Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri oli kirjoittanut potilaskertomukseen "29 vuotias tyttö"

Vierailija
30.10.2023 |

Niin eikö tuo ikäinen oo jo nainen??? 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

kävin kerran antamassa nieluviljelynäytteen, kun olin altistunut kurkkumädälle. Tuloksia soittaessani sain kuulla, että raskaustestini oli negatiivinen, eli en ole raskaan. Toki ilahduin kuulemastani ja sanoin sitten, että mahtavaa, että nykyisin voi raskaustestinkin tehdä nileuviljelystä, kuukautiset olikin pari päivää myöhässä, mutta oliko se kurkkumätäkin negatiivinen. Siinä kuului sitten puhelimesta "hetkinen...." ja kohta korjattiin, että aivan... ei sinulta raskaustestiä otettukaan, kurkkumätää ei ole.

Ääh, pikku juttu, ja nämähän ovat melkein sama asia, että ei kai se nyt ole niin justiinsa. Ei sitä kiireessä, väsyneenä ja kettuuntuneenna aina kaikkea jaksa viitsiä ja muistaa, ja mitä välii muutenkaan. Ja mitä näitä on.

-Erikoistautien peruslääkäri-

Vierailija
22/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla luki opoiarvossa tohtori, vaikka olenkin maisteri. No onko tuolla niin väliä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kuulunut kirjoittaa 29vuotias vanhapiika.

Vierailija
24/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Englannissa ja täällä on potilas kertomuksissa usein tullut vastaan kohdallani jotain "Delightful young lady" Ihan reilusti yli kolmekymppinen olen ja toi delightful kuulostaa omaan korvaan hieman hassulta, mutta kenties on tämäm ylikohteliaan maan tapa ja potilaskertomuksissakin potilaan kerrotaan olevan ihastuttava.

Vierailija
25/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla lukee 1-vuotias nainen vaikka olen 31-vuotias :D lukee myös usein tuo paikkaan ja aikaan orientoitunut, asiallinen.

Vierailija
26/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä ihmetyttää tuossa asiallisessa ja orientoituneessa? Se on oleellinen tieto ja aika iso osa terveydenhuollon asiakkaista ei sitä ole

27/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, mulle sanoi naapurin pappa, että "oot kiltin näköinen tyttö", ja oon sua 20 vuotta vanhempi 🤠 

Vierailija
28/30 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän suhteellinen juttu. Kuusikymppiselle voi 29-vuotias olla tyttö. En ymmärrä miten tuo sana on niin loukkaava joillekin. Feministit taitaneet opettaa, että siitä pitää suuttua vaikkei oikeasti suututtaisikaan.

Vierailija
29/30 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Se on vähän suhteellinen juttu. Kuusikymppiselle voi 29-vuotias olla tyttö. En ymmärrä miten tuo sana on niin loukkaava joillekin. Feministit taitaneet opettaa, että siitä pitää suuttua vaikkei oikeasti suututtaisikaan.

Tytöttely ja pojittelu vieraille ihmisille nyt vaan on epäkohteliasta. Etenkin valtasuhteissa sillä tehdään pesäeroa alempaan nähden. 

Lääkäri käyttää jokaista kirjausta tarvittaessa potilasta vastaan. Ei väliä vaikka kirjaus ei olisi totta. Sitä käytetään, koska lääkäri päättää luottaa niihin sanoihin. Ei viitsi muuta.

Yleisesti taas siten, että olet saattanut kokea jo vaikka avioeron, valmistunut korkeakoulusta ja olet jopa äiti. Jos sinua lääkärissä tytötellään, se on merkki jostakin. Tytöstä kasvaa nainen jo kauan ennen tuota, jos katsotaan lääkärin opiskelemasta biologisesta näkökulmasta käsin.

Onko lääkäri työkykyinen, jos haluaa 29-vuotiaan olevan tyttö? Vai haluaako hän kenties (myös) luoda asetelmaa selvemmäksi sen suhteen, kuka saa sananvallan. Esimerkiksi "tyttö" saattaa haluta paremman elämänlaadun lääkkeellä x. Josta lääkäri voi hyvin helposti sanoa ei ja olla vain hiljaa, hymyillen samalla kevyesti. 

Vierailija
30/30 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mikä teitä ihmetyttää tuossa asiallisessa ja orientoituneessa? Se on oleellinen tieto ja aika iso osa terveydenhuollon asiakkaista ei sitä ole

Osa ei laita sitä, vaikka olisi ihan samanlainen kuin silloin, kun on laitettu. 

Lääkäri ottaa tästä tarvittaessa sen kuvan, että potilaan käytös on välillä muuttunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi