Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toiset liimautuu parisuhteessa yhteen?

Vierailija
30.10.2023 |

Koko ajan ollaan yhdessä ja töihinkin lähetetään jatkuvaa viestiä, ei kestetä olla erossa yhtään. Missä oma elämä? Miksi tukahdutetaan toinen? Perhesuhteet ja kaverit jää. En ymmärrä. Ei kai tuollainen suhde kauaa kestä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asia mietityttää sua tai kuuluu sinulle, koska...?

Vierailija
2/34 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla on kyselyikä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska parisuhteessa on rakastumisvaiheessa symbioosivaihe. Siksi,

Vierailija
4/34 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos jopa työskentekee yhdessä? Yhteinen yritys esim. 24/7 yhdessä. 

Vierailija
5/34 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kateus ehkä?

Vierailija
6/34 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole välttelevästi kiintyneitä? 

Kerrohan ap, halattiinko teillä lapsena perheenjäseniä? Saiko näyttää tunteita? 

Vierailija
7/34 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se vaihe tarvitaan siihen perheen perustamiseen ja pitkäaikaiseen suhteeseen.

Vierailija
8/34 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mulla on kyselyikä

Jatka toki sitten kyselyjä....

Vierailija
9/34 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mulla on kyselyikä

Onko jatkunut jo pitkäänkin?

Vierailija
10/34 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sellaisen suhteen, jossa voidaan tehdä asioita yhdessä oikeasti pariskuntana. Sellaisen, jossa sitten eläkeikäisenäkin vielä ollaan aidosti toistemme parhaat ystävät.

Enkä nyt tarkoita mitään jatkuvaa viestittelyä tai mustasukkaisuutta toisesta. Kaikki suhteeni ovat olleet sellaisia jossa mies ei halua minua mukaan mihinkään illanviettoihin, eikä vastaavasti sitten keksiä yhdessäkään mitään kotisohvaa kummempaa.

Vierailija
11/34 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen, että mulla ja puolisolla oli vähän tommosta alussa. Ensi vuonna tulee 20 vuotta yhdessä. Symbioosia kesti jonkin aikaa, mutta ei toki enää olla noin kiinni toisissamme. 

Vierailija
12/34 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei sitten ole kommentoinut vielä mitään, joku muu on. En käsitä tuollaisia suhteita joista nyt puhuttu palstalla, julkisuudessakin. Että ollaan siihen toiseen liimauduttu ja unohdetaan kaikki oma. Olisi ero heti jos mies tuollaista alkaisi vaatia. ap

Vierailija
13/34 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muuten symbioottinen suhde, mutta molemmilla on muutama omakin harrastus, eikä lähetellä viestejä juurikaan. En voi sietää jatkuvaa viestipommitusta. Muuten ollaan tiiviisti ja ihana tehdä asioita yhdessä. 

Vierailija
14/34 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan yhdessä tosi paljon ja töihinkin lähetellään viestejä. Mutta ei me takerruta toisiimme. Kumpikin saa tehdä mitä haluaa. Me vaan tykätään toisistamme paljon ja viihdymme yhdessä. Ei sen kummempaa.

Vierailija
15/34 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Aloittaja ei sitten ole kommentoinut vielä mitään, joku muu on. En käsitä tuollaisia suhteita joista nyt puhuttu palstalla, julkisuudessakin. Että ollaan siihen toiseen liimauduttu ja unohdetaan kaikki oma. Olisi ero heti jos mies tuollaista alkaisi vaatia. ap

Sitten pitää valita se puoliso sitä mukaa mikä sulle sopii. Ite en taas ole ikinä ymmärtänyt sellasia seurustelevia pareja, joilla on todella erilliset elämät (siihen pisteeseen asti, että voi olla ukolla toinen perhe jopa) ja menot, eikä esim. tavata toisen sukua ja perhettä. 

Vierailija
16/34 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olivat tuollaisia isän kuolemaan asti, yli 60 vuotta. Jotkut kaipaavat tuollaista. Omilla vanhemmillani oli molemmilla traumaattinen lapsuus, hakivat toisistaan turvaa. Tuntui kuin pysyisivät pystyssä vain kun ovat tiukasti yhdessä. Heille tuo symbioottinen suhde oli hyvästä, ainakin suurimmaksi osaksi. Ei kaikkien juttu pitemmän päälle, helposti mukaan tulee valta (kumpi määrää mitä tehdään ja kuinka eletään), itse arvostan parisuhdettani jossa molemmat seisovat omilla jaloillaan mutta silti haluamme tehdä paljon yhdessäkin.

Vierailija
17/34 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ovat tehneet aina lähes kaiken yhdessä. Yhteinen yritys, laulavat samassa kuorossa ja soittavat samassa kamariyhtyeessä, viettävät koko kesän mökillä. Ovat olleet naimisissa yli 40 vuotta ja ovat onnellisia.

Vierailija
18/34 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Me ollaan yhdessä tosi paljon ja töihinkin lähetellään viestejä. Mutta ei me takerruta toisiimme. Kumpikin saa tehdä mitä haluaa. Me vaan tykätään toisistamme paljon ja viihdymme yhdessä. Ei sen kummempaa.

Meillä sama. Etätöissä oltu kotona lähes 10v ja muutenkin kuin paita ja peppu, viihdytään yhdessä. Viestitellään työmatkoilta. 

Toisaalta saatan olla 2. kodissamme ulkomailla kuukauden pari omillani joten mitään takertumista ei välillämme ole. Silloin viestitellään tai soitetaan päivittäin kuulumiset. 

Meillä vaan on kivaa yhdessä!

Vierailija
19/34 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi tukahdutetaan toinen? No ei se varmaankaan tunnu tukahduttamiselta, jos kerta molemmat niin tekevät ja HALUAVAT itse tehdä. Se, että sinä et sitä ymmärrä ja koet tuollaisen läheisyyden tukahduttavana, ei tarkoita, että kaikki ihmiset kokevat samoin. 

Ja sellainen suhde voi aivan hyvin kestää vaikka 70 vuotta. Tai niin kauan, kunnes jompi kumpi menehtyy. Oleellista on, että parisuhteessa molemmat voivat hyvin. Silloin se yleensä kestää.

Vierailija
20/34 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Muistelen, että mulla ja puolisolla oli vähän tommosta alussa. Ensi vuonna tulee 20 vuotta yhdessä. Symbioosia kesti jonkin aikaa, mutta ei toki enää olla noin kiinni toisissamme. 

Meillä on aika pitkälti edelleen. Ollaan oltu jotain 17v yhdessä. Se on meille luonnollista, ei takertumista, eikä ahdista kumpaakaan yhtään. Me vaan tykätään tehdä asioita ja viettää paljon aikaa yhdessä. Ei se töihin viestittely ole mitään "mitä nyt teet, kenen kanssa puhut, milloin menet ruokatauolle?"-tyylistä mustasukkaista kyttäämistä, vaan enemmän "et usko, mitä mulle nyt kävi" tai "ai niin, mun täytyy käydä kohta kaupassa, onko sulla mielessä jotain, mitä tarttis ostaa"... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi