Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin yh ja lapsi viettävät joulua yksin! Säälittävääkö?

Vierailija
18.12.2010 |

Pitäisikö pyytää meille viettämään oikeanlaista perhejoulua? Käy niin sääliksi tuo lapsiparka...

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonkun kerran selaisllut näitä "onko tarpeeksi lahjoja" -listoja, ja pakko todeta että näköjään pääsääntöisesti paremmaksi pistän... Käydään toki aattona kyläilemässä parin sukulaisen luona jonne voitaisiin jäädä vaikka yöksikin, mutta perhehän mekin ollaan, vai..? Vai eikö tämä olekaan "oikea" perhejoulu? ;) Voi voi, lapsiparkani saa varmasti traumoja :D Soittakaa lastensuojeluun!

Vierailija
22/69 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin niistä paistaa, että yh:n eivät välitä laittaa perinteisiä jouluruokia (ollaan vain ranskalaislinjalla), ei ole miestä auttamassa järjestelyissä ja miehen mallina. Ja yksi jo mainitsikin ne mahdolliset huonommat lahjat. Yh-äidit kun ovat monesti pienituloisia, niin itse eivät kuitenkaan saa hankittua niin hienoja lahjoja, koristeita yms.

Ja se tärkein: me asumme tunnelmallisessa suuressa omakotitalossa ja tämä naapuri viereisessä kerrostalossa. eikö lapselle olisi hyvä kokea millaista on asua omassa rauhassa, että saunassakin saa käydä pitkän kaavan mukaan, eikä vain yhden saunavuoron ajan? Ja ihan kasvatuksellisesti, että jos vanhemmat tekevät kovasti töitä niin töissä kuin parisuhteessa, että pysyvät yhdessä, niin on mahdollista saada nämä maalliset asiat kuntoon. Ainakaan täällä ei pienituloiset tai yh:t asu omakotitalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin niistä paistaa, että yh:n eivät välitä laittaa perinteisiä jouluruokia (ollaan vain ranskalaislinjalla), ei ole miestä auttamassa järjestelyissä ja miehen mallina. Ja yksi jo mainitsikin ne mahdolliset huonommat lahjat. Yh-äidit kun ovat monesti pienituloisia, niin itse eivät kuitenkaan saa hankittua niin hienoja lahjoja, koristeita yms. Ja se tärkein: me asumme tunnelmallisessa suuressa omakotitalossa ja tämä naapuri viereisessä kerrostalossa. eikö lapselle olisi hyvä kokea millaista on asua omassa rauhassa, että saunassakin saa käydä pitkän kaavan mukaan, eikä vain yhden saunavuoron ajan? Ja ihan kasvatuksellisesti, että jos vanhemmat tekevät kovasti töitä niin töissä kuin parisuhteessa, että pysyvät yhdessä, niin on mahdollista saada nämä maalliset asiat kuntoon. Ainakaan täällä ei pienituloiset tai yh:t asu omakotitalossa.

Oletko sä ihan oikeesti noin tyhmä?? :D

Vierailija
24/69 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin yh ja lapsensa ovat perhe eli heillä on ihan oikeanlainen perhejoulu.

Mä vietin aikoinaan eron jälkeen 3 veen kanssa yksinäisen joulun, mutta meillä oli pieni kuusi ja jouluruuat ja pukkikin kävi. Se joulu on jäänyt mieleeni hyvänä, onnellisena jouluna.

Vierailija
25/69 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten lapsia ja haluaa tarjota heille parasta?

kuitenkin niistä paistaa, että yh:n eivät välitä laittaa perinteisiä jouluruokia (ollaan vain ranskalaislinjalla), ei ole miestä auttamassa järjestelyissä ja miehen mallina. Ja yksi jo mainitsikin ne mahdolliset huonommat lahjat. Yh-äidit kun ovat monesti pienituloisia, niin itse eivät kuitenkaan saa hankittua niin hienoja lahjoja, koristeita yms. Ja se tärkein: me asumme tunnelmallisessa suuressa omakotitalossa ja tämä naapuri viereisessä kerrostalossa. eikö lapselle olisi hyvä kokea millaista on asua omassa rauhassa, että saunassakin saa käydä pitkän kaavan mukaan, eikä vain yhden saunavuoron ajan? Ja ihan kasvatuksellisesti, että jos vanhemmat tekevät kovasti töitä niin töissä kuin parisuhteessa, että pysyvät yhdessä, niin on mahdollista saada nämä maalliset asiat kuntoon. Ainakaan täällä ei pienituloiset tai yh:t asu omakotitalossa.

Oletko sä ihan oikeesti noin tyhmä?? :D

Vierailija
26/69 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on ihan pakko olla provo.

Vierailija
27/69 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö pyytää meille viettämään oikeanlaista perhejoulua? Käy niin sääliksi tuo lapsiparka...

Oikeanlainen perhejoulu on heillä kotona.

Toki voit pyytää heitä teille, mutta en ainakaan itse yh:n ole kiinnostunut vierailemaaan jouluna, vaan haluamme nautti joulusta oman perheen kesken!

Vierailija
28/69 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin niistä paistaa, että yh:n eivät välitä laittaa perinteisiä jouluruokia (ollaan vain ranskalaislinjalla), ei ole miestä auttamassa järjestelyissä ja miehen mallina. Ja yksi jo mainitsikin ne mahdolliset huonommat lahjat. Yh-äidit kun ovat monesti pienituloisia, niin itse eivät kuitenkaan saa hankittua niin hienoja lahjoja, koristeita yms.

Ja se tärkein: me asumme tunnelmallisessa suuressa omakotitalossa ja tämä naapuri viereisessä kerrostalossa. eikö lapselle olisi hyvä kokea millaista on asua omassa rauhassa, että saunassakin saa käydä pitkän kaavan mukaan, eikä vain yhden saunavuoron ajan? Ja ihan kasvatuksellisesti, että jos vanhemmat tekevät kovasti töitä niin töissä kuin parisuhteessa, että pysyvät yhdessä, niin on mahdollista saada nämä maalliset asiat kuntoon. Ainakaan täällä ei pienituloiset tai yh:t asu omakotitalossa.

kai kukaan voi tämmöistä ihan tosissaan kirjoittaa :D :D :D

Siis, että pitäis näyttää yh:n lapselle, että kuule lapsiparka sunkin elämäs vois olla paremmin :) :) :) Ootko sä ihan tosissas?!

Enemmän kyllä uskon, että kirjoittaja on Porvoosta, mutta anyway, ei voi kun ihmetellä, kellä välähtää.

Kiitos kuitenkin makeista nauruista. Meinas ihan kahvitkin mennä väärään kurkkuun :D

Terkuin kolmen lapsen yh, joka kylläkin asuu ihan omakotitalossa ja hienossa sellaisessa :)

Vierailija
29/69 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saunassa riittää se runti ja voi olla ihan pitkän kaavan mukaan mulla on 3 kertaa viikossa sauna,tässä kerrostalossa.En kaipaa omakotitaloa,sen ruohonleikkuuta ja lumitöitä,Ruokaakin osaan laittaa olen kokki ja leipuri-kondiittori ammatiltani.lapseni saa lahjoja mielin määrin ja olen onnellinen sen lapseni kanssa JOULUNA.EN kaipaa alkoholisti miestäni joka pahoinpiteli minut silloin tällöin lapsemme nähden,en kaipaa miestä ollenkaan olen onnellinen näin.Ja meillä on kyllä 3 laatikkoa joulukoristeitakin....

Vierailija
30/69 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä erosin, niin mun ystävä kutsui heille. Mutta ollaan tunnettu toisemme yli 20 v.

En ensin meinannut mennä, mutta lasten takia sitten mentiin ja hyvä niin. Pojat sai touhuta isännän kanssa poikien juttuja: hakivat kuusen sisään, poikien sauna ja lumessa kieriskelyä jne jne.

Lähdettiin yöksi kotiin.

Olin niin rikki erosta ja en olisi millään jaksanut laittaa joulua väliaikaiseen asuntoon, vaikka lasten takia olisi ollut kyllä pakko. Olin kyllä suunnattoman otettu tuosta joulusta: pääsimme valmiiseen pöytään.

Lahjat vietiin pukin konttiin omasta takaa. Lapsillani on kuitenkin kummit, mummi (Espanjassa), sekä mun pitkin vuotta hankkimat lahjat oli kans valmiina. Eiväthän ne niin isoja ja upeita olleet kuin isäntäperheen lasten, mutta eipä siinä tohinassa lapset ehtineet lahjojen hienoutta vertailla :).

Vierailija
31/69 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä vain omillesi?

Vierailija
32/69 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt olevani säälittävä. Olen vain perheeni kanssa. Lasten isä käy toki kylässä mutta pääasiallisesti olemme keskenämme. Ei kiirettä minnekään, ei vanhempieni ainaista kinaa epäonnistuneista lahjoista ja vääristä aikataulutuksista, ei ex-anoppilani uskomatonta säätöä ja jatkuvaa kireyttä siitä, saadaanko kaikki ohjelmanumerot hoidettua aikataulussa, ei kinaamista exäni kanssa... Kukaan edes juo alkoholia.

Minä kun olen innolla odottanut elämäni ensimmäistä joulua ilman suorittamista ja riitoja. Vain rakkaita ihmisiä, hyvää ruokaa, joulukoristeita, kuusen tuoksu ja lasten isä ja joulupukki kylässä, muuten keskenämme. Ikävää jos naapurieni joulumieli kärsii heidän joutuessaan säälimään minua...

Ja kaiken lisäksi olen alle 30-vuotias! (Tässä kohtaa saa siirtyä säälistä paheksuntaan, vai kummin päin se menee?)

Vierailija
33/69 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin viettää Joulua kahdestaan lapseni kanssa.

T:Viikonloppuisä

Vierailija
34/69 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin viettää Joulua kahdestaan lapseni kanssa. T:Viikonloppuisä

jättänyt eroamatta.

jouluna kyllä kelpais ottaa lasta luokseen kun äiti hoitaa arjen ja kasvatuksen yksin.

Vierailija
35/69 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tiedä asioista mitään. En omasta tahdosta viikoonloppuisä ole...... Niistäkin pienistä hetkistä olen onnellinen kun saan lapseni kanssa aikaa viettää.

Vierailija
36/69 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin pyytää vaikka joulupäivänä joulukahville jos olette ystäviä muutenkin. Meillä on ollut aattona ja joulunpyhinä usein sellaisia ystäviä syömässä jotka ovat olleet pyhinä töissä. Ovat sitten töitten lomassa poikenneet vähän joulua viettämässä. Ovat sinkkuja ja lapsuuden perheet asuvat kaukana niin eivät ole sinne päässeet sitten ollenkaan töiden takia. Mä en pidä joulua mitenkään privaatti perhejuhlana. Kyllä meille ainakin saa tulla ystävät ja sukulaiset.

Vierailija
37/69 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna mun kaikki kestää. Kaikki ei kuintenkaan taida olla noin materialisteja kun ap tai tuo kirjoittaja....

Vierailija
38/69 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/69 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai paha, jos mun 10 kk lapsi siitä jotain tajuaa :D

Elkää yleistäkö, että kaikki yh:t sit ruokkii ihtesä ja lapsesa ranskalaisilla ja purkkiruualla!

T. ranskalaisäiti

Vierailija
40/69 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule olla että se sun yh ystävä ei edes halua tulla mihinkään sääli kahveille,voi olla ettei sovi heidän perheen aikatauluun,sillä kyllä! he ovat perhe yhdessä lapsensa kanssa. Mistät tiedät ettei heillä ole hienoa saunallista asuntoa? Meillä on vaikka kerrostalossa asummekin. On hienot koristeet ja lahajat odottamassa.Jouluruuatkin on kaikki ihan perus joulu ruokia,eipä ne sen kalliimpia ole kuin normi arkiruokakaan:DD Nautimme aamuts alastenohjelmien parissa tunnelmoiden, päivällä ulkoillaan ja lähdetään illaksi mummolaan saunomaan syömään ja pukkia katsomaan. Illalla aikuiset ottaa glögiä lasten mentyä nukkumaan,katsellaan jouluohjlemia ja turistaan.ehkä pelataan lautapelejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi