Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin yh ja lapsi viettävät joulua yksin! Säälittävääkö?

Vierailija
18.12.2010 |

Pitäisikö pyytää meille viettämään oikeanlaista perhejoulua? Käy niin sääliksi tuo lapsiparka...

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ensin, että naapuri yh ja lapsi joulun yksin. Mut siis ovat yhdessä perheenä? Älä sitten sano, että yksin! Mä teen vuorotyötä hoitoalalla ja se tarkoittaa sitä, että jos yh-vanhempi on joulun töissä niin lapsi todellakin voi olla joulun yksin. Siitä tulee jo oikeasti paha mieli. Ei tuosta ap:n kertomasta tilanteesta.

Vierailija
62/69 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin ensin, että naapuri yh ja lapsi joulun yksin. Mut siis ovat yhdessä perheenä? Älä sitten sano, että yksin! Mä teen vuorotyötä hoitoalalla ja se tarkoittaa sitä, että jos yh-vanhempi on joulun töissä niin lapsi todellakin voi olla joulun yksin. Siitä tulee jo oikeasti paha mieli. Ei tuosta ap:n kertomasta tilanteesta.

Kannattaisi lukea myös milloin avaus on tehty. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ajattelen että hän on minun kohtalotoveri. 

Tosin en ole yh äiti 

Olen kuuden lapsenlapsen mummo. Täällä katselen  yksin kotonani , miten ulkona on niin jouluista ja hieman lunta leijailee .

Ei ole  hyvät välit suvun kanssa,  se surettaa kovasti.  En pysty vaikuttamaan siihen enää mitenkään. Yritin kyllä kaikkeni, vaikka  syy välirikkoon minä en edes  ollut.

Ei näin vanha mummo enää lahjoja tarvitsekaan,  mutta kyllä lapsille pitää olla. 

Maailman tilalle on pelottava. En tiedä asuuko täälläpäin  ukrainalaisia, jos tietäisin veisin heille   itse leipomiani piirakoita ja pullia.

Vierailija
64/69 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään turhaa stressiä, hössötystä, paineita tehdä asioita tietyllä tavalla. Syötäisiin hyvin, avattaisiin lahjat, kuunneltaisiin joulumusiikkia, lähdettäisiin ehkä vähän ulkoilemaan ja katselemaan taivaan tähtiä, vaikka luistelemaan ja pulkkamäkeen illalla, sitten lämpimään saunaan. Todellakin nauttisin joulusta näin!

Ollaan lapsen kanssa vietetty jo monta joulua kaksin, kuten nytkin.

Juuri syötiin kinkkua, savulohta, salaattia ja muita herkkuja, ja jälkkäriksi täytekakkua, pelattiin lautapeliä ja vietetty ihanaa levollista päivää.

Enemmän tämä meidän joulu on kuin täyssttessiset sukujoulut. Uutena vuotena mennään sitten sukulaisille kyläilemän.

Vierailija
65/69 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen joulu yksin. Ei tässä mitään ihmeellistä ole verrattuna mihinkään muihin päiviin.

Vierailija
66/69 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus pyydät vaan

Vierailija
67/69 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattoilta kuluu yh:lla kuten muillakin. Lumiukko, joulusauna,lahjat, syömistä. Aamulla käydään kaupungilla ja kahvilassa. Samalla ostetaan omaan joulupöytään leivokset mukaan. Joulun pyhinä ulkoillaan ja käydään elokuvissa. Meillä on kuusi ja koti koristeltu.Tonttuasut on lapselle ja koiralle. Pukkikin tulee. Ei tulisi mieleenkään lähteä jonnekkin puolituttujen luo. Meillä on oman perheen kesken kivaa. Myös lomia teen mieluummin omalla porukalla.

Vierailija
68/69 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei säälistä saisi kutsua? Sen takiahan yleensä lahjoitetaan rahaakin ja aletaan plan-kummeiksi jne. Jos sääli saa tekemään hyviä tekoja niin miksipä ei. Sääli tarkoittaa että ihmisellä on empatiakykyä. Ihme väite että jonkun mielestä se on sitä että tuntee olevansa parempi!!!

Mä saattaisin pyytää joulukahville ja sanoisin kahvien aikana (jos siltä tuntuu että voivat jäädä odottamaan myös pukkia tms). Silloin tosin lasta voi harmittaa jos muut lapset saa hienompia lahjoja tms. Saattaisin ostaa lapselle kivan lahjankin, mutta ettei vieras nolostuisi kun hänellä ei ole mitään niin sanoisin että ostin sen jollekin toiselle hurjasta alesta, mutta kuulin että hänellä onkin jo samanlainen tms. Valkoinen valhe hyvässä tarkoituksessa ei satuta ketään ja toisaalta silloin ei vieraallekaan olo että olette jotenkin parempia ihmisiä kuin hän.

Mutta siis joulukahvitkin tarjoaa oikean joulun tuntua kun lapset silmät kirkkain

Mikä juntti! Yh voi ostaa parempia lahjoja kuin sinä.

Vierailija
69/69 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ois kiva jos kysyisit tulisvatko he teille jouluksi.

Jos joku naapuri olisi tullut päivän/illan aikana pimpottamaan ovikelloa ja pyytänyt heille jouluksi, niin olisi kysymykseni vain ollut "miksi ihmeessä?"

Miksi muuten mietitään, että jos perheeseen ei sitä miestä kuulu, että silloin elämän on vaan oltava kamalaa ja kurjaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä