoon.
Säälin teitä, kun joudutte noin kärsimään raukat. Mä tykkään erityisen paljon syksystä ja talvestakin - tämä on niin ihanaa aikaa. Ja uskokaa tai älkää: mä tykkään myös keväästä ja kesästä - onnekas minä! 🤩 (Eikä ole edes lääkitystä päällä…🤪)
Jep. Nyt on se aika, kun kuuluisi mennä talviunille.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/