Muistatteko 90-luvulta kun cd-levyjä tilattiin Fazerin musiikkikerhosta?
Muistatteko 90-luvulta kun ihmiset selaili Fazerin musiikkikerhon lehteä ja tilailivat sieltä cd-levyjä, hyviä levyjä oli älytön määrä ja uutuuksia tuli jatkuvasti ja siinä oli fiilistä.
Nykyään ei mitään fiilistä eikä levyjä ja kunnon musiikkia juurikaan tehdä.
Toinen fiilistelyn kohde oli vhs elokuvat joita vuokrailtiin ja katsottiin kotona, tämäkin on loppunut kokonaan ja on netissä joka on myös ankeaa.
Nykyään ihmiset kuuntelee musiikkia jostain spotifysta joka on erittäin ankeaa, siinä ei ole samaa fiilistä kuin selailla joka kuukausi uutta fazerin lehteä niin kuin ysärillä ja tilailla levyjä kotia ja odottaa innoissaan sen saapumista ja kun levy tuli kotia niin sitä oli mukava hypistellä käsissä ja kuunnella, nykyään ei ole enää samaa fiilistä.
Miksi asiat menee huonompaan suuntaan kun maailma menee eteenpäin?
Kommentit (47)
Vierailija wrote:
Miten mä muistan,että olisin tilannut ihan kasetteja....🤔
Vai ostinko sittenkin niitä kaupasta.
CD levyillä en tee nykyään oikein mitään. Yhtäkkiä hävisi kannettavista koneistakin se cd-lokero.
Eli vaikka omistan CD levyjä niin silti "sorrun" kuuntelemaan musiikin netistä.
Cd levyissä on paras äänenlaatu.
Anttilan topten oli yksi suosituimpia kauppapaikkoja. Ja valikoima oli laaja. Minäkin keräsin jossain vaiheessa dvd elokuvia ja kun kävin töissä niin leijonan osa meni elokuviin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
CD levyillä en tee nykyään oikein mitään. Yhtäkkiä hävisi kannettavista koneistakin se cd-lokero.
So? Kun pistää lp:n soimaan, tulee nostalginen tunnelma, kun ratisee.
En muista. Itse en ainakaan ostanut ainuttakaan levyä Fazerin, enkä minkään muunkaan musiikkikerhosta.
Mitä cd-levyihin tulee, niin olihan ne todella ankeita LP-levyihin verrattuna, kun eihän siinä mitättömän pienessä levynkannessa ollut mitään "plärättävää", kun taas LP-levyn kansissa oli aina kaikenlaista mielenkiintoista ja sillä levynkannella oli ihan oma statuksensa. Ja olihan vinyylin soundissa lämpöä, verrattuna cd:n kolkon kliiniseen soundiin.
t: dj kasarilta ja ysäriltä
1970-luvulta hyvin itseni teininä LP- levymuovikassi kädessä, usein siis. Niitä ostettiin sekä levykaupoista että tavaratalojen musiikkiosastoilta, ja lainattiin kavereilta ja kirjastosta. Osa lainatuista sitten sujuvasti radio-kasettinauhuri-levysoitin -laitteella äänitettiin itselle. Ei mitenkään ollut ikävä tunne, kun asiaan liittyi puuhaa ja vaivannäköä sekä jopa liikuntaa ja rahankäytön harkintaa.
Muistan sen. Mä kuuntelen youtubesta ja ei ole ankeaa.
Vierailija wrote:
Mä luen oikeita kirjoja. Siinä on fiilistä.
Kirjakerho toimii vielä, onneksi.
Pääsivätkö silloin 90-luvulla myös ne kiltitkin pojat mukaan juhlimaan ja pitämään hauskaa? 🥺
Vierailija wrote:
Älppäreitä tilattiin jo kasarilla fazerilta. Ei mikään uutinen. Oli myös musiikki Fazer liike, josta noita älppäreitä ostettiin.
Taisi se olla olemassa jo 60-luvulla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
LP-levyjä on mukavampi kuunnella ja mielestäni äänenlaadultaan ne ovat parempia kuin CD:t.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No eikä ole. Jos haluat nauttia äänestä, hommaa levysoitin ja LP-levyjä sekä kunnon kaiuttimet.
Kyllä ne oli LP-levyjä ja se tapahtui 80-luvulla. Joku Kim Wilden levy taisi olla eka, minkä sain tilata Fazerin musiikkikerhosta.
Mummuni oli kirjakerhon puolella asiakkaana varmaan 45 vuotta. Kirjamäärä pienessä yksiössä oli melkoinen. Aina sieltä löytyi uutta luettavaa.
Olin fazer musiikissa kivijalkakaupassa töissä. Kun pe tulivat uudet cd-levyt joiden julkaisu oli vasta seuraavana tiistaina, kopioin ne heti kasetille ja vkl bileissä oli kylän tuoreimmat popit.
Vierailija wrote:
No mulla henkilökohtaisesti on mennyt parempaan suuntaan siinä mielessä, että olin tosi köyhän perheen lapsi eikä mulla olisi ikinä ollut mahdollisuutta tilailla mitään cd- levyjä yhtään mistään. Televisio senrään oli, mutta videonauhurista oli turha haaveilla. Nyt on parempi kun spotifystä saa musiikin ja netflixistä leffat, eikä todellakaan ole enää rahasta kiinni.
Ja se, ettei nykyään muka tehdä enää hyvää musiikkia on ihan sun omaa nostalgiaa ap.
Paras musiikki on tehty ennen 2000-lukua. PISTE.
Warettaminen kannattaa. Ilmaista, ei muovijätettä, vapaasti varmuuskopioitavissa ja ennen kaikkea se kaikkein suurin plussa eli se, ettei tarvitse tukea sentilläkään Anthony Kiedisin tai Jimmy Pagen kaltaisia pedofiilejä, vaikka pitäisi heidän musiikistaan.
Itse kävin Anttilassa, en tilannut musiikkikerhosta vaikka sen tiedänkin.
Viihdetuotanto valuu ilmaisjakeluun joten heikosti kannattaa.
etkö todellakaan huomannut niitä kansilehtisiä jotka olivat ajoittain melko paksujakin. Olihan siinä plärättävää ihan kohtuullisesti
Älppäreitä tilattiin jo kasarilla fazerilta. Ei mikään uutinen. Oli myös musiikki Fazer liike, josta noita älppäreitä ostettiin.