Taysissa tänä syksynä synnyttäneet
Minkälaista porukkaa tuli henkilökunnassa vastaan? Olen niin mieli maassa esikoisen synnytyksen hoitaneen kätilön takia, ettei huvittaisi mennä sinne ollenkaan.... (La 29.12.) Aion kyllä pyytää jotain muuta, jos sattuu sama vanha hapannaama kohdalle (todennäköisyys kai ei kuitenkaan ole kovin suuri, eihän...).
Kertokaa nyt joku, että oli kiva kätilö, niin jos vaikka auttais vähän tähän v-tus/masennusoloon, hypin ahdistuksissani kohta seinille ja niin tekee mies, lapsi ja koiratkin...
Ja nimen jos muistat, että voisin vaikka sitten pyytää sitä, jos sattuu olemaan töissä...
*huokaus*
Kommentit (11)
v-01 oli kätilönä Hanhisuo ja opiskelija Petäjä, aivan upeita tyyppejä kumpikin!!! Ehdottamasti oikealla alalla, tunnelma salissa oli rennon hauska, sillä tilanteesta huolimatta nauroimme ja tätenkin jäi mukavat muistot.
v-04 oli Volanen kätilönä, vanhempi nainen, joka hoiti kliinisesti hommansa... ihan hyvin siis, muttei mitään " kontaktia" tullut häneen.
Tsemiä, TAYS on hyvä paikka saada muksu maailmaan!!!
mulla oli ihana kätilö. Aikaahan siitä jo on, mutta silti! Nimeä entietenkään muista. Aivan mahtava tyyppi kyllä oli.
Edelliseltä oli semmonen lihava, vanha naakka! Enkä ikinä halua että sama naama tulee edes vastaan! Oli niin tympeä ku olla ja voi. Puudutustaki kun pyysin ni sano et talossa on vaan yks anestesia lääkäri!! Et ei voi tietää kerkeekö saada puudutusta.TAYSsissa yks anestesia lääkäri????
Tsemppiä. Toivottavasti saat hyvän kätilön synnytykseen!
Synnytin taysissa viime keväänä ja meillä sattui olemaan aivan ihana ihminen kätilönä, nimeltään oli Milla Salonen! Ei mitään huonoo jääny hampaan koloon!!
olin kaksipäivää salissa eli käynnistyksessä 1. pvnä kaksi eri kätilöä + harjoittelija ja 2. yksi+harjoittelija. Kaikki olivat todella mukavia :D
Taysissa on niiiin monta kätilöä että varmasti aina joskus vuoroon sattuu vähän " huonompipäiväinen" mutta yleisesti ottaen ovat varmasti kivoja, mukavia ja ennenkaikkea ammattitaitoisia.
Niin ja selkeyden vuoksi: 1.pvnä ei käynnistynyt joten jatkettiin seuraavana jolloin toimitus olikin nopeasti ohi. Siksi vaan että kukaan ei luule että riuduin siellä yhtäjaksoisesti ; )
Synnytin keväällä 2004 esikoiseni TAYSissa ja kätilö+harjoittelija ehti vaihtua kolme kertaa sinä aikana kun synnytyssalissa makasin. Kaikki olivat kuitenkin ihan mukavia, etenkin nuo harjoittelijat!:) Ja itse tarjosivat tuota epiduraalia, ehdin sen jopa kahteen otteeseen samaan ennen ponnistusvaihetta.
Ja tuo on muuten totta (tai ainakin silloin kun itse olin siellä), että Tayssissa ei ole kuin yksi anestesialääkäri vuorossa kerrallaan (ainakin yöllä), mutta eiköhän kuitenkin kerkeä puudutuksia antamaan kaikille, ellei sitten tosiaan ole synnytys todella nopea! Kunhan vain kätilö hänet paikalle kutsuu..
Ja vielä tuosta Salosen Millasta, itselläni ei ollut synnytyksessä kätilönä, mutta tunnen hänet muuta kautta ja on kyllä todella mukava ihminen ja varmasti oikealla alalla!:) Että onnea kaikille, jotka hänet synnytykseen saa kätilöksi! :)
-frog2 ja rv35
PS. Kävimme myös viime keskiviikkona harjoittelemassa tuota synnytystä TAYSissa vaikka oma synnytyssairaala on tällä hetkellä SeKS. Ja taas oli mukavia kätilöitä vastaanotolla, joten todennäköistä on, että saat tällä kertaa mukavan kätilön synnytykseen!;)
Minä olen Tayssissa synnyttänyt elokuussa -03 ja elokuussa -06.
Molemmilla kerroilla minulla on kyllä ollut asiansa tuntevat kätilöt ja aiemmassa synnytyksessä mukana oli myös synnytyslääkäri.
Ainahan niitä tympeitäkin kätilöitä joukkoon mahtuu.
Itse olin sairaalassa molemmissa synnytyksissä jo ennen synnytystä. Nyt syksyllä synnyttämättömien osastolla oli muutama kätilö kenelle teki mieli sanoa, että vaihda alaa.
Ensin ajattelin, että jokaisella on joskus huono päivä, mutta kyseisiä naisihmisiä kun tapasi useampana päivänä ja aina oli yhtä pahalla päällä tai muuten nokka väärin päin niin miettiä kannattaa.
Ekasta kerrasta kuitenkin opin vaatimaan ja tiesin mitä on edessä. Ehkä myös siksi toinen synnytys oli minulle paljon mukavampi ja jäi paremmat muistot.
Toivotaan, että sinullekin osuisi kohdalle nyt jotain parempaa :) Onnea!
Heti tuli parempi mieli, kun luin näitä teidän juttuja!
Meillä hoiti esikoisen synnytyksen sellainen todellakin vanha naakka, kuten joku osuvasti kirjoitti, oli varmaan eläkkeelle jäämässä (itsehän olen syntynyt niin, että kätilö oli viimeistä työvuoroa ennen eläkettä töissä ja synnytyslääkäri krapulassa... ;), että toivon, että on ehtinyt sen tehdä.
Olin ennenaikaisten suppareiden takia lepäilemässä 4a:lla syksyllä 2004 ja sain kyllä ihan rauhassa olla, ei kukaan käynyt mitään kysymässä, olisin voinut vaikka ikkunasta kiivetä...
Synnytyksen jälkeen 3b:llä oli pari virkaintoista koulusta juuri päässyttä kätsyä, jotka koin inhottaviksi... Yllättäen siellä oli vanhempi väki mukavampaa, eivät yrittäneetkään herättää ja tunkea 10min sitten syöneelle vauvalle kahtakymmentä minuuttia tissiä suuhun " nyt kyllä pitää syödä..."
Lisääkin saa kirjoittaa hyviä kokemuksia, ei tässä ainakaan tänä yönä mihinkään lähdetä...
terveisin penkula (la 29.12.)
Joulukuussa synnytin taysissa ensimmäisen lapseni. Heti synnytyksen jälkeen ajattelin, että ei koskaan enää, kivut olivat vielä liian tuoreessa muistissa. Mutta pian synnytyksen jälkeen olin jo valmis uudelleen, niin hienot muistot jäi! Päivittäin tulee liikuttuneena ajateltua synnytystä... Kätilöllä on kyllä suuri merkitys millaisena äiti synnytyksensä muistaa! Meillä oli ihana, huumorintajuinen ja kannustava, pelkkää yövuoroa tekevä kätilö, joka on kyllä oikealla alalla!! Nimeä en pystynyt painamaan mieleen siinä tilanteessa kun saliin saavuin käynnistyksestä, synnyttäneet ymmärtänevät:)
t.onnellinen äiti ja poika 3vk
Onnea joulukuiselle äidille! :)
Kätilön nimi muuten lukee siinä " synnytyskertomuksessa" vai mikä se lappu on, jonka ne tulee osastolla lukemaan läpi ja iskee sitten käteen, huomasin juuri... Osaan ainakin pyytää sitten eri kätilöä, jos sattuu se naakka kohdalle. Se toinen, joka tuli ponnistusvaiheeseen avuksi vaikutti ihan mukavalta, sen vähän, mitä jalkopäähän ehti huomioo kiinnittää.
Olen viimeisten kahden viikon aikana kuullut NIIN paljon Taysin synnytyskulttuurista, että ihan tosissani mietin Vammalaan menoa olosuhteiden salliessa. Jos kätilöitä vaihtaa Hämeenlinnaan sen takia, etteivät pysty Taysissa työskentelemään, niin jotain on pielessä, pahasti...
Olin muuten Satu Juttulan puheilla pelkopolin puitteissa esikoista odottaessa, vaikutti tosi mukavalta (yritin miettiä, mutten muistanut, ennenkuin nyt näin nimen). Ei vaan tietenkään ollut juuri silloin vuorossa, kun mentiin synnyttään... Nyt on ainakin kaks vaihtoehtoa sitten, joita pyytää. Kiitos siskot teille!!!
Täällä siis edelleen kasassa olen, aamulla on neuvola, josta ilmeisesti varailevat ensi viikolle käynnistysaikaa (johon en aio kyllä mennä, jos ei ihan viimeinen pakko ole...). Täytynee alkaa ikkunoita pesemään tai vessaa siivoamaan (leivoin jo tänään aiemmin), jos vaikka vielä ehtis lähtö tulla tässä yöllä... :) Ja vyöhyketerapiaakin sain hiukan iltasella, kuulemma vauva on " ihan just tulollaan" ....
Meitä hoitanut kätilö oli nimeltään Mäntysaari, etunimeä ei lapussa lukenut.. Jos muut ei paikalla, kysy vielä häntäkin, meistä oli tosi ihana!