Itkettää kun korona on taas leviämässä
Ahdistaa käydä kaupassa, kun ihmiset ovat niin itsekkäitä eivätkä enää käytä maskejakaan saati sitten pidä kiinni turvaväleistä. Miten tätä talvea taas jaksaa???
Kommentit (194)
Onhan se aika karua, jos jokainen sairastuminen vanhentaa aivoja 10-20 vuotta, ja muutkin elimet ottavat osumaa. Työkyvyttömyyseläkkeellä on pian koko kansa. Ei vaan taida löytyä maksajia. Suomessa ei edes saa rokotteita, eikä sairastuessaan lääkkeitä. Kaveri USAssa oikeasti haki kuudennen rokotteen muutama viikko sitten, eikä ole riskiryhmää. Täällä on annettu kolme.
Minulla oli melko varmasti korona, mutta testejä ei ole enää kassoilla, niin en lähde apteekista ostamaan koronatestiä.
BAIBAI...kerro miksi ketjut siivet saa....
Vieläkö joku tosissaan panikoi koronasta? Itse lopetin huolestumisen jo alkukesästä 2020 kun dataa alkoi tulla. Juuri sairastin koronan viikon flunssana, ei piikkejä. Vanhemmilla on täysisarja piikkejä, eikä heilläkään ollut flunssaa kummoisempi. Vähän pidempään kesti heillä.
Maskiakin tärkeämpää ovat turvavälit ja huolellinen käsihygieniasta sekä rokotussuoja niille, joille se on tarjolla ja tarpeen. Ellei korona ole muuttanut muotoaan se ei ole flunssaa vaarallisempi sairaus niille, jotka eivät kuulu riskiryhmiin. Koronan leviämisestä ei ole pariin vuoteen ollut vaaraa ja sinä aikana osa riskiryhmään kuuluneista (esim. 2-tyypin diabetes diagnoosin saaneet, ylipainoiset, tupakoitsijat jne.) olisivat kyllä ehtineet hoitaa itsensä sellaiseen kuntoon ettei koronatartuta aiheuttaisi heille välitöntä vaaraa, mutta moniko heistä on näin tehnyt?
Vierailija wrote:
Tavallinen flunssa, ei edes testata.
turpakiiqanonpelle
Minulla oli toissaviikolla korona. 3 päivää olin pois täistä. Voimakas flunssa, mutta kuume ei noussut. Olen hengissä ja syyslomalla nyt Espanjassa. Mieheni ei tullut koronaan, vaikka asutaan saman katon alla. Toki olisi voinut matka peruuntua, jos korona olisi myöhemmin iskenyt. Eli hyvään aikaan..
en edes ajattele koronaa enää.Kaksi piikkiä ottanut mutta enää en ota yhtään.En ole sairastanut tautia ,enkä desifioinut itseäni.Kaupassa käytän ohuita hanskoja talvella ja en kaivele kasvojani enkä yski ympäriinsä...
Että oikein itkettää vai. Kyllä jollain mitättömät asiat voi saada suuret mittasuhteet.
Introverttinä se pahin koronahysteria oli elämän parasta aikaa. Tulisipa taas.
Laita sinä tuplamaski ja pidä 3m turvaväli muihin, niin sama asia jos pelottaa :)
En ole poistunut asunnostani kertaakaan pandemian alettua. Tilaan ostokset ovelleni ja tarkistan vielä ovisilmästä, että rappu on tyhjä ennen oven avaamista. Pesen ostokset vielä antibakteerisella saippualla maskin ja kumihanskojen kanssa. Käytän maskia myös parvekkeella ollessani.
Sairastin vuosi sitten koronan pitkän kaavan ja jälkitautien muodossa. Minulla oireet kestivät kolme kuukautta ja kunto romahti pitkäksi aikaa. Kuulun riskiryhmään keuhkosairauden vuoksi ja olen ottanut tarjolla olevat rokotteet. En tiedä oliko niistä lopulta hyötyä. Nyt sitten mietin, että viitsiikö noita tehosterokotteita enää ottaa.
Koronan välttely on siinä mielessä mahdotonta, että perheessämme on kouluikäisiä lapsia harrastuksineen. Kyllä jossakin takaraivossa tilanne huolestuttaa, mutta olen nyt kuitenkin ottanut sen linjan, että normaalia elämää eletään eikä asiaa kannata sen kummemmin vatvoa.
Miksi ap ei vieläkään osaa tilata ostoksiaan kotiin? No, osaahan se, mutta sitten ei vois enää syyttää muita kaupassakävijöitä itsekkäiksi.
Itselläni meni hermo kun kuulun kahteen riskiryhmään, joita on peloteltu melkein kolme vuotta. Nyt kun sitten sai lopulta koronan ja soitin netistä löytyvien neuvojen mukaisesti puhelinpalveluun saadakseni reseptin sille viiden päivän lääkekuurille, jonka mainostetaan estävän vakavat oireet ja joka pitää aloittaa viiden päivän sisällä oireiden alkamisesta, niin en jumalauta saanutkaan reseptiä! Pitää kuulemma olla joko korkea kuume tai hengitysvaikeuksia, ennenkuin reseptin saa. Vaikka jumalauta sen lääkkeen piti olla sellainen, joka estää taudin pahenemisen ja vakavat oireet! Käytännössä pitääkin mennä ensin henkihieveriin ennen kuin reseptin edes saa!
Ja hoitsu otti kumminkin puhelun lopuksi henkilötunnukseni ylös järjestelmään eli ilmeisesti jää saamatta seuraava rokotus, jota varten olen jo varannut ajan aiemmin. Ei olisi kannattanut edes soittaa sinne.
Korona ei nähtävästi olekaan perusflunssaa kummempi. Joka paikassa on mainostettu miten se lääkekuuri kannattaa hankkia, jos sairastuu koronaan, koska se estää taudin pahenemisen ja toimii ennalta ehkäisevästi, mutta ei sitä kuuria oikeasti annetakaan kun vasta todella vakaviin oireisiin. Järjetöntä. Artikkeleiden perusteella lääkkeellä olisi tarkoitus estää vakavat oireet. Ja tosiaan vaikka kuulun kahteen ns. riskiryhmään.
Onneksi meillä on nyt vahva hallitus, joka ei tee asialle yhtään mitään.
Miehellä oli juuri viime viikolla kolmas tai neljäs korona. Kolme rokotetta on ottanut.
Oli flunssainen mutta on joskus ollut pahempikin tartunta esim. yskän osalta. Kuumetta oli 37,5.
Vierailija wrote:
Itselläni meni hermo kun kuulun kahteen riskiryhmään, joita on peloteltu melkein kolme vuotta. Nyt kun sitten sai lopulta koronan ja soitin netistä löytyvien neuvojen mukaisesti puhelinpalveluun saadakseni reseptin sille viiden päivän lääkekuurille, jonka mainostetaan estävän vakavat oireet ja joka pitää aloittaa viiden päivän sisällä oireiden alkamisesta, niin en jumalauta saanutkaan reseptiä! Pitää kuulemma olla joko korkea kuume tai hengitysvaikeuksia, ennenkuin reseptin saa. Vaikka jumalauta sen lääkkeen piti olla sellainen, joka estää taudin pahenemisen ja vakavat oireet! Käytännössä pitääkin mennä ensin henkihieveriin ennen kuin reseptin edes saa!
Ja hoitsu otti kumminkin puhelun lopuksi henkilötunnukseni ylös järjestelmään eli ilmeisesti jää saamatta seuraava rokotus, jota varten olen jo varannut ajan aiemmin. Ei olisi kannattanut edes soittaa sinne.
Korona ei nähtävästi olekaan perusflunssaa kummempi
Nyt se on varmaan jotakuinkin yhtä paha kuin influenssa, johon siihenkin kuolee monena vuonna satoja ihmisiä, enimmäkseen vanhempia, jotka eivät vaivaudu edes heille ilmaista rokotetta hakemaan. Siitäkin voi olla pahoja jälkitauteja, kuten koronastakin. Nyt tiedetään, että monille koronan sairastaneille jää virusta aivoihin muhimaan ja se aiheuttaa juurikin tämmöistä sekopäisyyttä, mitä maailmalla nyt nähdään. (aivosumu)
Sukulaiseni sairasti ihan peruskoronan, oli kipeä kuin koira, mutta toipui (kaksi rokotetta), naapurini äiti oli kuollut syyskuussa koronaan.
Korona ei ole perusflunssa, pikemminkin influenssa, jossa virus aiheuttaa ongelmia ihmisille.
Se on kyllä säälittävää miten toisia lampaaksi nimittelevät pellet syyttelevät jotain rokotteita siitä että heidän sontaa syövät kaverinsa kuolevat verisuonitukoksiin mihin tässä maassa on kuollut iät ja ajat sontaa syövät muutenkin.