Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri oli kirjoittanut potilaskertomukseen "29 vuotias tyttö"

Vierailija
30.10.2023 |

Niin eikö tuo ikäinen oo jo nainen??? 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lääkäri oli kirjoittanut asiakkaasta raskaana oleva nainen vaikka todellisuudessa lähes 90- vuotias mies kyseessä. Sattuuhan näitä. Huomautus ja korjaus. 

Vierailija
2/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mullakin noissa lukenut jotain erikoisia kommentteja, mutta jos ne eivät suoranaisesti ole mitään virheellisiä tietoja terveydentilasta, niin pistän vaan kiireen piikkiin. Ihmisiä ne lääkäritkin on. 

Lähinnä olen pyytänyt korjaamaan, jos selvästi merkitty jotain väärin (ollut mm. mainittuna lausunnossa murtuma vasemmassa vaikka todellisuudessa trauma oli oikeassa kädessä, tähän pyysin kontrollikäynnillä korjauksen kun kyse oli työtapaturmasta). 

Vierailija
4/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lääkäri itse iäkkäämpi? Tai ehkä potilas on nuoren näköinen ikäisekseen? Sehän on vain hyvä. Ehkä lääkäri kirjoittaa 10 vuoden kuluttua "39-vuotias nuori nainen"?

Vierailija
5/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on ollut valmis fraasi jonka unohtanut kiireessä muokata. Esim meidän potilastietojärjestelmä ei osaa sanoja tyttö tai poika, vaan esimerkiksi ”2 vuotias mies”. Systeemi siis tietää potilaan iän ja sukupuolen ja osaa automaattisesti täyttää ne, muttei ymmärrä, että lapsista puhutaan yleensä tyttöinä ja poikina.

Vierailija
6/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oliko lääkäri itse iäkkäämpi? Tai ehkä potilas on nuoren näköinen ikäisekseen? Sehän on vain hyvä. Ehkä lääkäri kirjoittaa 10 vuoden kuluttua "39-vuotias nuori nainen"?

Nuorehko. Ja joo mua luullaan aina ikäistäni nuoremmaksi jos ei tiedetä ikää mutta tässä asiassa lääkäri tiesi iän... 

Vierailija
7/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla omakantaan lääkäri oli kirjoittanut "87-vuotias nainen", vaikka olin silloin 27- vuotias nainen. No sattuuhan sitä :D

Vierailija
8/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten ikä ja sukupuoli pitää mainita erikseen, kun nehän ovat potilaan perustiedoissa jo?

Vierailija
9/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon suurempi virhe on, jos siinä tosiaan lukee "29 vuotias" eikä "29-vuotias". Yhdysmerkin puuttuminen on tosi alkeellinen virhe.

Vierailija
10/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee useammassa potilaskertomuksessa, että olen asiallinen ja orientoitunut. 

Vierailija
11/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi muuten ikä ja sukupuoli pitää mainita erikseen, kun nehän ovat potilaan perustiedoissa jo?

Koska jos esim. 27 vuoden kuluttua katsotaan minkälainen sairaushistoria ap:lla on ei kukaan jaksa ruveta laskemaan minkä ikäinen hän oli vuonna 2023.

Vierailija
12/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Koska jos esim. 27 vuoden kuluttua katsotaan minkälainen sairaushistoria ap:lla on ei kukaan jaksa ruveta laskemaan minkä ikäinen hän oli vuonna 2023.

Niin ja sukupuoli tosiaan siksi, että "29-vuotias perusterve." ilman kuvattavaa substantiivia kuulostaa hassulta. Tosin nykyään lienisi korrekteinta laittaa että 29-vuotias ihminen.

Vierailija
13/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä lääkäri osasi taas kerran kirjoittaa kauniisti potilaastaan!

Vierailija
14/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan lääkäri sanonut 29-vuotiasta miestä pojaksi?

Itse olisin antanut palautetta, eihän ne opi jos ei kouluteta.

Vierailija
15/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kannattaa mielensä pahoittaa. Varmuuden vuoksi.

Vierailija
16/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites noi muunsukupuoliset näissä järjestelmissä?

Vierailija
17/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meidän lääkäri oli kirjoittanut asiakkaasta raskaana oleva nainen vaikka todellisuudessa lähes 90- vuotias mies kyseessä. Sattuuhan näitä. Huomautus ja korjaus. 

Jos se oli miehen oma mielipide?

Vierailija
18/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruslääkäri. Työkyvyttömältä vaikuttaa, mutta eihän noita hulluja saa tuhansien eurojen palkoista luopumaan kuin pakkohoidoilla jos niilläkään. 

Vierailija
19/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin kerran antamassa nieluviljelynäytteen, kun olin altistunut kurkkumädälle. Tuloksia soittaessani sain kuulla, että raskaustestini oli negatiivinen, eli en ole raskaan. Toki ilahduin kuulemastani ja sanoin sitten, että mahtavaa, että nykyisin voi raskaustestinkin tehdä nileuviljelystä, kuukautiset olikin pari päivää myöhässä, mutta oliko se kurkkumätäkin negatiivinen. Siinä kuului sitten puhelimesta "hetkinen...." ja kohta korjattiin, että aivan... ei sinulta raskaustestiä otettukaan, kurkkumätää ei ole.

Vierailija
20/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt somekampanja pystyyn ja lääkärille heti potkut!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän