Naapurin yh ja lapsi viettävät joulua yksin! Säälittävääkö?
Pitäisikö pyytää meille viettämään oikeanlaista perhejoulua? Käy niin sääliksi tuo lapsiparka...
Kommentit (69)
On hyvä, että lapset saavat omasta rikkinäisestä kodistaan huolimatta malleja hyvään aikuisuuteen. osaavat sitten järjestää elämänsä paremmin kuin vanhempansa.
Entä jos on niinkuin minä ja tytär,introverttejä. Emme halua kylään kenenkään luo. Meillä on rahaa ja kaikkea kivaa. Olen työssäkäyvä yhteishuoltajaäiti. Suku asuu suht kaukana.
Emmekaipaasääliä kirjoitti:
Entä jos on niinkuin minä ja tytär,introverttejä. Emme halua kylään kenenkään luo. Meillä on rahaa ja kaikkea kivaa. Olen työssäkäyvä yhteishuoltajaäiti. Suku asuu suht kaukana.
Tiedätkö mikä kellonaika ja päivä on klo 14:24 | 18.12.2010?
Me lähdetään lapsen kanssa vanhempien luokse viettämään joulua, kun kahdestaan olisi tylsää. Yksin saisin koristella ja laittaa jouluruokia. Lapsi ei osallistu paljon.
Ensi vuonna haaveilen matkasta jouluna. Kun lapsi ei usko enää joulupukkiinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Me lähdetään lapsen kanssa vanhempien luokse viettämään joulua, kun kahdestaan olisi tylsää. Yksin saisin koristella ja laittaa jouluruokia. Lapsi ei osallistu paljon.
Ensi vuonna haaveilen matkasta jouluna. Kun lapsi ei usko enää joulupukkiinkaan.
Allekirjoitan ketjun surkeuden pienen piirin joulusta. Enemmän ihmisiä, niin on kivempaa!
Minäkin vietän joulun kahdestaan alle 2-vuotiaan kanssa. Tuttava (yh-) perhe tulee joulupäivänä kylään. Pukkia ei saada käymään koska ei tunneta ketään jota kehtais pyytää ja asutaan aika syrjässä maalla, joten ostopukkikin tulis todella kalliiksi.
Varmasti ison porukan joulu olis enemmän elämys lapselle, mutta kun siihen ei ole mahdollisuutta niin ei ole. Minusta kenenkään ei tarvi sääliä meitä, nauttikaa omasta kivasta ne joilla on paremmat puitteet ja lahjoittakaa vaikka Ukrainaan tai kotimaan vähävaraisille apua, siellä on ne kohtalot jotka todella tarvitsee apua.
Jos olette tuttuja niin tottakai pyydät käymään vaikka edes glögillä.
Olkoonpa sitten joulu, juhannus tai pääsiäinen, k..ipää on k...pää juhlan lajista riippumatta. Hyvää joulua sinulle siitä huolimatta, ap. Yritä nyt jotenkin elää itsesi kanssa.
Mitä sitten ? Minä voisin viettää joulun kahdestaan koirani kanssa, ai että olisi joku ihanaa, jossain kaukana ihmisistä.
Tottakai ois kiva jos kysyisit tulisvatko he teille jouluksi.
Ollut täysin normaalia jo 1900-luvulla
Vierailija kirjoitti:
eiväthän he ole yksin, vaan kahdestaan! Tämä mitä kirjoitan, ei ole matemaattista näpsäytystä, vaan sen muistamista että todellakin kaksi ihmistä on ihmisSUHDE ja äiti+lapsi ovat perhe.
Voihan ne olla jokainen omassa huoneessaan yksin koko joulun. Ei voi tietää.
Ei todellakaan ole. Parempihan se on yksin viettää joulua kuin huonossa seurassa.
Parempi aina itsekseen kuin väärän tai väärien ihmisten seurassa, joiden kanssa ei oikeasti viihdy.
Voi olla olla paljon tyytyväisempi elämäänsä kuin sinä surkean miehesi kanssa joka ei kelpaa kenellekään muulle.
Naapurien asiat eivät kuulu sinulle, mokomakin KYYLÄ.
Eiväthän he yksin ole, vaan viettävät joulua oman perheensä kanssa.
mua ja lapsiani on ainakin turha sääliä :) Emme kyllä ole koko joulua keskenämme vaan vietämme aaton vanhempieni luona, illalla takaisin kotiin. Ihan yhtä oikea joulu se on meillekin, miehen kanssa tai ilman.
Harvat naiset miehen apua saavat jouluvalmisteluissa, ainakin tuttujeni parissa nainen yleensä hoitaa nämä jutut. Joten miksei yh-äiti osaisi laittaa joulukoristeita ja ostaa jouluruokia/paketoida lahjoja? On hän varmasti niin tehnyt aiempinakin jouluina.
Ensin ajattelni että ihan kiva idea, voithan kysyä jos tuota yh-äitiä kiinnostaisi tulla teille kyläilemään, mutta loput viestisi lukeneena en voi muuta sanoa kuin että älä ihmeessä pyydä, tuollaisen ihmisen kanssa joulunvietosta ei voi tulla hyvä :D Anna yh:n viettää lapsensa kanssa ihan oikea perhejoulu.