3-vuotias kateissa Turussa
Kolmevuotias poika on kadonnut Turussa noin kello 15.30, tiedottaa poliisi. Poliisin mukaan poika katosi kotoaan Suntiontieltä.
Poika on pienikokoinen ja hänellä on vaaleanruskeat hiukset. Yllään pojalla on mintunvihreä paita ja siniset tai vihreät housut. Poika on tiettävästi liikkeellä ilman ulkovaatteita tai kenkiä.
Poliisi pyytää havainnot pojasta hätänumeroon 112.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4ade4d1a-5f7e-45a6-820e-01dc1676d5a6
Kommentit (136)
Vierailija wrote:
Onneksi pieni lapsi löytyi!
Kaikki lapsiin ja nuoriin kohdistuvat onnettomuudet ja tapaturmat ovat todella järkyttäviä. Huittisissa alle 10-vuotias lapsi putosi kaivoon isoäidin kanssa, koska kaivon kansi petti. Miten huono kansi kaivossa on ollut, kun kansi on mennyt rikki?
Hui kamala! Ja mun anoppi ilkkui ja nauroi mulle, kun vahdin melkein hysteerisesti, ettei lapseni mene leikkimään kaivon kannelle. Hänen omat lapset olivat saaneet siinä leikkiä, joten minunkin olisi pitänyt sallia sama. Minä kasvatin lapsiani kuten minuakin oli kasvatettu molemmissa mummoloissa: Kaivon kannella ei leikitä. Ikinä. Missään tapauksessa.
Tulee mieleen, että kansi on ollut puuta ja lahonnut alta. Kamala tapaus, toivottavasti selvisivät. :(
Olisiko poika nukahtanut kissoille tarkoitettuun tunneliin? Nämähän on niin kiinnostavat piilopaikat taaperolle ja mahtuvat mokomat kullannuput vielä niihin.
Tunneli on pörröinen sisältä, läpimitta melkein 30cm ja pituus 90cm.
Kuvitelkaa kun poika kömpinyt piilostaan ja kirkkain silmin todennut, että on kova nälkä...
Varmasti helpotuksen itku päässyt jokaisella paikalla olevalla...itku ja lopulta nauru.
On se rankkaa tämä vanhemmuus ja lysti ei lopu vaikka ikää tulee.
Pienenä painavat syliä, isompana sydäntä.
Tämä veijari tosin sai useamman sydämen pakahtumaan huolesta.
Loppu hyvin, kaikki hyvin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Huh huh.
Näin pari viikkoa sitten yöllä puoli kahdentoista aikaan noin nelivuotiaan yksin rivitalon päädyn kohdalla ulkona. Kysyin mieheltäni, että pitääkö asialle tehdä jotain, mutta mieheni sanoi, että lapsi on niinbhuolellisesti vaatetettu, että kaipa siihen kohta joku tulee. Ei siis ole yksin lähtenyt. Turussa tämäkin.
Eli oletan jonkun aikuisen kyllä huomaavan tuon kengättömän nuoren karkulaisen ja soittavan hätänumeroon.
Siis ettekö jääneet katsomaan?
Ei jääty. Mieheni kyllä tietää miten asiat on :)
Mitä mä just luin? Heitteillejättö!
Noinhan Suomessa lapset ulk
Kaupassa yöllä välillä näkee pieniä lapsia mukana ostoksilla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Onneksi pieni lapsi löytyi!
Kaikki lapsiin ja nuoriin kohdistuvat onnettomuudet ja tapaturmat ovat todella järkyttäviä. Huittisissa alle 10-vuotias lapsi putosi kaivoon isoäidin kanssa, koska kaivon kansi petti. Miten huono kansi kaivossa on ollut, kun kansi on mennyt rikki?
Hui kamala! Ja mun anoppi ilkkui ja nauroi mulle, kun vahdin melkein hysteerisesti, ettei lapseni mene leikkimään kaivon kannelle. Hänen omat lapset olivat saaneet siinä leikkiä, joten minunkin olisi pitänyt sallia sama. Minä kasvatin lapsiani kuten minuakin oli kasvatettu molemmissa mummoloissa: Kaivon kannella ei leikitä. Ikinä. Missään tapauksessa.
Tulee mieleen, että kansi on ollut puuta ja lahonnut alta. Kamala tapaus, toivottavasti selvisivät. :(
Kamalaa totta!
Valetta se, että anoppi ilkkui ja nauroi kun huolehdit lapsistasi!
Jos siltä oikeasti tuntuu että anoppi on sekaisin, et taatusti vaarantaisi lapsiasi vieden vaarallisen ilkkujan läheisyyteen.
Kun kerran ymmärrät ettei kaivonkansi ole leikkipaikka.
Vierailija wrote:
Ne oli hurjia aikoja, joita oli mitattu, siis kymmeniä minuuttejakin ihminen joutui makaamaan maassa kenenkään puuttumatta asiaan.
Olen vain yhden kerran eläessäni nähnyt ihmisen saavan jonkinlaisen kohtauksen ja kaatuvan päistikkaa maahan, ihan muutaman metrin päässä minusta. Jalkakäytävillä paljon ihmisiä, oli ruuhka-aika. Olin juuri itse menemässä tilanteeseen, kun näin että paikalle riensi yksi mies auttamaan ja muitakin hänen vanavedessään. Aikaa kului vain muutama sekunti.
Totesin että itse olisin vain tiellä enkä jäänyt kauempaakaan seurailemaan tilannetta, en ole sillä tavalla utelias. Se oli aikaa ennen kuin kaikki kävelivät puhelin kourassa, joten ei onneksi päätynyt someen se tilanne.
Ihan hemmetin nolo juttu. Kymmenet vapaaehtoiset etsimässä lasta, jota vanhemmat eivät löydä omasta kodistaan.
Vähän ohiksena kerron ihmisten välinpitämättömyydestä.
Olin iltkävelyllä talvella ja alkoi sataa lunta. Liukastuin ja jalkaani sattui niin, että en päässyt nousemaan heti ylös. Istuin siinä kivuissani niin pitkään, että olin melkein lumen peitossa. Ohitse käveli useita ihmisiä ja kukaan ei ollut näkevinäänkään.
Jonkun ajan päästä sain itseni käännettyä konttausasentoon ja siitä ylös. Kotiin oli pari kilsaa ja sai nilkutettua jotenkin kotiin ja jalka oli nin turvonnut, että miehen avulla sain kengän pois.
Puhelin ei sattunut mukaan, koska tämä tapahtui ennen kännyköitä, mutta pahemmaksi vain tilanne on muuttunut.
Vierailija wrote:
Ihan hemmetin nolo juttu. Kymmenet vapaaehtoiset etsimässä lasta, jota vanhemmat eivät löydä omasta kodistaan.
Tämä. Ja koko Suomi huolissaan.
Eiköhän ne poliisitkin ole ensin etsineet sen kodin ennen kuin lähteneet isompiin toimenpiteisiin. Luulin kyllä että olisi ollut selvempiä merkkejä ulos lähtemisestä, esim ovi raollaan tms, että tuotaon epäilty. Harva kolmivuotias, jos onnistuu saamaan oven auki, niin nätisti painaa kiinni perässään. Mutta ehkä sitä ei tuossa tilanteessa ajattele järkevästi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitä väliä? Parempi nolostuminen, kuin paljon huonompi vaihtoehto.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitä väliä? Parempi nolostuminen, kuin paljon huonompi vaihtoehto.
Yksi vaihtoehto on myös se, että etsit sen kakaran sieltä kodista ennen kuin sotket hätääsi turhaan ison määrän poliiseja ja vapaaehtoisia etsijöitä.
Vierailija wrote:
Tuossa tapauksessa jos lapsi katoaa lähellä aurajokea, niin pitäisi mahdollisimman nopeasti saada varmistajat Aurajoen rantaan! Nyt kadonneen paikasta n.700m aurajokeen, niin tuollainen reilu 3v juoksee sen nopeasti. Jos taapero tippuu aurajokeen, eikä kukaan huomaa, niin mitään ei ole tehtävissä. Tuo alue Aurajokea on ihan syrjäseutua, eikä siellä ole muutakuin lenkkipolku jonkun matkan päästä rannasta.
Aika teoreettista että kukaan ei huomaa mitään kun 3-vuotias taapero juoksee keskellä päivää keskikaupungilla lokakuussa nollakelissä sisävaatteissa ilman kenkiä 700 metriä ja päätyy juuri nimenomaan lähimpään vesistöön. Paljon suurempi vaara olisi matkalla olevat useammat vilkasliikenteiset kadut, mutta lapsihan ei siis ollut poistunut koko residenssistä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tuossa tapauksessa jos lapsi katoaa lähellä aurajokea, niin pitäisi mahdollisimman nopeasti saada varmistajat Aurajoen rantaan! Nyt kadonneen paikasta n.700m aurajokeen, niin tuollainen reilu 3v juoksee sen nopeasti. Jos taapero tippuu aurajokeen, eikä kukaan huomaa, niin mitään ei ole tehtävissä. Tuo alue Aurajokea on ihan syrjäseutua, eikä siellä ole muutakuin lenkkipolku jonkun matkan päästä rannasta.
Aika teoreettista että kukaan ei huomaa mitään kun 3-vuotias taapero juoksee keskellä päivää keskikaupungilla lokakuussa nollakelissä sisävaatteissa ilman kenkiä 700 metriä ja päätyy juuri nimenomaan lähimpään vesistöön. Paljon suurempi vaara olisi matkalla olevat useammat vilkasliikenteiset kadut, mutta lapsihan ei siis ollut poistunut koko residenssistä.
Tuo ei ole millään lailla keskustaa. Tuosta kun juoksee Kirkkotietä kirkolle, ohitse koulun, joka on lauantaisin kiinni, läpi hautausmaan ja Ylioppilaskylän leikkipuiston, niin on joella. Siinä on se koirien ulkoilutuspolku ja jokitörmä suoraan alas veteen ilman aitoja. Tuolla matkalla ei tule välttämättä ketään vastaan.
Taas jos juoksee toiseen suuntaan, niin hyvä mahdollisuus jäädä auton alle. Halisten koskella on ehkä 50/50 mahdollisuus auton kanssa kolarointiin tai Aurajokeen putoamiseen.
Seudulla on myös jyrkkiä rinteitä, joista voi pudota alas, kuten Kuuvuori. Sitten tietysti yöllä paleltuu kuoliaaksi, jos ei löydy valoisana aikana.
Jos lapsi katoaa tuolla, niin todellakin on syytä heti hälyttää apua. Ehkä nämä ivalliset kommentoijat toivovat, että heitä ei etsitä kuin joskus parin päivän päästä. Voi kukin heistä ihan vaikka kokeilla mennä pariksi päivää sisävaatteissa jonnekin kivenkoloon miettimään tätä asiaa.
Onneksi lapsi löytyi turvassa.
Miksi valehtelet? Avasin linkin eikä kukaan ole kadonnut vaan löytynyt. ilmiannettu.
klo 23:30?